05.08.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Yapılan açıklamada, bunun “Türkiye’de yeni bir dönemin başlangıcı” olduğuna dikkat çekildi.
Nissan Motor Company, 1993 yılından bu yana Nissan’ın Türkiye’deki distribütörlük faaliyetlerini yürüten Sumitomo Corporation ile hisselerini devralmna konusunda anlaşmaya vardı. Nissan Otomotiv’in yüzde 99.3’lük hissesinin Nissan Motor’a devri konusunda Rekabet Kurulu’ndan onay beklendiği, bunun alınmasından sonra da bu anlaşmanın geçerli olacağı belirtildi.
Yapılan açıklamada, bu kararın, Nissan’ın Türkiye’deki faaliyetleri için yeni bir dönem anlamına geldiğine dikkat çekilirken, Japon üreticinin, Türkiye pazarında iddialı ve sürdürülebilir bir büyüme konusundaki kararlılığını ortaya koyduğu ifade edildi.
Tanıdık isim geldi
Nissan Ortadoğu Genel Müdürü Samir Cherfan da, “Hisse devri anlaşması, Nissan Motor’un dünyanın en büyük 20 otomotiv pazarı arasında yer alan Türkiye’deki büyüme stratejine ilişkin çok önemli bir kilometre taşı. Nissan Motor’un Türkiye’deki işleri açısından yeni bir dönemin başlangıcı” dedi.
39 bayisi bulunan Nissan Otomotiv A.Ş., faaliyetlerini Nissan Ortadoğu Bölümü çatısı altında sürdürecek, hisse devri süreciyse Nissan Ortadoğu Bölümü Türkiye Genel Müdürü Olivier Cornuaille tarafından yürütülecek. Olivier Cornuaille, yaklaşık 15 yıl Türkiye’de bulunmuş ve son olarak Renault Mais’te Pazarlama Müdürü olarak görev yapmıştı.şlangıçta Çukurova Grubu ve Sumitomo ortaklığıyla kurulan Nissan Otomotiv A.Ş’nin zamanla yüzde 99.3 hissesi Sumitomo’ya geçmişti.
‘Mutlaka geleceğiz’
Renault-Nissan Başkan ve CEO’su Carlos Ghosn, yaklaşık iki yıl önce yaptığı açıklamada, Türkiye’de Nissan üretimini mutlaka gerçekleştireceklerini, bunun “eninde sonunda” olacağını söylemişti. Bursa civarında bir üretim yapmanın verimli olacağını, Oyak-Renault fabrikasında ortak üretimin de düşünülebileceğini kaydeden Ghosn, “Global ürün atağında yan sanayi ve tedarik çalışmalarını da araştırdıktan sonra, mutlaka Türkiye’de üretim yapacağız” ifadesini kullanmıştı. O dönemde Nissan’ın Küresel Ürün Planlama ve Pazarlama gibi konularından sorumlu Başkan Yardımcısı olan Andy Palmer da, markanın Türkiye’deki pazar payını yetersiz bulduklarını, bunu daha da ileri götürmeyi amaçladıklarını kaydetmişti.
Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar da, önceki açıklamalarında Nissan’la ortak yatırım planlarının halen gündemde olduğunu bildirmişti.