Ekonomi‘İş’te eşit kadın

‘İş’te eşit kadın

29.03.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Anadolu Efes, “cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve ayrımcılık yapılmaması, kadının güçlenmesi için sosyal etki oluşturulması ve eşit değerde işe eşit ücret verilmesi” gibi toplamda 33 kriterde değerlendirilerek “İş’te Eşit Kadın” sertifikasını almaya hak kazandı.

‘İş’te eşit kadın

 

Sürdürülebilirlik Akademisi’nin Intertek iş birliği ile verdiği İş’te Eşit Kadın Sertifikası; yönetim sistemi, işe alım ve çalıştırma, iş sağlığı ve güvenliği, tedarik zinciri ve sosyal etki alanlarında denetimleri başarıyla geçen şirketlere veriliyor. Anadolu Efes, bu beş ana başlık altında yer alan 33 kriterde değerlendirildi.

Haberin Devamı

Anadolu Efes, bu sertifika ile cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve ayrımcılık yapılmaması, ayrımcılığa karşı etkin bir yönetim sistemi oluşturulması, güvenli çalışma koşullarının sağlanması, cinsiyet eşitliği ve kadının güçlenmesi için sosyal etki oluşturulması ve eşit işe eşit ücret verilmesi gibi alanlarda tüm çalışanları için en uygun iş ortamını yaratarak cinsiyet eşitliğine verdiği önemi teyit etmiş oldu.

Anadolu Efes bu sertifikayla ayrıca Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) sektöründe almaya hak kazanan ilk şirket oldu.

Eşit işe eşit ücret

Şirket olarak iş ortamında toplumsal cinsiyet eşitliğini gözettiklerini belirten Anadolu Efes İnsan Kaynakları Direktörü Emre Kavukçuoğlu, “Eşit değerde işe eşit ücret” prensibinin, Birleşmiş Milletler (BM) Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamına alınarak, 2030 yılına kadar hayata geçirilmesi gereken önceliklerden biri olarak kabul edildiğini ifade etti. Kavukçuoğlu şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Gerek iş modeli ve sosyal sorumluluk çalışmaları gerekse şirket içindeki insan kaynakları uygulamalarımızla kadınlardan güç ve ilham almayı önemseyen bir şirketiz. Bu sertifika her alanda eşitliğin sağlanmasına yönelik gayretlerimizin bir sonucu oldu. Aynı işi yapan kadın ve erkek çalışanlarımızın aynı ücreti alması bu anlayışımızın göstergelerinden sadece biri.

Yapılan araştırmalar dünyada kadın-erkek maaş farkının hala ciddi bir düzeyde olduğunu gösteriyor, aynı işi yapan kadınlar erkeklerden ortalama yüzde 16 daha az kazanıyor.

Türkiye’deki araştırmalar da aynı sonucu veriyor. Bu nedenle Anadolu Efes olarak ‘eşit değerde işe eşit ücret’ politikası ile toplumsal cinsiyet eşitliğini içselleştiren dünyanın sınırlı sayıdaki öncü şirketleri arasında yer almaktan mutluluk duyuyoruz. Cinsiyet farkı gözetmeksizin tüm çalışanlarımız için uygun iş ortamını sağladığımız ve bu anlamda örnek teşkil ettiğimiz için de memnuniyet duyuyoruz.”

Kadın gücüne destek

Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri’ni (Women’s Empowerment Principles-WEPs) imzalayan, KAGİDER önderliğinde, Dünya Bankası teknik desteği ile geliştirilen Fırsat Eşitliği Modeli Sertifikası’nın sahibi olan ve 2019 yılında da çalışanları ve iş ortakları nezdinde bir yol haritası niteliğinde olan Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Rehberi’ni yayımlayan Anadolu Efes, sosyal fayda projeleriyle de kadınların toplumsal olarak güçlenmesine imkân sunuyor. Anadolu Efes ayrıca, 14 yıldan bu yana yürüttüğü toplumsal sorumluluk projesi “Gelecek Turizmde” ile yüzlerce kadına doğrudan ve dolaylı olarak istihdam yaratarak kadın istihdamı ve kadınların sosyal hayata katılımına katkı sağladı.

Haberin Devamı

KISA KISA...

- Türk Telekom, “Hedefi Olan Kadına İnternetle Hayat Kolay” projesiyle kadın girişimciliğini destekliyor. Türk Telekom, bu projeyle bugüne kadar 5 bin kadına ulaştı. Kadınlar, dijital pazarlama eğitimi başta olmak üzere, ürünleri için doğru sosyal medya mecralarının belirlenmesi, hedef kitle seçimi, e-ticaret mevzuatları, daha etkili pazarlama yöntemleri konularında profesyonelleşti.

‘İş’te eşit kadın

Devam eden proje kapsamında; 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özel hayata geçirilen “Dijital Pazar Yeri” etkinliği gerçekleştirildi. Çevrimiçi düzenlenen etkinliğe, kariyer hedeflerini değiştirerek kurumsal hayata veda edip kendi ürünleriyle markalarını yaratan kadınlar ile daha önce hiç çalışmamış ancak el emeği ürünlerini internetten kitlelere ulaştıran 10 kadın katıldı. Etkinliğe katılan öğretmen Aygül Küçükçanakçı, tayininin çıktığı köy okulunda çocukların oyuncakları olmadığını fark ederek kendi girişimini başlattığını, gezici oyuncak atölyeleri düzenleyerek diğer kadınlara rol model olmayı hedeflediğini anlattı.

Haberin Devamı

- Enerji ve telekomünikasyon kabloları sektörü markası Prysmian Group’un Türkiye operasyonu Türk Prysmian Kablo, “Prysmian’da Kadın” isimli online bir etkinliğe ev sahipliği yaptı ve bugünün ve yarının dünyası için sürdürülebilir çözümlerin önemine dikkat çekti. Aynı gün Türk Prysmian Kablo, 2016 yılında başlattığı ve çeşitlilik ile kapsayıcılığı teşvik ederek dünya çapında gerçeğe dönüştürdüğü “Side by Side” projesi kapsamında, tüm kadın çalışanlarının katılımıyla, ekip olmanın önemini bir kez vurguladığı bir takım çalışmasının gerçekleştirildiği online bir etkinlik düzenledi.

Haberin Devamı

- Tüpraş’ta kadın çalışan sayısı 2008’den bugüne %78 oranında arttı. 2008 yılında işe alınanların %30’u kadın iken, 2020 yılında ise işe alımların neredeyse yarısı kadınlardan oluştu. Bugün itibarıyla toplam çalışan sayısının %10’u kadın. Ancak ofislerinde bu oran %30’u bulmuş durumda. Ar-Ge bölümünün %67’si ise kadınlardan oluşuyor. Yönetim kademelerinde kadın çalışan oranı %24 seviyesinde, yetenek havuzunun ise %45’ini kadın çalışanlar oluşturuyor.