10.04.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
LEVENT KÖPRÜLÜ | OTOKOLİK
Bu yılın ilk üç ayında, Bursa’da yeniden üretilmeye başlanan Megane Sedan’ın da rüzgarıyla toplam pazarda lider olan Renault, yılı bu sırada bitirmeyi hedefliyor. Dacia ile birlikte 160 bin adetlik satışa ulaşmayı öngören Renault Mais, buna müşteri memnuniyeti liderliğini de eklemek için kolları sıvadı.
Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, ilk çeyrekte hem toplam pazar hem de binek otomobil satışlarında liderliği alarak 2017’ye iyi başladıklarını kaydederken, bunu sürdürmeyi hedeflediklerini söyledi. Bunda, yeni Megane Sedan ve Clio’nun katkısı olduğunun altını çizen Çağdaş, “Pazarı bu yıl 870 bin adet olarak öngörüyoruz. Hedefimiz, Renault ve Dacia markalarıyla toplamda 160 bin adetlik satışa ulaşmak. Satışların 115 bin adedini Renault, 45 bin adedini de Dacia’nın oluşturmasını öngörüyoruz” dedi. Bunun yanında müşteri memnuniyeti konusunda da adeta seferberlik başlattıklarının altını çizen Berk Çağdaş, bu konuda ciddi yatırımlar yaptıklarını, kendisinin de bunun bizzat takipçisi olduğunu vurguladı.
Dacia’nın yükselişi
Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, Dacia markasının, 2004’ten bu yana aralıksız büyüdüğünü hatırlatarak, “2004’te yüzde 0.8 olan pazar payı, mart ayı itibariyle yüzde 5.4’e çıktı. Dacia, toplam pazarda geçen yılı 8. bitirmişti. Bu yıl 6’ncılığa kadar yükseldi” dedi. Yeni satışa sundukları Duster EDC’nin, markaya güç katacağını söyleyen Çağdaş, “Binek otomobilde otomatik vitesin pazar payı yüzde 58. Duster EDC, bizi üst sıralara taşıyacak. Hedefimiz bu yıl 45 bin adetlik satışla 2017’yi ilk 5’te bitirmek” dedi.
‘Kendimizi ayarladık’
Her sektörde olduğu gibi otomotiv pazarında da referandum sürecine odaklandığını ve tüketicilerin satın alma kararlarını ertelediğini ifade eden Çağdaş, mart gibi nisan ve mayıs aylarının da otomotivde zayıf geçmesini beklediklerini kaydetti. Pazarın gidişatına göre kendilerini ayarladıklarını, planlarını buna göre yaptıklarını söyleyen Çağdaş, “A, B planlarımız mevcut. Her senaryoya, pazarın gidişatına göre hazırız. Esnek araç temin etme modeline geçtik. Oyak Renault fabrikamızla konuştuk. Bu sistemde 15 bin artıya veya eksiye geçebiliriz. Örneğin 175 binlik satışa rahatlıkla çıkarken, 145 bine de inebiliriz” diye konuştu.
Duster da artık otomatikleşti
Dacia’nın SUV sınıfındaki popüler modeli Duster’ın dizel motorlu otomatik versiyonu satışa sunuldu. Sadece önden çekişli olarak, 1.5 lt (110 HP) dizel motorla satışına başlanan Duster EDC’nin fiyatı, 82 bin 900 TL’den başlıyor. “Laureate” ve özel “Blackshadow” donanım paketi seçeneklerine sahip aracın Laureate versiyonunda ABS, ASR, AFU, Yokuş Kalkış Desteği, 4 hava yastığı, yol bilgisayarı gibi unsurlar var. Blackshadow’daysa siyah renkli ön ızgara, yan ayna kaplamaları, 16 inçlik siyah alaşım jantlar, krom ön ve arka koruma plakaları bulunuyor.
Üretim ve ihracatta tam gaz gitti...
Türkiye’de 1997’den bu yana üretim yapan ve 20. yılını kutlayan Hyundai Assan İzmit fabrikası, yılın ilk 3 ayında 56 bin adetlik üretim gerçekleştirirken, bunun 51 bin adetten fazlasını da ihraç etti.
Tourneo Courier’e sportif dokunuş
‘Gençleşmiş’ 301 satışa sunuldu
Peugeot’nun Türkiye’de de popüler olan B sınıfı sedan modeli 301, geçirdiği makyaj operasyonu sonrasında 58 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
‘Yılın Otomobili’ için geri sayım
Otomotiv Gazetecileri Derneği’nin (OGD) bu yıl ikincisini düzenlediği “Türkiye’de Yılın Otomobili” (TYO) seçimlerinde geri sayım başladı. OGD üyeleri, kazanan otomobili belirlemek için finalistleri Intercity İstanbulpark’ta test ederken, “Yılın Otomobili” ünvanını alan araç, yarın akşam düzenlenecek ödül töreninde açıklanacak.
AMG, SUV’lara güç kattı
Mercedes, New York Uluslararası Otomobil Fuarı’nda E-Serisi Cabriolet’den AMG GT Concept’e uzanan yeni ve ilgi çekici modellerini tanıtmaya hazırlanıyor. Markanın New York’ta sergileyeceği en iddialı modeller arasında, yeni AMG GLC 63 4MATIC+ dikkati çekiyor.