16.02.2022 - 07:01 | Son Güncellenme:
HANİFE BAŞ
Erkek giyim markası Kiğılı, ev tekstiline de girdi. Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, internet sitesi üzerinden ev tekstili olarak çarşaf, nevresim, havlu, pijama, bornoz gibi ürünlerin satışını başlattıklarını belirterek, “Kiğılı Home olarak sadece internetten satış yapıyoruz. Pazarı test edip, mağazalaşma planımız var. Bu konsepti yurtdışına da taşıyabiliriz” dedi.
Suerdem, yurtiçinde büyüme hedefleri yanında yurtdışı ve e-ticarette atılım yapacaklarını dile getirerek, yurt içi ve yurt dışında toplam 357 noktada bulunduklarını söyledi. Suerdem, “Yurtdışında 51 ülkede 56 mağaza ve 86 satış noktasıyla toplamda 142 noktadayız. Türkiye’de bu yıl altı mağaza açacağız. Yurtdışında en az 25 mağaza açma hedefimiz var. Dubai, Tunus, Cezayir, Botswana, Güney Afrika’dan talep var. Franchise’la bu ülkelere açılacağız. 2022 yatırım bütçemiz 8 milyon dolar. Ciroda e-ticaretin yüzde 10, yurtdışı satışının yüzde 8 payı var, hedefimiz bu ikisinin oranını yüzde 70’e çıkarmak” dedi.
Havalimanında mağaza
1 Mart’ta Almanya Düsseldorf’ta, uluslararası havalimanında mağaza açacakları bilgisini veren Suerdem, “Bir Türk markasının uluslararası havalimanında açtığı ilk mağaza olacak. Kriz aynı zamanda fırsat da demek. Diğer uluslararası havalimanlarındaki fırsatları da değerlendireceğiz. Pandemide kiraların düşmesiyle İtalya’da dört, Almanya’da da iki mağaza açtık. Martta İtalya’da e-ticaret satışımız da başlayacak” dedi..
Suerdem, “Pandemi bitince takım elbise çok sattık. Düğünler ve toplantılar başlayınca insanlar hücum etti. Ama rahat giyime ilgi sürdü. Hem takım satıyor, hem de rahat giyim sürüyor. Kiğılı Sport markamız var. Gençler için Kiğılı Project markamızı çıkardık. Yeni jenerasyona günün modasını yansıtan koleksiyonlar hazırladık, ilk sezonu olmasına rağmen oldukça ilgi gördü” diye konuştu.
Suerdem, “Metaverse uzun zamandır gündemimizde. Sanal evrende biz de NFT’lerimizin yer alacağı mağazamızı çok yakında açacağız” dedi. Kiğılı birçok spor takımına da sponsorluk yapıyor.