Tofaş’n 520 milyon dolarlık yatırımla Bursa’da üretimine başladığı sedan modeli Egea, Türkiye’de satışa sunulmasının ardından İtalya’da da tanıtıldı. Özellikle İtalya’da “Tipo” adıyla tanıtılan model, büyük beğeni toplayıp, bayilerden umulanın üzerinde sipariş alınca, Tofaş’ın planları da değişti. İtalya’ya ihracat tarihi üç ay erkene çekilirken, hatchback ve stationwagon da birer ay erken tanıtılacak.
Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Egea’nın Türkiye’de yaklaşık bir aydır umulanın üzerinde ilgi gördüğünü, sıra yazıldığını hatırlatırken, asıl beklenmedik tepkinin, İtalya’dan geldiğini belirtti. Aracın, “Tipo” adıyla başta İtalya olmak üzere Avrupa’da, şubat ayında satışa sunulmasının planlandığını vurgulayan Eroldu, “Ancak İtalya’da bayiler yoğun bir ilgiyle karşıladı. 3 bin adetlik sipariş geldi. Bu yüzden planlar üç ay öne alındı. Kasımda ihracata başladık ve Tipo, piyasaya sunuldu” dedi.
Bu yılın sonuna kadar 4 bin adet ihraç edeceklerini anlatan Eroldu, “Bu sınıfta sedan otomobillerin normal şartlarda pazarı çok azdır. Ancak bizim geliştirdiğimiz ve ürettiğimiz aracın bu denli ilgi görmesi, bizi mutlu etti. Yakında İspanya’da da satışa sunulacak” diye konuştu.
‘Derdimiz üretim’
Egea’nın dış pazarlarda Tipo’nun yanı sıra farklı isimlerle de satışa sunulabileceğinin altını çizen Cengiz Eroldu, hatchback ve stationwagon versiyonların da, birer ay erken lanse edileceğini bildirdi.
Egea ailesinin üç üyesinin, 2016’da 100 bin adetlik ihracata ulaşacağını, bunun için de yıllık 150 bin adetlik üretim planlandığını kaydeden Tofaş CEO’su, “Bu yılın sonuna kadar 10 bin adet üretmek istiyorduk. Ancak iç pazardan da gelen taleple, bunu 14 bine çıkarmaya çalışıyoruz. İç pazarda ürettiklerimizin tümü satıldı. İki ayda 8 bine ulaşacağız. Talebe cevap vermeye çalışıyoruz” ifadesini kullandı.
“Tek derdimiz üretim” diyen Eroldu, talebin planlananın üzerine çıkması halinde ek yatırımın da gündeme gelebileceğini belirterek, “Egea ailesinin üretimi, 2017’den itibaren yılda 200 bini bulacak. Ancak gelecek yıl, kapasiteyi artırmak amacıyla bir ek yatırım yapabiliriz. Talep yüksek olursa, normalde 2017 için planladığımız 400 binlik kapasiteye 2016’da ulaşabiliriz” dedi. Eroldu, 3 vardiyaya ise mart ayında geçeceklerini belirtti.
‘Behzat amirimin arabasından’
Egea’nın 20 günde 2 bin adet satıldığını, 3 bin 500 kişinin de sırada beklediğini vurgulayan Eroldu, bunda, aracın Türk mühendislerince geliştirilmesinin yanında, Behzat Ç. karakteriyle ünlenen Erdal Beşikçioğlu’nun oynadığı reklam filminin de etkisi olduğunu belirtti. Eroldu, “Reklam filmi çok tuttu. İnternette 2 günde 5 milyon izlendi. Hatta bayilerimizden birine gelip ‘Behzat amirimin arabasından almak istiyorum’ diyen bile çıktı” ifadesini kullandı.
Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç da, şu ana kadar Egea’da filo satışı yapmadıklarını, yılın son iki ayında bayiye gelen müşteriyi geri çevirmemeye çalışacaklarını söylerken, “Egea sayesinde binek otomobil müşterisi yeniden showroomlarımıza döndü” dedi.
2017’de liderlik
CEO Cengiz Eroldu, 2017’de liderlik planları bulunduğunu vurgularken, “Ancak 2016’da gelirse sürpriz olmaz. 9 ayda 7 milyar TL ciroyu aştık. Her çeyrekte kendi rekorlarımızı kırıyoruz. 3.
çeyrek itibariyle üretimde
yüzde 25.9 artışla 196 bin adede ulaştık. İhracatımız yüzde 20 artarak 126 bine çıktı. 2016’da da bu rekorları kırmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
Lükste Lexus’la pay kapacak
Toyota Türkiye Distribütörü ALJ, Japon üreticinin lüks sınıftaki markası Lexus’u Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor. İlk etapta İstanbul Maslak’ta sadece “Lexus’a özel” olacak bir showroomun hazırlıklarını sürdüren ALJ, gelecek yıl 250, 5 yıl içinde de 1000 adetlik satışa ulaşmayı hedefliyor.
Markanın lüks SUV sınıfındaki temsilcisi “RX”in, Türkiye’de de satışa sunulacak yeni neslinin tanıtımında konuşan ALJ Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “İlk showroomumuzu Maslak’ta açıyoruz. Ardından 2016 sonuna kadar da Antalya, Bursa, İzmir, Adana ve Ankara’da da hizmet vereceğiz” dedi. Lüks sınıfta, farklı segmentlerde halen pazarda olan tüm modellere karşı birer rakipleri olacağına değinen Bozkurt, “CT”, “IS”, “GS”, “LS”, “NX”, “RX” ve “RC” olmak üzere toplam 7 model satışa sunacaklarını hatırlatarak şunları söyledi:
“Lexus satışlarının amiral gemisi olacak RX ve NX modellerinin yer aldığı pazarda, yaklaşık 3 bin adetlik satış var. İşte biz bu 3 bin adetlik pazara iddialı bir oyuncu olarak gelmeyi hedefliyoruz. Diğer modellerle de 20 bin civarındaki lüks pazarında rekabet edeceğiz. Satışta, ilk yıl için 250 adet hedefiyle yola çıktık. Bunun içinde toplam 140 adedi RX ve NX’ten gelecek. 5 yılda 1000 adede ulaşmak istiyoruz. Ancak bu rakama daha önce de ulaşabiliriz.”
‘Helikopter kaldırırız!’
Bozkurt, satış ve satış sonrasında da fark yaratacaklarının altını çizdi ve “5 noktada satışımız olsa da, servis için, tüm Toyota yetkili satıcılarımız devrede olacak. Ayrıca bir arıza olursa, gerekirse teknisyen için helikopter bile kaldırırız” diye konuştu.Lexus fiyatları 100 bin - 300 bin
euro arasında olacak.
2.0 litre ile iddialı
Dördüncü nesil RX, iç ve dış tasarımındaki kapsamlı yenilikler, performanslı motorları, teknolojik donanımlarıyla farklı olacak. İki benzinli motor seçeneğiyle sunulacak RX’in, 2.0 lt turbo motoru 238 HP gücünde. Hibrit versiyonu RX 450h ise 262 HP’lik 3.5 lt V6 benzinli motora sahip. Elektrik motoruyla birlikte ise güç, toplamda 313 HP’ye çıkıyor.
Çok geniş bir dokunmatik ekrana, sessiz iç mekana, bir dolu güvenlik ve konfor donanımına sahip olan RX’in, Yamaha ile ortak geliştirilen döşeme seçenekleri, dokunmatik açılabilen bagaj kapağı gibi “ilginç” unsurları da mevcut.
Volvo’nun yeni silahı: S90
Volvo Cars, uzun zamandır merak uyandıran S90’ın örtüsünü resmen kaldırdı. 2016’da Türkiye’de de piyasaya sunulacak yeni S90, XC90’la birlikte markanın lüksteki iddiasını bir üst sıraya taşıyacak.
Tasarım açısından markada XC90’la başlayan yeni aile yüzüne sahip olan S90, bununla birlikte alışılmamış arka tasarımı, gerçekten lüks duran iç mekanıyla dikkat çekecek. En son güvenlik teknolojilerinden, “bulut tabanlı” uygulama ve hizmetlere kadar pek çok yeniliği içinde barındıracak S90, markanın adeta “yeninden yaratılması”na öncülük edecek modellerden biri olacak.
Hayvanları görecek!
Volvo S90, “dünyada ilk” olan bazı unsurlara da sahip olacak. “Büyük hayvan algılama” teknolojisini “City Safety” (Şehirde Güvenlik) sistemine dahil eden Volvo, bu sayede gece ve gündüz, geyikten, at ya da ineğe büyük hayvanları “görecek”, gerekirse çarpışmayı önlemek için fren yapacak.
S90’da, seçenekler arasında güçlü T8 Twin Engine plug-in-hybrid motor da bulunacak.
Porsche elektrikliye 1 milyar dolar oynayacak
Spor otomobil üretici Porsche, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilediği elektrikli “Mission E” konseptini, gerçeğe döndürmeye karar verdi. Özellikle VW Grubu’nun emisyon nedeniyle yaşadığı sıkıntılar sonrası açıklanan bu kararla, söz konusu model için 1 milyon dolardan fazla yakın yatırım yapılacak ve araç, 2020 yılına doğru piyasaya sunulacak.
Tamamen elektrikli lüks otomobil furyasında ABD’li Tesla gibi rakiplerin gerisinde kalmamaya çalışan Porsche, sonunda ekim ayında Frankfurt Fuarı’nda tanıttığı konsept Mission E’yi üretmeye karar verdi. Üretim ve geliştirme çalışmalarına yaklaşık 1 milyon dolardan fazla yatırım yapmayı planlayan Porsche, bunun yanında söz konusu modele özel bir hızlı şarj cihazı da geliştirecek. 760 milyon dolarlık bölüm, üretim tesisi yatırımına ayrılmış.
Porsche’nin üretmeyi kararlaştırdığı Mission E, 0’dan 100 km/s hıza 3.5 saniyede çıkarken, tek şarjla 500 km yol yapabiliyor. Bununla birlikte şirket, 15 dakikada aracın akülerinin yüzde 80’ini dolduracak bir hızlı şarj sistemi üzerinde de çalışıyor.
Halen satışları düşük olan, Avrupa ve ABD’de satışlardan sadece yüzde 1’lik pay alabilen elektrikli otomobillerin, gelecek yıllarda bazı ülkelerde satışlarını iki hatta üç katına çıkarabileceği belirtiliyor. Alman üreticiler de, bu amaçla ABD’li ve Japon rakiplerine karşı silahlarını kuşanmak için çabalıyor.
Porsche’nin dışında VW Grubu bünyesindeki Audi’nin de, bu amaçla 2018’de piyasaya sunulacak tamamen elektrikli bir SUV hazırladığı biliniyor. Aracın adı da Q6 olacak.