Ekonomi‘Konseptimizi Lafayette gibi konumlandıracağız’

‘Konseptimizi Lafayette gibi konumlandıracağız’

30.12.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Alışveriş merkezi Via Port’ta dört ay önce faaliyete giren department store Biggmall’un Yönetim Kurulu Başkanı Emin Toğlukdemir, “Türkiye’de ilk defa bir teknoloji marketi ve kuyumcuyu mağazamıza dahil edeceğiz. Konseptimizi Lafayette gibi konumlandıracağız” dedi

‘Konseptimizi Lafayette gibi konumlandıracağız’

Biggmall’un Yönetim Kurulu Başkanı Emin Toğlukdemir, “Türkiye’de ilk defa bir teknoloji marketi ve kuyumcuyu mağazamızın içine dahil edeceğiz. Konseptimizi Lafayette gibi konumlandıracağız” dedi.
Biggmall’un açılalı dört ay olmasına rağmen iyi bir çizgide ilerlediğini söyleyen Toğlukdemir, “Açılışımızdan bu yana mağaza içinde epey değişiklik yaptık. Şu anda 240 markayla yola devam ediyoruz” diye konuştu.
Önümüzdeki yıl markalarına yatırım yapacaklarını açıklayan Toğlukdemir, şöyle devam etti:
“Yeni mağazalarımızı 2013 yılında açmayı planlıyoruz. Bağdat Caddesi’nde yeni mağaza için yer arıyoruz. İki alternatif mağaza var, ikisinden birini tercih edeceğiz. Bayraktar Grubu’nun Venezia ve Eyüp projelerinde yer alacağız. Tüm mağazalarımız yine 5 bin metrekarenin üzerinde bir büyüklüğe sahip olacak. 2013-2014 ve 2015 bizim büyüme yıllarımız olacak.”

Alışveriş dünyası
Mağaza içinde genç giyimi büyüteceklerini ifade eden Toğlukdemir, şunları söyledi:
“Bu bölüme 7-8 yeni marka gelecek. Lee Cooper, Lee, Wrangler, Jack&Jones, Vero Moda bu markalardan bazıları... Ayrıca Finspor ile anlaştık. Biggmall, Via Port içinde küçük bir alışveriş merkezi gibi olacak. Mağazamızın içinde giyimin yanı sıra dekorasyon, teknoloji, optik, mobilya, kozmetik, mücevher ve restoran gibi her alanda hizmet vermek istiyoruz. Müşteri içeri girdiğinde aradığı her şeyi mağaza içinde bulabilmeli.
Mesela restoran alanında Lunch Box ile anlaşma yaptık. 1 Mart itibarıyla açılacak. Optik reyonumuz için Optima ile anlaştık. İki ayrı teknoloji market ile görüşüyoruz. İkisinden birine Bigmall içinde yer vereceğiz. Ayrıca mağaza içine kuyumcu da gelecek. Bunun için de iki farklı marka ile görüşme halindeyiz. Türkiye’de ilk defa bir teknoloji market ve kuyumcu department store içine girecek. Biz konseptimizi Lafayette ya da laRinascente gibi konumlandıracağız.”
Yeni markalarla birlikte hizmet çeşitliliğinin de artacağını kaydeden Toğlukdemir. “Müşterilerimizin gezerken keyif alacağı farklı bir alışveriş dünyası olacağız” dedi.

Haberin Devamı

‘Kumaşların içinde büyüdüm’
Bigmall’un arka planında Gülen Tekstil’in imzası bulunuyor. Kumaş sektöründe faaliyet gösteren şirketin öyküsü kısaca şöyle: “Dede Ali Toğlukdemir 1946 yılında Adana’da Gülen Manifatura’yı kurmuş. Ardından bayrağı oğlu Ünal Toğlukdemir almış O da şirketi 1969’da İstanbul Sultanhamam’a taşıyıp ve büyütmüş. Ünal Toğlukdemir’in 4 çocuğu var. En büyükleri Emre Toğlukdemir, sonra sırasıyla Emin, Esra ve Enes Toğlukdemir. Emre ve Emin Toğlukdemir 16 yaşından beri şirkette faal olarak çalışıyor. Emin Toğlukdemir, “Ben kumaşların içinde büyüdüm” diyor.
2001’de şirketi Merter’e taşıyan Baba Toğlukdemir, bu tarih itibarıyla işleri tamamen oğullarına devretmiş. Başta Almanya ve Rusya olmak üzere pek çok ülkeye ihracat yapan şirket H&M, Top Shop, Zara, Mango, C&A, Mexx, Debenhams’a kumaş satıyor.

Haberin Devamı

BiggShoes, BiggChild mağazaları geliyor
Önümüzdeki dönemde değişik segmentlerde mağaza açacaklarını belirten Emin Toğlukdemir, şu bilgileri verdi:
“Ayakkabı, çocuk, kozmetik ve ev segmentlerinde mağaza açmayı planlıyoruz. Örneğin BiggShoes, BiggChild mağazaları gibi... Özellikle ev dekorasyonuna ilgi yoğun. Biggmall içinde de ev dekorasyon ve hediyelik eşya bölümlerini genişleteceğiz. Artık insanlar sadece şıklığı kendileri için değil, evleri için de ön planda tutuyor. Öte yandan mart ayı gibi e-ticarete ağırlık vereceğiz.”

‘170 bin ziyaretçimiz var’
2012 ciro hedeflerinin 22 milyon TL olduğunu kaydeden Emin Toğlukdemir, şöyle devam etti:
“Şu anki gidişata göre bu rakamı öngörüyoruz. Şu anda aylık ziyaretçi sayımız ortalamada 170 bin civarında. Mart-Nisan ayından sonra havaların ısınmasıyla birlikte bu rakam çok daha üst seviyelere tırmanacaktır. Çünkü Via Port açık konsept bir alışveriş merkezi. Bugün sadece Bigmall’a aylık 170 bin kişi giriyor. Bu rakam bazı alışveriş merkezleri için toplam ziyaretçi rakamına denk geliyor.”

Loreal parfüm fiyatını indirdi, Sevil yüzde 22 büyüme sağladı
Loreal’in selektif parfüm pazarında önemli bir role ve paya sahip olduğunu söyleyen Loreal Luxe Bölüm Direktörü Demet Keşişoğlu, “Türkiye’deki lüks parfüm satışlarının artması için bu yıl fiyat stratejimizde önemli bir değişiklik gerçekleştirdik. Armani dahil 4 markamızda katalog fiyatlarımızı aşağıya çektik” dedi.
Böylece Türkiye’deki parfüm fiyatlarının Avrupa’nın çok altında ve duty free fiyatlarına yakın olmasını sağladıklarını belirten Keşişoğlu, “Fiyatı free shop’tan yüksek ürün kalmadı. Bazıları yüzde 5-10 daha ucuz. Yansımaları ise çok olumlu oldu” diye konuştu. Keşişoğlu, artık tüketicinin fiyatlar konusundaki algısını değiştirmek gerektiğini ifade etti.

‘Tüketiciye olumlu yansıdı’
Yılbaşı döneminde parfüm satışlarının arttığın söyleyen Sevil Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi Yusuf Sevilla, “Loreal’in indirim uygulaması fiyat konusunda son derece duyarlı olan tüketiciyi de olumlu etkiledi” diye konuştu. Sevil’in yıllık ortalama yüzde 30 büyüdüğünü kaydeden Sevilla, “Bu büyümenin yüzde 22’si parfümden geldi. Ciromuzun yüzde 52’si cilt bakımı oluşturuyor. Parfüm ciromuzda yüzde 30 paya sahip. Geriye kalan bölümü makyaj ürünleri oluşturuyor” dedi.

Haberin Devamı

Haftanın perakendeci tweet’leri
Tony Hoggett Tesco

Mağazalar bu hafta iyi görünüyor, yarından sonra 2 gün İskoçya, ilk işim Hogmanay’a bakmak, sabırsızlanıyorum!

Haberin Devamı

Angela Ahrendts Burberry
Howard Schultz en çok ilham veren liderlerden biri, onunla bu sene tanışmak bir onurdu.

Banu Karamuk
Bir insanın hayatta birlikte aşırı gülebildiği ve ara sıra aşırı yemek yiyebildiği arkadaşları varsa ne mutlu ona.

Grant Pattison Massmart
Uzlaşmacı bir lider uzlaşmacı kararlar alır.

YILBAŞI
Işıl ışıl karşılama

Forum İstanbul altın parıltılı dekorasyonu ile geleneksel ve modern görünümü bir araya getiriyor ve yeni yılı ışıklı bir görüntüyle karşılıyor. Yılbaşı dekorasyonundaki altın gümüş ve kırmızı renkler yeni yılı karşılamanın heyecanını yansıtıyor.

Mağaza mağaza dolaşmadan
Yılbaşı arifesinde uygun hediye bulmak için mağaza mağaza dolaşmaya vakit yaratmak oldukça zor. C&A, kadın ve erkek giyiminden hamile koleksiyonlarına, büyük bedenden çocuk koleksiyonlarına, iç giyimden son moda aksesuarlara kadar tüm aile için çeşitli seçenek sunuyor.

Haberin Devamı

Yılbaşına özel kulaklık
Darty, tüm dünyada gençlerin tercihi olan Monster Beats By Dr. Dre Studio marka kulaklıkları yılbaşına özel olarak satışa sunuyor. Kulaklık, genişletilmiş tam aralıkta ses üretiyor ve yüksek performanslı ses yalıtımı sunuyor.

Yeni yıl sürprizi
Çocuk giyimi alanında faaliyet gösteren Panço, hem çocuklara hem de anne - babalara yılbaşı sürprizi yapıyor. Panço’nun yüzde 50’ye varan yılbaşı indirimi 20 Ocak 2012 tarihine kadar sürecek. Marka ayrıca çeşitli hediye alternatifi de sunuyor.

Kelebek etkisi
Son yılların gözde figürlerinden ‘kelebek’, Tekin Seyrekoğlu yorumuyla özellikle gençlere hitap eden bir tasarıma dönüştü. Markanın kelebek figürlü ipli bilekliği, spor tarzını, sade ama şık takılar ile tamamlamayı isteyenler için alternatif oluşturuyor.

Kadınlar için sınırlı sayıda üretildi
Nehir tanrısının kızı anlamını taşıyan ‘Daphne’ kolyesi, kadınlara özel sınırlı sayıda üretildi. Rose gold kaplama ve zirkon taşlardan oluşan özel üretim ‘Daphne’ kolye 2012’nin modası takıların birleşiminden oluşuyor. So Chic kadınının duruşunu simgeleyecek limited edition Daphne kolye, 2012 trendlerine uygun olarak tasarlandı.

Desa’dan Facebook’ta indirim makinesi
Desa, yılbaşı arifesinde moda tutkunları için bir fırsat sunuyor. Facebook’ta başlatılan Desa İndirim Makinesi kampanyasına katılarak arkadaşlarını da bu uygulamaya davet eden kullanıcılar,
31 Aralık’a kadar kullanacakları çok özel indirimler kazanıyor.
Desa İndirim Makinesi kampanyasına katılıp, Desa Facebook sayfasındaki Desa İndirim Makinesi uygulamasına izin veren ve Desa Facebook sayfasını beğenenler yüzde 1 indirim kazanıyor ve kendine özel bu fırsatı uygulamaya arkadaşlarını davet ederek artırma şansı kazanıyor.

‘Hedefim her eve Parex ürünlerini sokmak’
Ferhat Sucu, 16 yıl çalıştığı Unilever’de deterjan, kozmetik ve pek çok farklı kategorilerde yöneticilik yapmış. Son olarak Doğuş Çay’da genel müdür yardımcısıyken girişimci olmaya karar veren Sucu, kendi şirketini kurmuş.
2010 yılı Ekim ayında Ferhat Sucu tarafından kurulan Parex, kadınların temizlik ihtiyaçlarını yenilikçi ve pratik bir şekilde karşılamak amacıyla yola çıkmış.
Sucu, şirketin kuruluş öyküsünü şöyle anlatıyor: “Provel’in kuruluş amacı, Parex markasıyla temizlik yardımcıları kategorisinde ürün geliştirmekti. Bu sektörü seçmemin nedeni çok iyi bildiğim bir alan olması. Aynı zamanda insanların, şampuan ve deterjan gibi ürünlere sadakati ve marka bağımlılığı sünger ve bez için geçerli değil. Yaptığımız piyasa araştırmaları da bunu gösteriyordu. Kimyasal olmayan temizlik ürünleri sektörü hızla büyüyor. Bu da kararımda etkili oldu.”

270 çeşit ürün var
Parex’in şu anda sünger, bez, temizlik setleri gibi kimyasal olmayan temizlik ürünleri satışı gerçekleştirdiğini söyleyen Sucu, “Ayrıca çöp torbaları ve alüminyum folyo, streç film, buzdolabı poşeti gibi mutfak yardımcıları ürünlerimiz de var. Tam 270 çeşit ürünümüz var. Bu tüm rakiplerimizin toplamından fazla” diyor.
Provel’i kurduktan sonra 2011 yılı Şubat ayında Digicom ile ortaklık yaptığını anlatan Sucu, “Şirketin yüzde 50’si artık Digicom’a ait. Ortak olduktan sonra 5 yıllık hedeflerimizi 2 yıla çektik. Çerkezköy’deki 60 milyon TL yatırımla gerçekleşen fabrikada çöp torbaları ve buzdolabı poşeti üretiyoruz. Bu yıl 7 ülkeye ihracata başladık. 2012 yılında ihracat hedeflerimizi büyüteceğiz. Hedefimiz 30 ülkeye ihracat gerçekleştirmek” diye konuşuyor.

100 milyon TL ciro hedefi
Bu yılı 40 milyon TL ciro ile kapatacaklarını söyleyen Ferhat Sucu, şu bilgileri veriyor: “2012 yılı hedefimiz 100 milyon TL ciroya ulaşmak. Bir başka hedefimiz ise Türkiye’deki her eve Parex ürünlerini sokmak. Bu nedenle satış kanallarımızı çeşitlendireceğiz. Yapı marketlere girdik. Bauhaus ilk girdiğimiz yapı market. Laptop, LCD ekranlar, Ipad’ler için ince mikrofiber bezler ürettirdik. Özel standlarla teknoloji marketlere gireceğiz. Görüşmelerimiz devam ediyor. Yine Parex olarak mikrofiber bezden gözlük camları için bez ürettik. Bunlar optik mağazalarında yer almaya başladı.” Nalburlara yönelik olarak projeleri de olduğunu belirten Sucu, “Parex sarı bez için boya firmalarıyla görüşüyoruz. Boya firmalarıyla mahalle nalburlarına gireceğiz. Orada temizlik ürünleri için ciddi potansiyelin olduğunu düşünüyoruz” diyor.

Pera Ankastre’den özel paket fırsatı
Ankastre mutfak markalarından Pera, yeni yıla özel bir fırsat sunuyor. Pera Ankastre’nin yeni yıl kampanyasında ankastreler 799 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Öztiryakiler Grup güvencesi taşıyan Pera Ankastre, davlumbaz, set üstü ocak ve fırından oluşan setleri bir araya getiren 6 ayrı fırsat paketi sunuyor. Setlerin özellikleri ve fiyatları, tercih edilen paketlere göre değişiyor.

Çiçekte özgün tasarımlar
Çiçekçilik sektörüne değişik bir bakış açısı kazandırmak amacıyla kurulan Markacicek.com, özgün ve esprili ürünleriyle dikkat çekiyor. Sektördeki 20 yıla yakın deneyimini sanal ortama taşıyan Markacicek.com İSO 9001 2008 kalite belgesine de sahip.
Markaçiçek, çiçekleri tüketicinin adresine getiriyor. Müşteriye sadece seçim yapmak kalıyor. Çiçek siparişlerinin internet sayfasından en az bir gün önceden verilmesi halinde yüzde 10 oranında indirim sunuluyor.