22.06.2014 - 13:27 | Son Güncellenme:
Yılmaz, AA muhabirine 6502 sayılı yeni Tüketici Kanunu'nun 28 Mayıs'ta yürürlüğe girdiğini hatırlatarak, kanunla bankaların, tüketicilere ücretsiz kredi kartı vermesi zorunluluğunun getirildiğini söyledi.
Kanunla bankalara aykırılığın giderilmesi için bir ay süre tanındığını, aykırı hareket edenlere 5 milyon lira ceza öngörüldüğüne dikkati çeken Yılmaz, şunları kaydetti:
"Yeni Tüketici Kanunu, tüketicilere ücretsiz kredi kartını zorunlu tutmasına rağmen, diğer taraftan kullanılmakta olan kredi kartlarına da yıllık ücretin yolunu açmıştır. Burada öne çıkarılması gereken husus, bu ücretsiz kartın ne işe yaradığıdır. Başka deyişle işlevinin ne olduğudur. Bu ücretsiz kartla tüketicinin taksit yapması, puan toplaması, kampanyalı satışlarda indirimli-taksitli satışlardan yararlanması mümkün değildir. Başta tüketicinin lehine gibi görünen ücretsiz kart zorunluluğu, aslında kart çıkaran kuruluşlara ücretli kartın yolunu açmıştır. Bankalar Tüketici Kanunu ile bu konuda istediklerini elde etmişlerdir."
"Yeni kanuna göre, tüketicilerin bankalardan ücretsiz kart talebinde bulunma hakkı olduğu gibi dilerse kullandığı kredi kartını ücretsiz karta da çevirebilir" diyen Yılmaz, "Alışverişlerini tek ödeme üzerinden yapması durumunda bundan yarar sağlayabilir. Aksi takdirde bu kartın tüketicilere faydası olmamaktadır. Tüketiciler, eninde sonunda bankaların ücretli kartına mahkum olacaktır" değerlendirmesinde bulundu.
Ücretsiz kartın işe yaramadığını gören tüketicilerin zorunlu olarak ücretli karta dönüş yapacaklarına işaret eden Yılmaz, "Bankaların beklentisi de bu yöndedir. Tüketicinin bugüne kadar verdiği hukuk mücadelesi boşa çıkarılmıştır. Bu düzenleme tüketiciye değil, bankalara yarar sağlayacaktır. Uygulamada hep birlikte yaşayıp göreceğiz" ifadelerini kullandı.