11.11.2024 - 07:03 | Son Güncellenme:
Mastercard’ın globalde yaptığı araştırmalar, özellikle kız çocuklarının 9-13 yaş arasında STEM alanlarına ilgilerini kaybettiklerini ve bu alanlardan koptuklarını ortaya koyuyor. Kadınlar, teknoloji rollerinin yalnızca yüzde 33’ünü temsil ediyor.
Mastercard, bugüne kadar 64 ülkede yaklaşık 7 milyon kız çocuğuna ulaşan küresel “Girls4Tech” programını Türkiye’de başlattı. Kız çocuklarını STEM alanlarına yönlendirmek ve bu alanlarda becerilerini geliştirmek amacıyla 10 yıldır global çapta yürüttüğü Girls4Tech programını Türkiye’de hayata geçiren Mastercard, Girls4Tech’in Türkiye’deki ilk eğitimini Darüşşafaka öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirdi. Mastercard çalışanlarının eğitmen olarak yer aldığı ve STEM alanlarına özel tasarlanmış bir müfredatı bulunan programın ilk eğitimi, Mastercard İstanbul ofisinde yapıldı. Bu eğitimde, Darüşşafaka’da okuyan 35 kız öğrenci, STEM dünyasını keşfetme fırsatı buldu. Program, önümüzdeki dönemlerde 100 çocuğa ulaşma hedefiyle devam edecek.
Girls4Tech, öğrencilerin kodlama, kriptografi, veri bilimi, yapay zeka ve siber güvenlik gibi kritik konularda uygulamalı deneyimler kazanmasını sağlayarak dijital dünyada yetkin bireyler olarak yer almalarına destek oluyor. Programın eğitmen kadrosu, tamamen Mastercard’ın gönüllü çalışanlarından oluşuyor ve kız çocuklarına, teknoloji dünyasında başarılı bir kariyer yolculuğu için ilham ve rehberlik sağlıyor.
Geleceğin liderleri
Mastercard Danışmanlık Başkan Yardımcısı Esin Ünal Yılmaz, Girls4Tech’in kız çocuklarının teknolojiye ilgisini artırmak ve STEM alanlarında kariyer yapmaları için gerekli yetkinlikleri kazanmalarını sağlamak adına hayata geçirdikleri kıymetli bir program olduğunu belirtti. STEM’deki cinsiyet eşitsizliğini azaltmanın ve kız çocuklarının bu alanlarda liderlik pozisyonlarına yükselmelerini desteklemenin, öncelikli hedefleri arasında yer aldığını vurgulayan Yılmaz, şunları kaydetti:
“Mastercard bünyesinde kadınların güçlenmesi ve fırsat eşitliği konusunda çalışan global ‘Woman Leadership Network’ün Türkiye birimi olarak düzenlediğimiz Türkiye’deki ilk etkinliğimizde, geleceğin liderleri olacak kız çocuklarıyla buluşmak bize büyük bir heyecan verdi. Mastercard çalışanlarının gönüllü desteğiyle, STEM alanında kız çocuklarını güçlendirmek adına önemli bir adım attık. Bu ilham verici etkinliği tekrar ve daha geniş kitlelerle buluşturmak için sabırsızlanıyoruz.”