EkonomiLuxury Outlet’ olma yolunda İlerlİyoruz’

Luxury Outlet’ olma yolunda İlerlİyoruz’

14.07.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Önümüzdeki dönemde Via/Port’un ‘Luxury Outlet’ olma yolunda ilerlemeyi planladığını söyleyen VIADMC CEO’su Tayfun Döşkaya, “Alışveriş merkezimiz için lüks markalarla görüşme aşamasındayız” dedi

Luxury Outlet’ olma yolunda İlerlİyoruz’

Via/Port’un kurulduğundan bu yana Türkiye’nin en çok ziyaretçi çeken alışveriş merkezlerinden birisi olduğunu söyleyen VIADMC CEO’su ve Bayraktar&Gürsoy Yatırım Ortaklığı Yönetim Kurulu Üyesi Tayfun Döşkaya, “Bunu rakamlarla anlatmak gerekirse Via/Port Outlet Shopping Center’ın bu yılın ilk yarısındaki ziyaretçi sayısı geçen yıla göre yüzde 13 oranında arttı” dedi.
Via/Port’un ziyaretçi sayısının yanı sıra sepet ortalamasının da yüksek olduğunu kaydeden Döşkaya, “Ziyaretçilerimiz ağırlıklı olarak otomobilleriyle geliyor. Ziyaretçi sayısı cirolarımıza da yansıyor. AVM’nin toplam cirosu 2012 yılı ilk 6 ayında geçen yıla göre yüzde 24 oranında artış gösterdi. Aynı dönemde sepet oranı geçen yıla göre yüzde 12 arttı” diye konuştu.

Yargıcı’nın ilk outlet’i
Tüketici beklentileri ve ihtiyaçları çerçevesinde kendilerini sürekli yenilediklerini vurgulayan Döşkaya, şöyle devam etti: “Açılalı 4 yıl olmasına rağmen hala Via/Port’ta yer almak isteyen çok iyi markalar var. Yakın zamanda Yargıcı, Çilek Mobilya, Aldora, Tanca Plus ve Elegance Optik mağaza açtı. Yargıcı bir AVM’de ilk kez outlet mağaza açtı. Aslında Via/Port, bu bağlamda da farklılık yaratan bir AVM. Pek çok marka ilk kez burada ‘outlet’ mağaza açıyor.”
Lüks markalarla görüşüyor
Ziyaretçilerin AVM’den beklentilerini ölçmek için dönemsel olarak anket yaptıklarını ifade eden Döşkaya, “Gerek hizmet çeşitliliğini gerekse marka karmasını anket sonuçları doğrultusunda şekillendirmeye çalışıyoruz. Şu an itibariyle mağaza doluluğumuz yüzde 100 seviyesinde” dedi.
Via/Port’un önümüzdeki süreçte bir ‘Luxury Outlet’ olma yolunda ilerlemeyi planladığını söyleyen Döşkaya, “Alışveriş merkezimiz için lüks markalarla görüşme aşamasındayız. Yeni markaları aramıza katıp, farklılaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘Vialand 600 dönümlük dev bir araziye inşa edilecek’
VIADMC’nin yatırımları arasında Via/Port Outlet Shopping, Crowne Plaza Istanbul Asia ve Via/Port Houses&Suite bulunduğunu söyleyen Tayfun Döşkaya, “Bunların dışında Bayraktar & Gürsoy Yatırım Ortaklığı kapsamında Vialand alışveriş merkezi ve tema park projesi yer alıyor. Projenin 23 Nisan 2013’te tamamlanması planlanıyor” dedi. Döşkaya, “Gaziosmanpaşa ve Eyüp kesişiminde, 600 dönümlük dev bir arazi üzerine inşa edilen Vialand’in içinde farklı eğlence bölgeleri ve açık hava konseptinde bir alışveriş bölgesi yer alacak. Kiralama ile ilgili perakende sektöründen yoğun talep görüyoruz” diye konuştu.
Via Port Venezia projesinin ise Bayraktar & Gürsoy Yatırım Ortaklığı’nın Avrupa Yakası’ndaki ilk gayrimenkul projesi olma özelliğini taşıdığını belirten Döşkaya, “5 kulenin birlikte yükseldiği proje, Gaziosmanpaşa’da 2 bin 400 konuttan oluşuyor. Venedik’ten esinlenerek hayata geçirilen projede, 50 bin metrekarelik ofis alanı, 80 bin metrekarelik iş merkezi ve AVM yer alıyor” dedi.

Haberin Devamı

Sarar’dan Los Angeles’a mağaza
Sarar yurtdışında büyümeye devam ediyor. Koleksiyonlarını, 5 kıta 48 farklı ülkede tüketicisiyle buluşturan marka yeni mağazasını Los Angeles’ta açtı. Haziran ayında Hollywood’un Sunset Bulvarı’nda mağaza açan Sarar’ın yeni mağazası, aynı zamanda Los Angeles’ta ilk ABD’de ise 11. Sarar mağazası olma özelliğini taşıyor. Sarar’ın Los Angeles’taki yeni mağazası yaklaşık 200 metrekare... Markanın yeni koleksiyonlarının yer aldığı bu yeni mağaza, konum itibariyle oldukça merkezi bir bölgede yer alıyor.
Sarar ayrıca Avrupa’daki 20. mağazasını önümüzdeki ay Almanya’nın Düsseldorf kentinin en prestijli caddesi olan Königsallee Caddesi’nde açmayı planlıyor.

‘İlk 6 ayda % 75 doluluk oranına ulaştık’
Via/Port’un hemen yanında kurulu olan Crowne Plaza İstanbul Asia’nın, Nisan 2011 yılından bu yana faaliyet gösterdiğini söyleyen Tayfun Döşkaya, şu bilgileri verdi: “Crowne Plaza, 336 odalı bir iş oteli. 2012 yılının ilk 6 ayında yüzde 75 doluluk oranına ulaştık. Yine ilk 6 ayda ortalama oda fiyatı 76 euro olarak gerçekleşti. Geçen yıla göre doluluk oranı yüzde 25 ortalama oda fiyatı yüzde 10 arttı. Misafir profilimizi ise sırasıyla, Alman, İtalyan, ABD’li ve Hollandalı işadamları oluşturuyor.”

Haberin Devamı

‘Rezidans işletmeciliği yapacak’
Bayraktar Grup’un İstanbul’daki ilk gayrimenkul projesi olan Via/Port Houses&Suites’in çok talep gördüğünü söyleyen Tayfun Döşkaya, “Projenin yüzde 63’ünü sattık” diye konuştu.
Houses & Suites’in rezidans işletmeciliğinin VIADMC tarafından yapılacağını açıklayan Döşkaya, “Bundan sonra Bayraktar Grubu’nun tüm projeleri de aynı mantıkta rezidans işletmeciliği çerçevesinde gerçekleştirilecek” dedi.

Bir günde 254 bin ziyaretçi aldı
2012 yılında ziyaretçi sayılarının ilk 6 ayda toplam 8 milyon 950 bine ulaştığını kaydeden Tayfun Döşkaya, “Via/Port, Türkiye’de kapı giriş sayılarıyla da rekora imza atan bir alışveriş merkezi. 24 Haziran 2012 Pazar günü 254 bin kişi ile kendi rekorunu kırdı” dedi.

Haberin Devamı

KOZMETİK

TAKMA KİRPİK EFEKTİ

İtalyan kozmetik firması Deborah Milano, yeni ürünü 24 Ore Absolute Volume Mascara’yı piyasaya sundu. Marka yetkilileri, “Mascara’nın özel olarak tasarlanmış fiber fırçası, tüm kirpikleri yakalıyor. Ultra hacim verme özelliği ile adeta takma kirpik efekti yaratıyor” diyor.

GÜNEŞ FIRSATLARI

Sevil, güneş ürünü alışverişlerinde ikinci ürüne yüzde 40 indirim fırsatı sunuyor. Sevil yetkilileri, “İndirimle birlikte ‘Sevil Para’ kazanma fırsatı da veriyoruz. Ayrıca Sevil’de tüm kartlara 3 taksit imkânı da bulunyor” diyor.

HÜCRE ETKİLİ TEKNOLOJİ

Premium cilt bakım ve kozmetik markaları arasında yer alan Amway Artistry’nin CrËme LuXury koleksiyonuna yeni bir ürün daha eklendi: Artistry CrËme LuXury Göz Kremi. Ürünün performansı özel bileşenler ve CellEffect (Hücre Etkisi) teknolojisinden oluşuyor.

NEM BARİYERİNİ GÜÇLENDİRİYOR

Olay Total Effects, yaşlanmanın 7 farklı belirtisiyle savaşırken, SPF15 özelliğiyle de cildi güneş ışınlarının zararlı etkisinden koruyor. Olay Total Effects, özel formülüyle cildi rahatlatırken nem bariyerini de güçlendiriyor.

Haberin Devamı

VİTAMİN B5’Lİ RUJ

Pastel, yeni ruju Star Lips’i pazara sundu. Marka yetkilileri, “Rujun içeriğindeki vitamin B5 ile ise dudaklarda yatıştırıcı ve tahriş önleyici etki yapıyor. Star Lips ruj, ince, kremsi yapısıyla kolay sürülüyor ve nem tutuyor” diyor.

Üç yılda 150 noktada aylık 450 bin adet ‘hot dog’ satacak

37 yıldır Nathans’ın başındaki CEO’su Wayne Norbitz (solda) bir süre önce, Solid Consulting Group Başkanı Tolga Atalay (sağda) ile distribütörlük anlaşması imzalamak için Türkiye’ye geldi.

ABD’de 97 yıllık geçmişe sahip olan Nathans, Solid Consulting ile Türkiye pazarına girdi. 1915 yılında kurulan Nathans firmasının Türkiye ve Kıbrıs master franchisee olduklarını söyleyen Solid Consulting Başkanı Tolga Atalay, “Nathans, 97 yıldır Amerikan efsanesi olmuş bir kurum. Amerika’da dünyanın ilk fast food örneği olarak biliniyor” dedi.
Nathans’ın yüzde 100 dana eti ile yapılmış sosisleriyle ünlü olduğunu belirten Atalay, “Nathans hot dog sandviçin mucidi olarak tanınıyor. Dünya genelinde 45 bin noktada yıllık 430 milyon adet satış gerçekleştiriyorlar” diye konuştu.

390 sokak arabası
Türkiye’deki ilk mağazalarını eylül sonunda Nişantaşı’nda açacaklarını belirten Atalay, “10 yılda 390 sokak arabası, 60 kiosk ve 3 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz” dedi. Satış noktaları için AVM’ler, üniversiteler ve hastanelerle görüştüklerini kaydeden Atalay, ilk aşamada 33 noktayı hedeflediklerini ifade etti.
Nathans’ın perakende zincirlerine yönelik paketli ürünlerinin de bulunduğunu anlatan Atalay, “Bu ürünleri Türkiye’de de satışa sunacağız. Konuyla ilgili olarak gıda market zincirleriyle görüşmelerimiz sürüyor” dedi.

Önümüzdeki mart ayında kamyonla satış yapacak
Nathans’ın kamyonlarla da satış yaptığını söyleyen Atalay, “Kamyonla satış modelini Türkiye’ye de uygulayacağız. Önümüzdeki mart ayında kamyonla ‘hot dog’ satışına başlayacağız” diye konuştu.
Bu yıl sonuna kadar 14 kiosk ve satış arabasına ulaşacaklarını belirten Atalay, “36.ayın sonunda yılda 5 milyon sosis satışı hedefliyoruz” dedi.

Özgür Şef’ten 10 TL’lik 4 kişilik yemek tarifleri

Özgür Şef, Mutfak Sanatları Akademisi’nde gerçekleşen workshop’ta CarrefourSA’da kolayca bulunabilecek malzemelerle sadece 10 TL’ye mal edilen 4 kişilik yemek tarifleri hazırladı.
Workshop’ta konuşan CarrefourSA İcra ve Yönetim Kurulu Üyesi Merter Özay, “CarrefourSA olarak kadınlarımıza destek olmak, ailelere tasarrufun yanı sıra sağlıklı ve iyi beslenme imkânı tanıyan, her bütçeye uygun yemek tarifleri hazırlamaya karar verdik. Bunun için Türk damak tadına uygun menüleriyle büyük beğeni toplayan ‘Özgür Şef’ ile iş birliği yaptık” dedi.

Godiva Ramazan’a özel koleksiyon hazırladı

Godiva, Ramazan Bayramı için özel bir koleksiyon hazırladı. Osmanlı İmparatorluğu’nun motiflerinden esinlenilerek tasarlanan ‘2012 Bayram Koleksiyonu’ tüm Godiva mağazalarında satışa sunuldu.
Bu koleksiyonda Godiva’nın el yapımı pralin ve trüfleri yer alıyor. Godiva 2012 Bayram Koleksiyonu kutuları, Washington’daki National Gallery of Art’da da sergilenen Osmanlı İmparatorluğu’nun motiflerinden yola çıkarak tasarlandı. İhtişamı günümüze taşıyan renklerle yaratılmış bu desenler, Osmanlı imparatorluğu tarihini gözler önüne seren özel birer tasarım niteliği taşıyor.

Yüzde 70 yaz indirimi yapıyor

İpekyol 13 Temmuz’dan itibaren yüzde 70’e varan indirim sunacak. Marka, yaz koleksiyonunda beyaz şıklık sunuyor. Marka yetkilileri, “Zamansız bir zerafeti anlatan koleksiyon, kıyafetleri sadece taşıyan değil, aynı zamanda onlara hayat veren kadınlara hitap ediyor. Twist ise bu yaz kent dinamiğine uyum sağlayan klişelerden uzak kadının tarzını yansıtıyor” diyor. Twist aksesuar koleksiyonunda ise ayakkabılar, valizler, sokak şıklığının trendy tamamlayıcısı ipad kılıfları, saatler ve gözlükler bulunuyor.

Ariel’den ‘Jel Deterjan Kapsül’

Ariel, yeni Jel Deterjan Kapsül’ü Türkiye’deki tüketicilerle buluşturdu. Toz deterjana göre 2 kat konsantre olan Ariel Jel Deterjan’ın ilk yılın sonunda çift haneli bir pazar payına ulaşması hedefleniyor. Ariel Jel Deterjan Kapsül ile Türkiye’de çamaşır deterjanı pazarına önemli bir yenilik kazandırdıklarını söyleyen P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, “Global deterjan pazarına baktığımızda jel kapsülün aldığı payın giderek arttığını görüyoruz. Ariel Jel Deterjan Kapsül kullanım kolaylığı sayesinde lanse edildiği tüm ülkelerde kısa sürede çok başarılı oldu” dedi.

Haftanın perakendeci tweet’leri

Fatih Akbacakoğlu Ayakkabı Dünyası
Bread&Butter’da Puma yıkılıyor.. Bizi de çok iyi ağırladılar...

Kılınç Orhan Erdemir Gold
Gold’un 33. mağazası Mardin Kızıltepe’de açıldı.

Hediye Güral Gür Kütahya Seramik
Zafer Çağlayan: Önümüzdeki 10 yılda Avrupa’da 1.600.000 şirket işi devredecek jenerasyon olmadığı için kapanmak zorunda kalacak.

Ümit Kiler Kiler Market
Amacımız, Türkiye’nin girişimci sayısını artırmak ve ülkemizi 2023 hedeflerine taşıyacak genç girişimci potansiyelini hayata hazırlamak..