25.01.2012 - 10:21 | Son Güncellenme:
Ford Otosan 10 yılda bir yenilenmesi gereken Türkiye’nin ilk seri üretim yerli markası Anadol’un tescilini yenilemeyi unutunca, boşta kalan marka az kalsın başka bir üretici olan Etox’un oluyordu. Ancak, Etox’tan 3 gün önce devreye giren Koç Holding, daha atik davranarak markayı bünyesinde tutmayı başardı. Fiat’la Türkiye’nin yerli otomobil projesine talip olan Koç’un bu hamlesiyle Anadol’u alamayan Etox, ilk yerli üretim olan Devrim’in tescilini alıp bu markayla yürümek için adım attı.
Türkiye Patent Enstitüsü’nün kayıtlarına göre Ford Otosan Anadol markası için ilk olarak 1978 yılında marka tescil başvurusunda bulundu. Ancak tescil edilen markanın her 10 yılda bir yenilenme zorunluluğunun bulunduğu Türkiye’de Ford Otosan bu yenilemeyi gerçekleştirmedi. Ancak Koç Holding yerli otomobil konusunun gündeme gelmesiyle birlikte yeniden çok konuşulmaya başlanan Anadol markasını unutmadı.
TESCİL TAMAMLANDI
Gazete Habertürk'ten Ayşegül Akyarlı Güven'in haberine göre 9 Aralık 2010 günü o an boşta olan bu marka için yeniden tescil başvurusunda bulunan Koç Holding, ondan sadece 2 gün sonra 11 Aralık 2010 tarihinde aynı marka için başvuruda bulunan Etox’u engellemiş oldu. Yine TPE kayıtlarına göre Koç Holding markanın tescilini tamamladı.
"NEYSE Kİ TANINMIŞ MARKA"
Anadol markasının tescilini yenilemeyen Ford Otosan’ın Genel Müdürü Nuri Otay önceki gün basına “Anadol markasının tüm haklarına sahibiz. Bizim için büyük önemi var. Bu ismi kesinlikle vermeyiz” açıklaması yapmıştı. Görüştüğümüz marka patent temsilcileri ise Anadol markasını özel kılan “Tanınmış marka” özelliği taşımasının avantajından söz ettiler. Buna göre otomobil markası olarak tanınmış marka sınıfında değerlendirilen Anadol’u almak zaten kolay olmayacaktı. Marka boşta kalsa da Etox‘un başvurusunun sonuca ulaşamama ihtimali bulunuyordu. Çünkü bir otomobil markası olarak “Tanınmış marka” statüsünde olan Anadol’un sahibi belli. Yasa sahibini koruyor.
TÜRKİYE'NİN YERLİ OTOSUNA DA TALİP OLDU
Başbakan Erdoğan Ocak 2011’de TÜSİAD Genel Kurulu’nda ‘Bir babayiğit çıkar’ deyince, bu çağrıya ilk ciddi cevabı Koç Holding geçen hafta vermişti. Koç, Fiat’la Bursa’da yerli otomobili geliştirme hazırlığında.