05.09.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ - Boston’da Türk girişimci Melis Dural tarafından kurulan dijital etkileşim platformu EKOS, sınırlı sayıda öncelikli kullanıcıya kapılarını aralıyor. Yapay zeka destekli EKOS’un hedefi yeni kuşağın profesyonel ağı olmak. Geçen yıl kurulan şirket, konferans ve buluşmalarda edinilen “networking” imkanını dijital dünyaya taşıyor.
“Geleceğin profesyonel etkileşim platformu” olarak konumlanan ve yapay zeka eşleştirme algoritmasına sahip olan EKOS, etki odaklı networking ile içgörüyü merkeze alan etkileşim olanakları sunmakta. Şirketin Boston, New York, Londra, Miami, Philadelphia ve İstanbul ofisleri bulunuyor.
Ünlü yatırımcılar
Türkiye’den Caroline Koç ve Emre Kurttepeli’nin de aralarında yer aldığı yatırımcılarla yola koyulan şirket, özellikle pandemi ile öne çıkan uzaktan çalışma ve hibrid çalışma modelleri ekseninde pozisyon alıyor.
“Dünyanın, profesyonel bir etkileşim devrimine ihtiyacı olduğuna inandığını” belirten EKOS kurucusu ve CEO’su Melis Dural, platformun yapısını ve hedeflerini şöyle özetliyor:
“Son yıllarda hedef kitlesi profesyonel dünya olan ve birçok harika özelliğe sahip sosyal medya platformlarının sayısında bir artış oldu. Ancak anlamlı profesyonel bağlantılar ve bağlantılar arasında anlamlı diyaloglar yoluyla, profesyonellerin ve şirketlerin sorunlarını çözmelerine, yeni yeteneklere erişimlerine ve sosyal öğrenim veya profesyonel etkileşimle iş hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olan bir platform bulunmuyor. EKOS işte bu boşluğu dolduruyor.”
Sistem nasıl işliyor?
EKOS’ta bireysel üyeler, benzer ilgi alanlarına sahip, benzer endüstri dikeylerine ilgi duyan, benzer içerikler tüketen ve profesyonel hedefleriyle uyuşan diğer üyelerle pürüzsüz bir şekilde eşleşiyor.
Böylece EKOS üyeleri, anlamlı ve etki odaklı bir yaklaşımla kendi iş topluluklarını oluşturabiliyor. Üyeler, tercihlerine göre isterlerse video isterlerse de audio masalar oluşturup düşüncelerini, görüşlerini, birikimlerini ve mesajlarını kitleleriyle paylaşabiliyor. Bir başka deyişle, video ve audio masalar bir köprü işlevi görerek, kullanıcıların etki odaklı bağlantılar kurmasını sağlıyor.
Örneğin rehber, düşünce partneri, yatırımcı veya takım arkadaşı arayan kullanıcılar yalın bir şekilde bu profillerle bağlantı kurabiliyor. Kurumsal kullanıcılar ise etkinliklerini platform üzerinde düzenleyip, ardından içerik kütüphanelerine aktarıp hedef kitleleriyle sürekli olarak etkileşim olanağına sahip oluyor. EKOS’un kurumsal (B2B) çözümlerinin arasında, kurum içi etkileşim yönetimi ve topluluk yönetimi gibi önemli fonksiyonlar yer alıyor.
EKOS ayrıca kurumsal veya bireysel profesyonel içerik üreticilerine, Table ve etkinliklerini biletleyerek, kendilerine yeni gelir kanalları yaratma fırsatını sunuyor. EKOS Thought Leaders Program’ın ilk kurucu üyeleri arasında yatırımcı, girişimci ve yazar Christopher Schroeder yer alıyor.
Üç alanda iddialı
“EKOS, hepsi alanında başarılı olan platformlarla, temel olarak üç katmanda farklılaşıyor” diyen Dural, açıklamasına şöyle devam etti:
“Birincisi, içi boş olan profesyonel bağlantı davetleri yerine anlamlı bağlantıları ve anlamlı fikir alışverişi ortamını öne çıkaran bir platform geliştirdik. İkinci olarak, aynı anda video ve audio tabanlı etkileşim sunuyoruz. Son olarak, geleceğin işgücü olan yeni neslin, bir başka deyişle genç profesyonellerin beklenti ve gereksinimlerini karşılayan modern bir kullanıcı deneyimi tasarladık.”