EkonomiFırsat çıktıkça satın almalar devam edecek

Fırsat çıktıkça satın almalar devam edecek

25.02.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ile CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet Nane, CarrefourSA’nın gelecek hedeflerini paylaştı.

Fırsat çıktıkça satın almalar devam edecek

Dinçer, modern perakende pazarının toplam perakende pazarı içinde yüzde 35-40’lık gibi bir payı teşkil ettiğini, sektörde satın alma veya birleşmelerin yaşandığını, bu çerçevede İsmar Marketler Zinciri’nin 26 marketini bünyelerine kattıklarını hatırlattı.
Perakende Grubu’nun 2014 cirosunun 6 milyar lira olduğunu söyleyen Dinçer, fırsat çıktıkça satın almaların devam edeceğini belirtti.

127 yeni market
2014 yılında 127 yeni marketi hizmete açtıklarını ifade eden Dinçer, “Bugün 41 ilde toplam 366 marketle ülke çapında hizmet veriyoruz. Zor geçen bir yıla rağmen CarrefourSA’nın geleceğini daha da parlak kılacak önemli yatırımlar ve insan kaynağını güçlendirecek atılımlar gerçekleştirdik. CarrefourSA’yı geleceğe taşıyacak tüm bu yatırımlarımızın meyvelerini kısa vadede almaya başladık” dedi.
2015 hedeflerini de anlatan Dinçer, şöyle devam etti: “CarrefourSA’nın yeni yatırımlarının meyvelerini alacağı bir yıl olacak. Bu yatırımlar doğrultusunda hedeflenen pazar payını, karlılık ve verimliliği sağlamak en önemli gündem maddelerimiz arasında olacak. Hizmete girecek yeni marketlerimizle birlikte ülke çapında yaygınlaşacağız.”

Haberin Devamı

‘Emanet verdiğimiz payları geri alıyoruz’
Mehmet Nane, hem ciroda, hem kârda büyüme hedeflediklerini belirterek, “2014’te bunu başardık. Pazardaki büyümeden pay alırken bir de son 5 yıldır büyümemeden dolayı emanet olarak diğer oyunculara verdiğimiz paylarımızı geri toplamaya başladık” dedi. 200 yeni şube açacaklarını ve organik büyüme hedeflediklerini belirten Nane, “Fırsat çıktıkça satın almalar devam edecek, satın alma iştahımız yerinde” diye konuştu.

Ciro hedefi 4 milyar lira
CarrefourSA’nın 2015 yılı stratejilerini kapsayan bir sunum yapan CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet Nane, CarrefourSA’daki değişim ve dönüşüme 244 mağaza ile başladıklarını hatırlatarak, “Sadece fiyat odaklı bir iletişim değil aynı zamanda müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini iyi anlayan bir marka stratejisi uyguladık. Milli Takımlar Perakende Tedarikçiliği’ni üstlenerek yerelliğimizi vurguladık” dedi.
2016 sonu itibarıyla 12 bin çalışana ulaşacaklarını belirten Nane, şöyle devam etti: “Bu yılı 10 binin üzerinde çalışanla kapatmayı hedefliyoruz. CarrefourSA olarak son beş yıldır aynı ciro seviyelerinde gezinirken emeğin ve gösterilen özverinin karşılığında 2014 yılında satışlarımızı yüzde 20 artırarak 3.1 milyar liraya, net karımızı da 100.5 milyon liraya ulaştırdık. 2015 yılını da ‘vites büyütme’ dönemi olarak ilan ediyor ve kayda değer bir karlılık ile ciro artışı bekliyoruz. Buna göre satışlarımızı 2015’te, 2014’e oranla yüzde 30 artıracağız. Hedefimiz 2015 sonunda 4 milyar lira ciroya ulaşmak. Bu yıl Türkiye’nin dört bir yanında 200 yeni market açarak 2 bin 500 kişiye istihdam sağlayacağız.”