16.06.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Taylor Swift, Selana Gomez gibi ünlülerin tercihi İtalyan lüks spor ayakkabı markası Golden Goose eskitilmiş ayakkabılarıyla 2 milyar dolarlık dünya markasına dönüştü. Özel sermaye şirketi Permira’ya ait Golden Goose, Milano borsasıda 9.50 euro ve 10.50 euro kotasyonla 1.86 milyar euro’ya (2 milyar $) değerleme hedefliyordu. Şirketin yüzde 30’luk hisseleri tamamen karşılandı. 21 Haziran’daki halka arzın İtalya’nın en büyük ikinci halka arzı olacağı ifade edildi. Türkiye’de de Golden Goose ayakkabıları 15.000 ila 30.000 TL’den satılıyor.
Neden bu kadar popüler?
Moda çevreleri Golden Goose’un “casualisation” yani daha az resmi kıyafetlere yönelik eğilimin neden olduğu görüşünde.