EkonomiCepten almaya elimiz çok alıştı!

Cepten almaya elimiz çok alıştı!

07.04.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

E-ticaret hacmi, geçen yıl, 2019’a göre yüzde 66 artarak 230 milyar liraya yaklaşırken tüketicilerin üçte ikisi e-alışverişini cep telefonundan yaptı. Mobilya, gıda, çiçek, beyaz eşya gibi ürünlerde üç haneli e-ticaret artışı gözlendi

Cepten almaya elimiz çok alıştı

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, 2020’de e-ticaret hacminin 2019’a göre yüzde 66 artışla 226 milyar 200 milyon liraya yükseldiğini belirterek, “Vatandaşlarımızın yüzde 63’ü aracı hizmet sağlayıcılardan alışveriş yaparken mobil uygulama kullanmayı tercih etmektedirler” dedi.

Haberin Devamı

2020’ye ait e-ticaret verilerini açıklayan Pekcan, 2020’de Türkiye’de e-ticaret hacminin 2019’a göre yüzde 66 artış göstererek 226 milyar 200 milyon liraya yükseldiğini bildirdi. Pekcan, e-ticaretin yüzde 91.4’ünün yurt içi harcamalardan, yüzde 4.2’sinin diğer ülkelerin Türkiye e-ticaret sitelerinden yaptığı harcamalardan, yüzde 4.4’ünün ise yurt dışından yapılan alımlardan oluştuğunu söyledi. Pekcan, e-ticarette sipariş adetlerinin de yüzde 68 artışla 2 milyar 297 milyona çıktığını ifade etti.

Cepten almaya elimiz çok alıştı

Hızlı yükseldi

Pekcan, e-ticarette yüzde 129 ile beyaz eşya, yüzde 38 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 56 ile elektronik, yüzde 61 ile yemek, yüzde 105 ile ev, bahçe, mobilya ve dekorasyon sektörü, yüzde 200’ün üzerinde artışla gıda-süpermarket, yüzde 43 ile eğitim ve danışmanlık, yüzde 100 ile çiçekçilik ve yüzde 189 ile metalürji ve kimya sektörünün en fazla artış gösteren alanlar olduğunu bildirdi. Pekcan, havayolları, seyahat taşımacılık, konaklama, eğlence ve sanat sektörlerinde geçen seneye göre yüzde 46’ya varan düşüşler olduğunu kaydetti.

Haberin Devamı

E-ticaret hacminin, 138.4 milyar lirasını kartlı ödemeler, 80.4 milyar lirasını havale/EFT ödemeleri, 7.4 milyar lirasını kapıda ödemelerin oluşturduğuna dikkat çeken Pekcan, aracı hizmet sağlayıcılar üzerinden alışveriş yapanların yüzde 42’sini kadınlar, yüzde 58’ini erkeklerin oluşturduğunu belirterek, “Vatandaşlarımızın yüzde 63’ü aracı hizmet sağlayıcılardan alışveriş yaparken mobil uygulama kullanmayı tercih etmektedirler” diye konuştu.

Ortalama 98 lira

Elektronik ticaret yoluyla gerçekleşen alışverişlerin yüzde 35’ini İstanbul, yüzde 11’ini Ankara, yüzde 6’sını İzmir’de yaşayan vatandaşların gerçekleştirdiğini ifade eden Pekcan, tüm kargo ve kurye işlemlerinin yüzde 60’ını e-ticaret gönderilerinin oluşturduğunu söyledi. Pekcan, E-ticarette ortalama sepet tutarının 98 lira 50 kuruş olarak gerçekleştiği görülmektedir. E-ticaret harcamalarının yüzde 74’ü peşin ödeme yapılarak, yüzde 26’sı ise taksitli ödeme imkanı kullanılarak gerçekleşmiştir” diye konuştu. Pekcan, salgının başlangıç dönemini de kapsayan mart, nisan ve mayıs dışında kalan diğer aylarda da e-ticaret hacminin yüzde 50’nin üzerinde artış gösterdiğini kaydetti. Pekcan, “Ülkemizde halihazırda e-ticaret faaliyetinde bulunan 256 bin 861 işletme bulunmaktadır. Burada yüzde 275 gibi muazzam artış, e-ticaretin ülkemizde ne kadar dinamik bir şekilde geliştiğinin göstergelerinden birisidir. E-ticaret faaliyetini yürüten işletme sayısının en fazla olduğu ilimiz yüzde 43 ile İstanbul” dedi.

Haberin Devamı

Hamiline senet kayda alınacak

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, ticaretin daha güvenli yapılabilmesi amacıyla hamiline yazılı pay senetlerine ilişkin yeni bir düzenlemeyi hayata geçirdiklerini ifade ederek, 1 Nisan 2021 itibarıyla bu senetlerin ve sahiplerinin Merkezi Kayıt Kuruluşuna (MKK) bildirilmesinin zorunlu hale getirildiğini belirtti. Bakan Pekcan, Twitter hesabından paylaştığı mesajında, “Bu yeni düzenlemeyle hamiline yazılı pay senedine ilişkin işlemler kayıt altına alınarak, daha şeffaf ve güvenli şekilde sürdürülecek” dedi.

Haberin Devamı

E-ticaret hacmi en fazla artan sektörler (%)

Gıda/market 200

Kimya 189

Beyaz eşya 129

Mobilya 105

Çiçek 100

Yemek 61

Elektronik 56

Eğitim 43

Giyim 38