EkonomiGözün aydın İstanbul

Gözün aydın İstanbul

10.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Merlin Entertainments, London Eye ve Dungeons konseptlerini Türkiye’ye getirmek için kolları sıvadı. Şehrin manzarasının izlendiği dönme dolap konseptli seyir platformu için uygun yer araştırılıyor.

Gözün aydın İstanbul

Türkiye’ye dört yıl önce Legoland Discovery Center, Madame Tussauds ve Sea Life markalarıyla giriş yapan Merlin Entertainments, The Eye Brand markasını da getirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Bu marka bünyesinde İngiltere Londra’da bulunan ünlü ‘London Eye’ da yer alıyor. 2000 yılında kurulan London Eye bu süreçte 50 milyon ziyaretçi ağırladı.

Merlin Entertainments Türkiye’nin Grup Genel Müdürü Sarper Hilmi Suner, üç marka için Türkiye’ye dört yıl içinde 160 milyon TL yatırım yaptıklarını belirterek, yeni markaları getirme yönünde yatırımlarının da süreceğini söyledi.

Haberin Devamı

Suner, grup bünyesindeki yeni konseptleri getirmek istediklerini de açıklayarak, “The Eye Brand’ı getirmeyi çok arzu ettik. Bunun bünyesinde London Eye gibi şehrin manzarasının izlendiği dev dönme dolap konsepti de var. Bunun için uygun yer bakıyoruz.

Turist sayısı artacak

Ayrıca ‘observation lounge’ dediğimiz gözetleme kulesi konseptini de düşünebiliriz. ‘Dungeon’ adlı korku ve eğlence konseptini de düşünüyoruz. Darbe girişimi nedeniyle bunları bir süre ertelemiştik ama yeni yılda tekrar gündemimize alacağız” açıklamasını yaptı. Görüştükleri bazı yerler olduğunu ve İstanbul içi ya da İstanbul dışını da düşündüklerini dile getiren Suner, “Eğlence sektörüne yatırımı sürdüreceğiz. Türkiye’de turist grafiği de yukarı çıkıyor. 2019’da 42 milyon turist beklentisi var.

Gözün aydın İstanbul

İstanbul’da da yüzde 28 oranında turist artışı yaşandı. Genelde Körfez ülkelerinden gelenler var. Tekrar Avrupa ve Uzakdoğu’dan gelecek misafirler de olacak” dedi. Suner, son üç yılın Türkiye’de biraz zor geçtiğini buna karşın üç merkezlerinde toplam 1 milyon kişiyi ağırladıklarını aktararak, 2019’un daha iyi bir yıl olacağını ve ziyaretçi sayılarının yüzde 30 oranında artacağını kaydetti. Sarper Hilmi Suner, ziyaretçi profilleriyle ilgili de, “Madame Tussauds’u yüzde 70 yabancı, yüzde 30 yerli ziyaretçisi var. Sea Life’da ise yüzde 65 yabancı, yüzde 35 yerli, Legoland Discovery’de ise yüzde 70 yerli misafir çoğunlukta. İlk açtığımızda yerli misafirler ağırlıktaydı ancak 2018’de turizmin yükselmesiyle bu tam tersine döndü. Biz de yıllık bir zam yaptık ama indirimlerimiz var. Şu anda üç merkezimize de yetişkin girişi 62 TL, çocuk 49 TL. İnternet alımlarında ve okullara indirimler yapıyoruz” diye konuştu.

Gözün aydın İstanbul

Sektör oluşuyor

Türkiye’de eğlence sektörünün de oluşum aşamasında olduğunu dile getiren Suner, “İl Kültür Turizm Müdürlüğü’nün belirttiği müzeler var. Henüz piyasa istenilen düzeyde değil. Ama sektör de gelişiyor. Turizmde çeşitliliğin artırılmasına katkımız olacak. Körfez turistleri tekrar tekrar geldiğinden farklılık istiyorlar” ifadesini kullandı.

Devamlı yenilik yapıyoruz

İstanbul’da İstiklal Caddesi üzerindeki Grand Pera binasında ziyaretçilerini karşılayan Madame Tussauds İstanbul’da, tarih, kültür-sanat, spor ve eğlence dünyasından 69’a yakın balmumu figürü arasında Mustafa Kemal Atatürk, Mevlana, Arda Turan, Angelina Jolie, Brad Pitt, Beren Saat, Kıvanç Tatlıtuğ, Justin Bieber, Madonna, Michael Jackson gibi isimler yer alıyor.

Hilmi Sarper Suner, yeni balmumu figürler üzerinde de çalışıldığını belirterek, her üç markalarında da interaktif seçenekler yanında devamlı yenilikler sunduklarını söyledi.

Madame Tussauds’da ziyaretçiler figürlere dokunmak ya da sarılıp onlarla fotoğraf çektirmekle kalmıyor, aynı zamanda interaktif bir eğlencenin de parçası oluyor. Michael Jackson kostümü giyip dansederken, Muhammed Ali’nin yanında kendi sıkletlerini ölçebiliyor...

Gözün aydın İstanbul