EkonomiOrganik giyimde Minimalist moda

Organik giyimde Minimalist moda

10.08.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Genç girişimciler Yavuz Selim Çörekçi ve Sercan Er, organik ürünleriyle dikkati çeken Minimalist markasıyla bu yıl 15 milyon lira hedefliyor

Organik giyimde Minimalist moda

Bazı insanlar girişimci doğar. Daha çocukluktan içlerinde bir ticaret aşkı vardır. Bu öykünün kahramanları da henüz 21 yaşında... Ancak genç yaşları, girişimcilik hayallerini gerçekleştirmelerine engel olmamış. Liseden arkadaş olan Yavuz Selim Çörekçi ve Sercan Er, geçen yıl kurdukları Minimalist markasıyla organik kumaştan üretilmiş hazır giyim ürünlerini e-ticaret yoluyla tüketicilere sunuyor. Hikayelerini şöyle anlatıyorlar:

Haberin Devamı

“Minimalist, minimalizm akımından etkilenerek, ‘az ve öz’ felsefesiyle yola çıktı. Özgür ve sade tasarımları ile her tarzda ve her yaşta kesimin moda anlayışına hitap ediyoruz. T-shirt, sweatshirt ve kapüşonlu modellerimiz ile birlikte kaliteli kumaşı, rahatlığı ile birlikte vazgeçilmez pastel renklerimiz ile birlikte varlığımızı sürdürüyoruz. Logomuzda yer alan kuş kanatları ile özgürlüğü simgeleyen Minimalist, sadeliği ve özgünlüğü hayatının her alanında benimsemiş, kaliteden ödün vermeyen, stiliyle tarzını yansıtan tüm kitlelerin markası haline geliyor.”

Fazlalık yok

Minimalist’in internet sitesinde ürün yelpazesinin de ‘minimal’ düzeyde olduğu görülüyor. Genç girişimciler, bunun bilinçli bir seçim olduğunu şu şekilde açıklıyor: “Minimalist, moda anlayışını da minimal düzeyde tutuyor. Gardıropta giyilmeyi bekleyen fazlalıklar yerine özgür moda ile sadeliği birleştirerek dinamik bir duruş sergiliyor.”

Haberin Devamı

Yavuz Selim Çörekçi ve Sercan Er, “Tüketicinin, ürünlerinize ilgisi nasıl?” sorusuna şu yanıtı veriyor: “Tüketiciler markamıza öncelikle önyargıyla yaklaşıyor. Bunun sebebi markamızın yeterince duyulmamış olması. İlk siparişle birlikte mutluluk verici bir alışveriş deneyimi yaşıyorlar. Paketleme, hızlı kargo, ürünlerimizin kalitesi müşterilerimizi oldukça tatmin ediyor ve bunu çevresindekilere anlatıyor. Her gün daha fazla kitlelerce tercih ediliyoruz.”

Önce e-ticaret

Ürünlerini başta kendi web siteleri www.minimalist.com.tr olmak üzere, Trendyol, Hepsiburada, n11, Morhipo, Gittigidiyor gibi pazaryerlerinde tüketiciye sunduklarını belirten Çörekçi ve Er, “Fiziki mağaza açma düşüncemiz var fakat önceliğimiz e-ticaret” diyor.

Organik giyimde Minimalist moda

5 yıllık plan hazır

Yavuz Selim Çörekçi ve Sercan Er, bu yılı 15 milyon liralık ciroyla kapatmayı planlıyor. “Beş yıl sonra şirketinizi nerede görmeyi hedefliyorsunuz?” sorusunu ise şöyle yanıtlıyorlar:

“Basic denildiğinde insanların kafalarında canlanan tek marka olmak istiyoruz. Ürün yelpazesini artmasını, ciroların katlanarak yükselmesini, daha geniş kitleler tarafından tercih edilmeyi, yurtdışında faaliyet göstermeyi hedefliyoruz.”