Ekonomiİki liderlik birden istiyor

İki liderlik birden istiyor

10.04.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Renault Grubu, Türkiye’de bu yıl satışlarda liderlik hesapları yaparken, müşteri memnuniyeti konusunda da liderliğe oynuyor. Renault Mais Genel Müdürü Çağdaş, bunun için farklı planları olduğunu belirtiyor...

İki liderlik birden istiyor

Bu yılın ilk üç ayında, Bursa’da yeniden üretilmeye başlanan Megane Sedan’ın da rüzgarıyla toplam pazarda lider olan Renault, yılı bu sırada bitirmeyi hedefliyor. Dacia ile birlikte 160 bin adetlik satışa ulaşmayı öngören Renault Mais, buna müşteri memnuniyeti liderliğini de eklemek için kolları sıvadı.

Haberin Devamı

Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, ilk çeyrekte hem toplam pazar hem de binek otomobil satışlarında liderliği alarak 2017’ye iyi başladıklarını kaydederken, bunu sürdürmeyi hedeflediklerini söyledi. Bunda, yeni Megane Sedan ve Clio’nun katkısı olduğunun altını çizen Çağdaş, “Pazarı bu yıl 870 bin adet olarak öngörüyoruz. Hedefimiz, Renault ve Dacia markalarıyla toplamda 160 bin adetlik satışa ulaşmak. Satışların 115 bin adedini Renault, 45 bin adedini de Dacia’nın oluşturmasını öngörüyoruz” dedi. Bunun yanında müşteri memnuniyeti konusunda da adeta seferberlik başlattıklarının altını çizen Berk Çağdaş, bu konuda ciddi yatırımlar yaptıklarını, kendisinin de bunun bizzat takipçisi olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

Dacia’nın yükselişi

Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, Dacia markasının, 2004’ten bu yana aralıksız büyüdüğünü hatırlatarak, “2004’te yüzde 0.8 olan pazar payı, mart ayı itibariyle yüzde 5.4’e çıktı. Dacia, toplam pazarda geçen yılı 8. bitirmişti. Bu yıl 6’ncılığa kadar yükseldi” dedi. Yeni satışa sundukları Duster EDC’nin, markaya güç katacağını söyleyen Çağdaş, “Binek otomobilde otomatik vitesin pazar payı yüzde 58. Duster EDC, bizi üst sıralara taşıyacak. Hedefimiz bu yıl 45 bin adetlik satışla 2017’yi ilk 5’te bitirmek” dedi.

‘Kendimizi ayarladık’

Her sektörde olduğu gibi otomotiv pazarında da referandum sürecine odaklandığını ve tüketicilerin satın alma kararlarını ertelediğini ifade eden Çağdaş, mart gibi nisan ve mayıs aylarının da otomotivde zayıf geçmesini beklediklerini kaydetti. Pazarın gidişatına göre kendilerini ayarladıklarını, planlarını buna göre yaptıklarını söyleyen Çağdaş, “A, B planlarımız mevcut. Her senaryoya, pazarın gidişatına göre hazırız. Esnek araç temin etme modeline geçtik. Oyak Renault fabrikamızla konuştuk. Bu sistemde 15 bin artıya veya eksiye geçebiliriz. Örneğin 175 binlik satışa rahatlıkla çıkarken, 145 bine de inebiliriz” diye konuştu.

İki liderlik birden istiyor

Duster da artık otomatikleşti

Dacia’nın SUV sınıfındaki popüler modeli Duster’ın dizel motorlu otomatik versiyonu satışa sunuldu. Sadece önden çekişli olarak, 1.5 lt (110 HP) dizel motorla satışına başlanan Duster EDC’nin fiyatı, 82 bin 900 TL’den başlıyor. “Laureate” ve özel “Blackshadow” donanım paketi seçeneklerine sahip aracın Laureate versiyonunda ABS, ASR, AFU, Yokuş Kalkış Desteği, 4 hava yastığı, yol bilgisayarı gibi unsurlar var. Blackshadow’daysa siyah renkli ön ızgara, yan ayna kaplamaları, 16 inçlik siyah alaşım jantlar, krom ön ve arka koruma plakaları bulunuyor.

Üretim ve ihracatta tam gaz gitti...

Türkiye’de 1997’den bu yana üretim yapan ve 20. yılını kutlayan Hyundai Assan İzmit fabrikası, yılın ilk 3 ayında 56 bin adetlik üretim gerçekleştirirken, bunun 51 bin adetten fazlasını da ihraç etti.

Haberin Devamı

İki liderlik birden istiyor


Bu yıl toplamda 230 bin adetlik üretim yapmayı hedefleyen Hyundai Assan, ilk çeyrekte 25 bin 550 adet i10 ve 30 bin 450 adet de i20’yi bantlarından indirdi. Türkiye dışında 43 ülkeye ihracat gerçekleştiren ve geçen yıl bu pazarlara aralarında Hong Kong, Yeni Zelanda, İran ve Avustralya’nın da bulunduğu yeni ülkeler ekleyen Hyundai Assan’ın 2017 yılı ilk çeyrekteki toplam ihracatıysa 51 bin 392 adet oldu. Bu ihracat adetlerinde de, 26 bin 328 adetle i20 ilk sırayı aldı.

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “2017’de üretim ve ihracatta en yüksek adetlere ulaşarak başarılarımızı tazelemek istiyoruz. Bu rakamları sürekli artırmak için çalışmalarımız sürüyor. 2017’de yeni pazarlar üzerinde durmaya devam edecek ve genişlemeyi sadece Avrupa ile sınırlı tutmayacağız” dedi.

Tourneo Courier’e sportif dokunuş

İki liderlik birden istiyor


Ford’un popüler hafif ticarisi Tourneo Courier, “Blackline” serisiyle sportif bir görünüme büründü.

Mayısta yollara çıkacak olan Tourneo Courier Blackline’da, kontrast renklerde önden arkaya kadar uzanan spor şeritler, ön ve arka tamponlarda alt koruma, 16 inç metalik gri alaşım jantlar gibi özellikler dikkati çekiyor.

İç mekanda da parçalı deri koltuklar ve deri kaplamalı direksiyon simidi öne çıkarken, koltuklar direksiyon simidi ve vites topuzunda kırmızı rengiyle kontrast oluşturan dikiş detayları bulunuyor.

Ford Tourneo Courier Blackline serisi, 1.5 lt (75 HP) TDCi dizel motorla ve 67 bin 165 TL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim fiyatlarıyla satılıyor.

‘Gençleşmiş’ 301 satışa sunuldu

Peugeot’nun Türkiye’de de popüler olan B sınıfı sedan modeli 301, geçirdiği makyaj operasyonu sonrasında 58 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

İki liderlik birden istiyor


Güncel Peugeot modelleriyle benzer bir tasarıma kavuşan 301, yeni radyatör ızgarası, tamamen farklılaşan ön farları ve LED gündüz farlarıyla daha farklı bir görünüm kazandı. İç mekanda yeni 7 inç’lik dokunmatik ekran dikkat çekerken, bu hassas ve hızlı çalışan ekranda geri görüş kamerası ile 3 boyutlu TomTom navigasyon sisteminin haritasını izlemek mümkün. Ekran, aynı zamanda Android Auto, Apple Carplay destekli Mirror Screen özelliğiyle de akıllı telefon uygulamalarını kullanabilme imkanı sunuyor. Araçta 3 silindirli 1.2 litrelik PureTech benzinli motorun yanı sıra 92 HP’lik 1.6 lt HDi dizel seçenek de yer alıyor.

‘Yılın Otomobili’ için geri sayım

Otomotiv Gazetecileri Derneği’nin (OGD) bu yıl ikincisini düzenlediği “Türkiye’de Yılın Otomobili” (TYO) seçimlerinde geri sayım başladı. OGD üyeleri, kazanan otomobili belirlemek için finalistleri Intercity İstanbulpark’ta test ederken, “Yılın Otomobili” ünvanını alan araç, yarın akşam düzenlenecek ödül töreninde açıklanacak.

Haberin Devamı

İki liderlik birden istiyor


4 Nisan’daki test sürüşünde, tüm finalist otomobiller “tasarım”, “yol tutuş”, “ergonomi”, “yakıt tüketimi”, “güvenlik”, “donanım”, “fiyat” gibi kriterler açısından sınavdan geçti. Gün boyu süren testlerin ardından “Yılın Otomobili” için ikinci raund başladı ve üyeler tarafından oylar verildi. 7 aday arasından en fazla puanı alan finalist, Türkiye’de Yılın Otomobili seçilecek ve 11 Nisan’daki törenle ödülünü alacak. Finale Honda Civic, Mazda MX-5, Peugeot 3008, Renault Megane, Seat Ateca, Toyota C-HR ve Volvo S90 kalmıştı.

AMG, SUV’lara güç kattı

Mercedes, New York Uluslararası Otomobil Fuarı’nda E-Serisi Cabriolet’den AMG GT Concept’e uzanan yeni ve ilgi çekici modellerini tanıtmaya hazırlanıyor. Markanın New York’ta sergileyeceği en iddialı modeller arasında, yeni AMG GLC 63 4MATIC+ dikkati çekiyor.

İki liderlik birden istiyor


Orta sınıf SUV GLC’nin bu performans canavarı, kaputunun altında 4.0 lt hacimli bir V8 taşıyor. Çift turbo beslemeli bu motor, 476 ve 510 beygirlik güç seçeneklerine sahip. 510 beygirlik motor, GLC 63 4MATIC+’ın yanı sıra GLC 63 S 4MATIC+ Coupe’ye de güç veriyor. Bu motorla GLC 63 S 4MATIC+ 0’dan 100 km/s’ye 3.8 saniyede, GLC 63 4MATIC+ Coupe ise 4 saniyede gerçekleştiriyor.