Ekonomi'Ciddi yatırım yapıyoruz bu yıl %9 büyüyeceğiz'

'Ciddi yatırım yapıyoruz bu yıl %9 büyüyeceğiz'

02.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin ilk şampuan markası Blendax’ı alarak bu alanda güçlü adımlar atacaklarını belirten Henkel’in Başkanı Alemdar, 2017’nin daha iyi bir yıl olacağı görüşünü paylaştı

Ciddi yatırım yapıyoruz bu yıl %9 büyüyeceğiz

Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, 2016’yı 420 milyon TL ciro ile kapattıklarını belirterek, “Beklediğimizden daha iyi bir yıl oldu. Kur işlerimizi çok etkiliyor, bazı ürünlerde ithalat oranımız yüzde 80’e çıkıyor. Ama buna rağmen 2017 daha iyi bir yıl olacak. Bu yıl yüzde 8-9 oranında büyüme öngörüyoruz. Ciddi yatırım yapıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Henkel’in Türkiye’yi yatırımda güvenilir bir ülke olarak gördüğünü kaydeden Alemdar, “Çok yakın bir zamanda ülkemizde yeni yapıştırıcı teknolojileri farikasının temellerini attık. Satın aldığımız Blendax markasının üretim sistemini Türkiye’ye getirmeyi planlıyoruz” diye konuştu.

‘Blendax ile iddialıyız’

Alemdar, “Güzellik ve bakım sektöründe pek çok kategoride lider konumda bulunan ve pazarın ilk üç lider firmasından biri durumuna gelen Henkel, Türkiye’nin ilk şampuan markası Blendax’ı satın alarak saç bakım ürünleri portföyünü daha da güçlendirdi” diye konuştu.

Blendax’ın şimdilik Almanya’da üretildiğini belirten Alemdar, “Yeni markamız Blendax’ın pazar payını üç yıl içinde yüzde 5’in üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Şampuan pazarında pazar lideri olan markanın payı yüzde 20. Yüzde 5’in üzerinde pazarı olan 8 marka var. Şampuanın Türkiye’de pazar değeri yaklaşık 1 milyar lira” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Güzellik ve bakım sektöründeki ürünlerde yüzde 20 oranında uygulanan ÖTV’nin çok yüksek olduğunu kaydeden Alemdar, “Günümüzde bu ürünler ihtiyaç. Bu ürünlerin lüks muamelesi görmemesi lazım” diye konuştu.

Hasan Alemdar, “Güzellik ve bakım kategorisinde saç bakımı, vücut bakımı ve cilt bakımında lider markalarıyla pazarın devleri arasında yer alan Henkel’in bu konuma gelmesinde, yatırım ve inovasyonların rolü büyük” dedi.

Şampuan kullanımı arttı

“Yatırım hamlesinin Türkiye’de yapılmasının en büyük nedenlerinden biri şampuan pazarının ülkemizde gösterdiği büyüme trendi” diyen Alemdar, şöyle devam etti:

“Bugün Henkel, güzellik ve bakım sektöründe Schwarzkopf, Palette, Gliss, Syoss, Blendax, Taft, Diadermine ve Fa gibi güçlü markalara sahip. Ayrıca piyasada güzellik ve bakım alanında en büyük üç şirketten biri konumunda bulunuyor. Saç boyasında liderliğini sürdüren şirket, saç şekillendiricilerde de Taft markası ile uzun yıllardır pazar lideri. Ayrıca Gliss de pazarın en hızlı büyüyen şampuan markası durumunda bulunuyor. Tüm bu gelişmelerin ışığında 2004 yılından bu yana 12 kere tüm dünyadaki Henkel’ler içinde güzellik ve bakım kategorisinde ‘Yılın En Başarılı Ülkesi’ ödülüne aday gösterilen Henkel Türkiye, altı kez bu ödülü almayı başardı.”