16.05.2013 - 15:07 | Son Güncellenme:
Ergaz’dan yapılan yazılı açıklamaya göre, LPG sektöründe faaliyet gösteren ve 1997 yılında otogaz satışına da başlayan şirket, akaryakıt sektöründeki ilk markası Bluepet’i düzenlediği basın toplantısında tanıttı. Toplantıda konuşan Ergaz Genel Müdürü Ebubekir Yağız, Bluepet akaryakıt zincirinde stratejilerini, “müşteri ve bayi dostu” model olarak açıkladı. Akaryakıt sektörüne giriş için hazırlık çalışmalarının bir yıl sürdüğünü söyleyen Yağız, ayrıca çevreyle dost, yeşille barışık bir dünya için markanın ismini Bluepet olarak belirlediklerini söyledi. İsmin belirlenmesinin ardından logo ve amblem çalışmalarını Kaizen ve iş ortağı Big Art ile yaptıklarını açıklayan Yağız, ilk istasyonlarını da bugün açtıklarını açıkladı.
ERGAZ'IN CİROSU 153 MİLYON TL
Yağız, Ergaz’ın, 2012 yılı itibariyle 153 milyon TL cirosu, 40 bin ton LPG satışı, 270 çalışanı ve 3 bin kişilik dolaylı istihdamı ile ülke genelinde faaliyet gösterdiklerini söyledi. Türkiye’de 81 ilde 105 lisanslı bayi ile otogaz hizmeti verdiklerine işaret eden Yağız, ayrıca Ergaz tabelasıyla tüm Türkiye’de 480 bayi ile tüp gaz ve dökme LPG satışı gerçekleştirdiklerini kaydetti.
HER YIL 350 BİN ARAÇ LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPIYOR
Türkiye’de her yıl 350 bin aracın LPG dönüşümü yaptığını ve halihazırda yıllık 3 milyon 700 bin ton LPG satıldığını bildiren Yağız, “Bu trendin 10 yıl sonrasına kadar doğalgaz ve elektrik baskısına rağmen devam edeceğini tahmin ediyoruz” dedi. Ergaz Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yağız ise halihazırda 50 Ergaz bayisinin, bu yıl sonuna kadar açılacağını bildirdi. Hedeflerinin iki-üç yıl içinde 250 bayi sayısına ulaşmak olduğunu belirten Yağız, “İleriki yıllarda hedefimiz, önümüzdeki beş yıl içinde ilk 10 akaryakıt oyuncusu arasında yer almak” dedi.
“AKARYAKIT PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ 100 MİLYAR TL”
Yağız, Türkiye‘de akaryakıt pazarında 62 şirket ve 12 bin 500 bayinin yer aldığını ve 100 milyar TL’lik bir finansal büyüklüğün söz konusu olduğunu açıkladı. Bu nedenle akaryakıt sektörünün, çok rekabetçi bir yapıda olduğunu belirten Yağız, “Biz, basit ve anlaşılır, güvenilir, farklı, samimi ve yerli bir marka yaptık. Mavi rengimizi alevden, kırmızıyı da enerjiden ve bayrağımızdan aldık. Ergaz’da olduğu gibi yine Anadolu’dan doğacağız” dedi.