14.12.2020 - 07:00 | Son Güncellenme:
HANİFE BAŞ
Nestle Purina Petcare Genel Müdürü Ayça Erkol, Türkiye’de beş yıldır çift haneli büyüyen evcil hayvan beslenmesi pazarının pandemide de büyüme trendini korumaya devam ettiğini söyledi.
Erkol, “2020’de pazar yüzde 25 büyüme kaydedecek. Ülkemizde kedilerin yüzde 25’i, köpeklerin ise yüzde 12’si endüstriyel mamayla besleniyor. 1 milyar TL değerinde olan pazarın yüzde 72’sini kedi maması kategorisi oluşturuyor” dedi. Dijital dönüşümün pandemiyle hız kazandığına işaret eden Erkol, şunları söyledi:
“Evcil hayvan beslenmesi sektöründe önemli bir yere sahip olan e-ticaret kavramı ve değişen tüketici alışkanlıkları bu dönemde yeni bir anlam kazandı. Pandemi döneminde online alışveriş yoğun talep gördü. Bu doğrultuda bu yılı beklentimizin iki katı bir büyüme ile bitirmeyi hedefliyoruz.”
Sahiplenme arttı
Evcil hayvan maması pazarında süpermarket kanalında yüzde 28.6 pazar payına sahip olduklarını da dile getiren Erkol, “Islak kedi mamasında yüzde 47 pazar payımız var. Pandemi sürecinin satışlarımıza olumsuz anlamda bir etkisi olmadı” dedi.
Royal Canin Türkiye Kurumsal İlişkiler Direktörü Çağla Çavuşoğlu ise, kedi ve köpeklerin tam ve dengeli beslenme sağlayan profesyonel mamalarla beslenmesi gerektiğini belirterek, “Kedi ve köpeklerin ırkı, yaşı, boyutu, kilosu, yaşam koşulları ve genetik özellikleri, farklı beslenme ihtiyaçlarını beraberinde getiriyor” dedi.
Evcil hayvan mama sektörünün dünyada hızlı büyüyen pazarlardan olduğuna da değinen Çavuşoğlu, şöyle konuştu:
“Hayvan sağlık ve bakımına ilişkin kategori özellikle pandemi süresince ciddi bir ivme yakaladı. Artan hayvan nüfusu, hayvan hakları konusundaki farkındalığın gelişimi ve evcil hayvan sahiplenme oranlarındaki artış eğilimleri, pet sektörünün ‘hızlı tüketim ürünleri’ kategorisinde en hızlı büyümeyi gerçekleştirmesine olanak sağlıyor. Kedi ve köpek mamasında Türkiye’nin müthiş potansiyeli var.”
Satışlar katlandı
Türkiye’de sektörün hızlı büyüdüğünü dile getiren Çavuşoğlu, şunları söyledi:
“Evcil hayvan sahiplenme oranlarının hız kazandığını gözlemliyoruz. Hayvan sahipleri, evcil hayvanlarını ailelerinin bir parçası olarak görüyor ve bu da evcil hayvanları için yüksek kalitede, sağlıklı beslenme çözümlerine olan yönelimlerini artırıyor. Ayrıca e-ticaret evcil hayvan mama sektörünün gelişiminde önemli bir rol oynuyor. Online alışveriş, pratik, kullanışlı ve güvenli bulunulması dolayısıyla hayvan sahipleri tarafından artan oranda tercih ediliyor. Bu alanda satışlar son beş yılda iki katına çıktı.”