28.12.2008 - 01:00 | Son Güncellenme:
BURSA AA
İlkbahar, “1 milyon 300 binlik bir pazardan 800 binlik bir pazara doğru gideceğiz. O da 400-450 binlik bir üretim kaybı demektir. Bu üretim kaybı da 50-60 bin insana, istihdama tekabül eder. İki yıl geri gideceğiz” dedi.
Küresel krizle birlikte, üretiminin yüzde 80’inden fazlasını ihraç eden Türk otomotiv sektörünün de sıkıntı içine girdiğini belirtti. Söz konusu istihdam kaybının sektörün tümünde olacağını anlatan İlkbahar, “Karabük’ten İskenderun’a, Edirne’den Gaziantep’e kadar tüm sektörde yaşanacak ve hepsi pompalanıp Bursa’ya, Gölcük’e, Adapazarı’ndaki fabrikalara geliyor. Bu besleme tüm kanal içinde, bu mertebedeki bir istihdamı negatif etkileyecek” dedi.
‘Toparlanma eylülde başlar’
Otomotiv sektöründeki toparlanma ve 2009 tahminlerine ilişkin çeşitli değerlendirmeler bulunduğuna da değinen İlkbahar şöyle konuştu:
“Dünya burada duramaz, toparlayacak. Birçokları ’Gelecek senenin ilk yarısında toparlanır’ diyor. Bence belki üçüncü çeyrekte, eylülden sonra toparlanmaya başlar. Bu, düşmenin minimuma gelip artık yavaş yavaş yükselmeye başlayacağı noktadır. Ama iyileşme iki sene alabilir.”
‘Şansımız ticari araç’
Ali İhsan İlkbahar, Türkiye’nin ürettiği araçların önemli bir bölümünün ticari araç olduğuna dikkati çekerek bunun bir şans olduğunu söyledi. Ticari araç pazarının, daha erken toparlanacağını düşündüğünü vurgulayan İlkbahar şöyle dedi:
“Ticari vasıtalar mutlaka günün birinde geri gelir, hayat devam ediyorsa gelir. O bakımdan şanslıyız. Ford Otosan ve TOFAŞ’ın üretimi tamamen ticari araç. OYAK Renault ve Toyota’nın üretimi otomobil üzerine, ama ağırlıklı ticari vasıtalar üretiyoruz.”