EkonomiÇelik Motor Filo Kiralama’nın 2013 yılı hedefi 20 bin araç

Çelik Motor Filo Kiralama’nın 2013 yılı hedefi 20 bin araç

30.06.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Henüz 6 yıllık bir kuruluş olmasına karşın hızlı büyüme kaydeden Çelik Motor Filo Kiralama, araç parkını bu yıl 10 bine yükseltirken 2013’te 20 bin araca ulaşmayı hedefliyor

Çelik Motor Filo Kiralama’nın 2013 yılı hedefi 20 bin araç

Anadolu Grubu’nun en köklü kuruluşlarından biri olan ve geçen yıl 50. yılını kutlayan Çelik Motor’un 2005’te kurduğu Çelik Motor Filo Kiralama, giderek artan artan araç parkı ve müşterileriyle hızlı çıkışını sürdürüyor. Yılın lik 5 ayında filosunu 9 bin 500 aracı çıkartan firma, bu yıl 10 bin adetlik rakama ulaşmayı planlarken, 2013 yılında 20 bin adet araç kiralaması yaparak liderliği hedefliyor.
50. yılını kutlayan Çelik Motor’un, Türkiye’nin otomotiv sektöründe faaliyet gösteren en eski şirketlerinden biri olduğunu vurgulayan Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “Bu bilgi ve tecrübeyi, filo kiralamada kullanmak bize önemli avantaj sağlıyor. 6 yıllık bir şirket olmamıza rağmen, 50 yıllık bir know-how kullanıyoruz” dedi.
Filo kiralamada 20’nin üzerinde firma bulunduğunu kaydeden Koçak, “2010 yılını 8. sırada bitirdik. 2013 yılı için hedefimiz Türkiye’nin en büyük kiralama şirketi olmak” diye konuştu. Yıl sonu için belirledikleri 10 bin adedi aşacaklarını kaydeden Koçak, 2012’de 15 bin, 2013’deyse 20 bin araç kiralayarak liderliği planladıklarını ifade etti. Koçak, şöyle devam etti:
“Hizmet kalitemize çok güveniyoruz. Verilen iyi hizmetin, en az fiyat kadar ayırt edici bir özellik olduğuna inanıyoruz. Araçlarımızın tüm bakımları, markaların yetkili servislerinde yapılıyor. Sigortasız bir aracımız bile yok. Aslında bunlar filo kiralamada ekstra maliyet doğuruyor. Ama biz tüm bunları yaparak rakiplerimiz kadar da iyi fiyatlar verebiliyoruz. Böylece başarı geliyor.”

Hedefi kobiler...
Türkiye’deki işletmelerin yüzde 95’inden fazlasını kobilerin oluşturduğunu, bu işletmelerin toplam istihdamın da yüzde 76’sını sağladiklarına dikkat çeken Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, bu oranların kobilerin gücünü göstermesi bakamından çarpıcı olduğunu dile getiriyor.
Türkiye genelinde ticari amaçlı kullanılan toplam 2 milyon binek aracın 1.5 milyondan fazlasının kobiler tarafından kullanıldığını söyleyen Koçak, “Kiralama sektörünün gelişiminin kobilerden geçtiğini düşünüyoruz. Bu nedenle hedef noktamızda kobiler var” ifadesini kullandı. Kobilerin, küçük ve esnek yapıları sayesinde büyük işletmelere kıyasla değişimlere çok daha hızlı ve kolay uyum sağlama becerisi gösterebildiğini de belirten Koçak, “Biz de sunduğumuz kişiye özel hizmet ve ürünlerimizle, kobilerin bu hızlı değişimine ve gelişimine hizmet etmeyi amaçlıyoruz. Kobilere özel sunduğumuz çok özel hizmet paketlerimiz var” dedi.

“Memnuniyet yüksek olmalı”
Araç kiralama işinin, otomotivin çok farklı bir kolu olduğunu hatırlatan Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmanız, müşteriye her zaman bir telefon yakınlığında olmanız gerekiyor. Biz de buna çok önem veriyoruz. 1 araçlık müşteri de 1000 araçlık müşteri de bizim için aynı ve herkese aynı hassasiyetle yaklaşıyoruz” dedi.


Tüm markaları kiralıyor
Kurulduğu ilk yıllarda sadece Anadolu Grubu markalarının, özellikle de Kia markasının kiralamasıyla işe başlayan Çelik Motor Filo Kiralama, geçen yıldan itibaren yelpazesine pazarda talep gören tüm otomobil markalarını ekleyerek büyümeye başladı. Alınan bu kararla araç parkını önemli ölçüde artıran Çelik Motor Filo Kiralama, 2009 yılında 5 bin adet olan araç parkını 2010 yılında 7 bin adede yükseltti. Yaklaşık 700 müşteriden oluşan bir portföye sahip şirket, halen Vestel, Linens, Pınar, Eti, Abdi İbrahim İlaç, Denizbank, DYO, Zorlu Enerji, Sabancı Holding, Bilim İlaç, Banvit, CocaCola, Efes Pilsen, Otokoç gibi farklı sektörlerde faaliyet gösteren ve farklı iş hacimlerine sahip pek çok kuruluşa hizmet veriyor. Çelik Motor Filo Kiralama, İbrahim Ethem Ulagay ilaç firmasının açtığı 545 araçlık kiralama ihalesini kazanırken, 190 adetlik ilk parti araçlar geçtiğimiz günlerde teslim edildi.

On-line açık artırma
Çelik Motor Filo Kiralama, ikinci el araçlarını internet sitesi üzerinden açık artırmayla satışa sunma kararı da aldı. Teknik alt yapıyı oluşturan ve uygulamayı hayata geçiren firma, www.celikmotorfilo.com internet sitesi üzerinden kiralama süresi dolan araçları açık artırmayla satışıyor. Sözleşme koşullarını kabul eden ve teminat bedellerini yatıranlar, on-line açık artırmaya katılma hakkını elde edebiliyor ve açık artırmalar, bir hafta öncesinden üyelere e-mail ile bildiriliyor.


Haberin Devamı


Çelik Motor Filo Kiralama’nın 2013 yılı hedefi 20 bin araç


Türkiye’deki araçların beşte biri şirketlerde

Yollarımızdaki 10 milyonu aşkın aracın beşte birini şirketlere ait. Bu araçların sadece 125 bini operasyonel kiralama şirketlerinin. Şirket aracı sayısının 2015’te 2.3 milyon olması öngörülüyor



Türkiye’deki 10 milyonu aşkın aracın, yaklaşık 2 milyonunun şirket filolarına ait olduğu bildiriliyor. Ülkemizde filo yönetimi konusunda bu yıl ikincisi hazırlanan “CVO Filo Barometre 2011” sonuçlarına göre 2010 yılı sonunda Türkiye’de binek ve ticari araç toplamı içinde 1.8 milyon adet şirket aracı bulunurken, bunun içinde operasyonel kiralamanın payı 125 bin adet olduğunu belirtiliyor.
15 ülkeden 4 bin 500 firmanın görüşlerinin yer aldığı araştırmaya göre otomotivde üretim, pazar büyüklüğü ve filo yönetiminde Türkiye’nin ilerleyişi sürüyor. Nitekim ülkemizde kayıtlı 9.9 milyon adet aracın yüzde 18.4’ü şirket filolarına ait. Araştırmaya katılan Avrupa’daki filo yöneticilerinin yüzde 15’i, Türk yöneticilerinse yüzde 56’sı sektörün önümüzdeki üç yılda daha da büyüyeceğini öngörüyor.

Kalabalık şirketlerin tercihi
Türkiye’de 2014 yılında toplam araç sayısının yaklaşık 12 milyonu bulacağı, bunun içinde filo araçlarının sayısının ise 2 milyon adete yaklaşacağı ifadeedilirken, 2015 yılındaysa toplam araç sayısının 12.4 milyon, filodaki araç sayısının ise 2.3 milyon adedi bulacağı tahmin ediliyor. TEB Arval destekli araştırmanın verilerine göre 10’dan az çalışanı olan firmaların yüzde 51’i kullanılan şirket araçlarını satın almayı tercih ederken, çalışan sayısı 10-99 arasında olanlarda bu oran yüzde 21, 100-249 çalışanı olan firmalardaysa yüzde 30, 250’den fazla çalışanı olan firmalarda ise yüzde 10. Buna karşılık çalışan sayısı 10-99 arasında olan firmalarda operasyonel kiralama oranı yüzde 2 gibi küçük bir rakam iken, 100-249 çalışan olan firmalarda operasyonel kiralama yüzde 15, 250’den fazla çalışan olan firmalardaysa yüzde 32 olarak belirlenmiş. Veriler, Türkiye’de özellikle çalışan sayısı 100’ün altında olan firmalarda finansal ve operasyonel kiralamanın başlangıç aşamasında olduğunu gösteriyor.

Çevreci araçlara ilgi
Geçen yıl ilki yapılan araştırmada filo seçiminde “en çevreci ülke” olarak yer alan Türkiye’de, bu yıl da çevreci araç satın alma ve kullanma eğiliminin yüksek çıktığı belirtiliyor. Nitekim teknik donanım, maliyet ve çeşit azlığı gibi kısıtlamalara rağmen Türkiye’deki filolara yeşil araç dahil etme eğilimi, diğer ülkelere oranla daha yüksek. Türkiye’de özellikle büyük ölçekli şirketlerin filo seçiminde, otomobilin çevreci ve yakıt tasarrufu özellikleri önemli rol oynuyor.
Bununla birlikte Türkiye’de yakıt tasarrufu sağlamak kadar güvenli sürüş eğitiminin de önemli olduğunu düşünen şirketlerin oranı Avrupa’ya göre oldukça yüksek. Araştırmaya katılan filo yöneticilerinin yüzde 76’sı, çalışanlara sunulan sürüş eğitiminin kaza riskini düşürdüğünü belirtiyor. Yine Türkiye’de şirketlerin yüzde 52’si çalışanlarına hali hazırda güvenli sürüş eğitimi veriyor ya da vermeyi planlıyor.





Sektör 5 yılda yüzde 12 büyüyecek

TEB Arval Genel Müdürü Luc Soriau, son 9 yıldır operasyonel kiralama sektörünün büyümesini sürdürdüğünü ifade ederek, önümüzdeki 5 yıl içinde sektörün ortalama yüzde 12 civarında büyüyeceğini tahmin ettiklerini dile getirdi.
Toplam 5 bin 500 adet araca ve yüzde 4.5’lik pazar payına sahip olduklarını, önümüzdeki 5 yıl içerisinde yüzde 8’lik pazar payı elde etmeyi planladıklarını söyleyen Soriau, “TEB Arval’in Türkiye pazarındaki hedefleri oldukça iddialı ve bunu gerçekleştirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Bununla birlikte bizim önceliğimiz en iyi hizmeti vererek, müşteri memnuniyetini gerçekleştirmek. Pazar payı, bunun sonucunda ödül olarak gelecektir” ifadesini kullandı. Pazarın genelinde, sektörün uluslarası normları yakalamaya çalıştığına da dikkat çeken Luc Soriau, “Kullanım kilometresine göre teklifler veriliyor, artık TCO (Toplam Kullanım Maliyeti), CO2 (Karbon salım oranları) ve raporlamalara daha çok önem veriliyor” dedi.
Son döneme kadar sadece kira fiyatına dayalı seçimler yapılırken artık başka maliyetlerin de dikkate alındığına işaret eden TEB Arval Genel Müdürü Soriau, şöyle devam etti:
“Şirket olarak uzman ve danışman yaklaşımımızı ortaya koyuyoruz. Uzman ve danışmanlık yaklaşımız öncelikle müşterilerimizi uzun soluklu stratejik ortaklarımız olarak görmekle başlıyor. Fiyatın, aslında toplam maliyeti oluşturan parametrelerden bir tanesi olduğunu vurguluyoruz. Müşterimize özel, doğru şirket araç politikaları oluşturarak, müşterimize özel doğru araç modellerini tespit ediyoruz. Toplam kullanım maliyeti ve şirket araç politikasına odaklanmak, maliyet avantajı yaratmak ve bunu uzun soluklu kılmak demek.”




Haberin Devamı
Çelik Motor Filo Kiralama’nın 2013 yılı hedefi 20 bin araç

Beyaz Filo her yıl yüzde 25 büyüyecek

Yaklaşık 18 yıl önce iki araçla yola çıkan şirket, şu an araç sayısını 7 bin 400 adede çıkartmış durumda. Şirket, müşteri portföyünün çeşitliliğiyle de dikkat çekiyor


Birbirilerini çocukluktan beri tanıyan ancak her biri farklı alanlarda çalışırken biraraya gelen dört arkadaşın temellerini attığı Beyaz Filo Kiralama, 1993 yılında Didim Altınkum’da “Beyaz Turizm ve Yatçılık Ltd. Şti.” ünvanıyla 2 otomobil, 10 motosiklet ve 10 bisikletle faaliyetlerine başlamış.
İlk araçların peşinatlarını kredi kartlarıyla ödemeye çalışan ve şirkete eşit hisseyle ortak olan Gürkan Gençler, Metin Ziya Tansu, Ahmet Can Teoman ve Osman Turgut Fırat, günlük otomobil kiralama ve kongre-sempozyum düzenleme işleriyle işe başlamışlar. 2006 yılı ekim ayında, İş Bankası Grubu şirketlerinden İş Girişim Sermayesi ortaklığıyla güçlenen Beyaz Filo Kiralama, 2008’den bu yana da İş Girişim Sermayesi’nden ayrı olarak yoluna devam etmekte. Halen 7 bin 400 adede yakın binek otoyla hizmet veren Beyaz Filo Kiralama, 300 aracını da kaza yapan, periyodik bakımı uzayan müşterilerine ikame araç olarak vermek üzere tutuyor.

2023’te 202.023 araç!
Beyaz Filo Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Gençler, 18 yıl önce iki araçla giriş yaptıkları sektörde, 2009’u 135 milyon TL, 2010 yılını ise 140 milyon TL ciroyla kapattıklarını hatırlattı.
Son üç yılda krizle birlikte sektörde yer alan pek çok irili ufaklı firmanın pazardan çekildiğini ya da şu an faal olmadığını söyleyen Gençler, “Sektörde önemli potansiyel var. Filo kiralamanın avantajlarını firmalara anlatarak, öncelikle pazarı büyütmek istiyoruz. Ankara ve İstanbul servislerimizle araç bakım ve onarımlarında yine kendi bünyemizde hizmet veriyoruz” dedi.
Şirket kurulduğu günden bu yana sürekli yatırım yaptıklarını anlatan Gençler, “2011’den itibaren her yıl yüzde 25’lik büyüme hedefliyoruz. Uzun vadeli en büyük hedefimiz ise, Türkiye İhracatcılar Meclisi’nin (TIM) hedeflerine parelel olarak, 2023 yılında, toplamda 202.023 adet araç sahibi olmayı hedeflemekteyiz” dedi.
18 yıl önce iki adet otomobille başladıkları yolculukta, 2008 krizi öncesinde 10 bin 750 adet araca kadar ulaştıklarını hatırlatan Gençler, “Yüzdesel olarak konuya yaklaştığımızda, daha önce elde ettiğimiz bu başarıyla, 2023 yılı hedefimize de yakın olduğumuza inancımız tam” diye konuştu.

Kiralama ekonomiye bakmaz
Sektörün durumunun, Türkiye’nin kendi iç dinamikleriyle doğru orantılı olduğunu hatırlatan Gürkan Gençler, “Ekonomi kötü de olsa, iyi de olsa filo kiralama her zaman için önde gidiyor. Kiralama sektöründe bu yıl toplamda kiralamanın 50 ila 60 bin civarında olacağını düşünüyoruz” dedi. Ticari araç kiralanamamasının, sektörün önemli sorunlarından biri olduğunu da kaydeden Gençler, kullanıcılara kesilen trafik cezalarının şirkete geç ulaşması, filo kiralamanın kendine özgü yasal maddelerinin olması gibi pek çok irili ufaklı sorun bulunduğuna dikkat çekti.


Müşteri çeşitliliği yarattı
Beyaz Filo Kiralama, Ziraat Bankası, Halk Bankası ve Sabancı Holding grup firmalarının yanında, küçük ve orta ölçekli şirketlerin de bulunduğu 1000 civarında müşteriye sahip. Coğrafik dağılım ve iş yapış kültürü olarak çok farklı olduklarını söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Gençler, “Yaygın müşteri dağılımımız, müşterilerilere özel hizmetlerimiz, yüz yüze iletişimimizle iddialıyız” dedi. Yeniliklere önem verdiklerini söyleyen Gençler, “Müşterilerimizin OGS yönetimini de yapmaya başladık. Aynı zamanda hafif ticaride filo yönetim hizmeti vermeye başladık” diye konuştu.





Gelişmek için mali kaynağı hazır

Operasyonel filo kiralama sektörünün öncü kuruluşlarından Intercity, büyüme odaklı stratejisi çerçevesinde yatırımlarına devam ediyor. Şirket, bir yandan sermaye artırımına giderken, diğer yandan da çeşitli kaynaklardan kredi sağlamış durumda.
Şirketin kurucusu ve Genel Müdürü Vural Ak, sektörde geçen yıl bir miktar küçülme yaşanmasına karşın, bu yıl bir yükseliş beklediklerinin altını çizerken, operasyonel filo kiralama sektörünün orta vadede büyük gelişmelere açık olduğunu vurguluyor. Şirket olarak 2011 yılında sektörün, önceki yıl yaşadığı kayıpları telafi edeceğini ve hatta artıya geçeceğini öngördüklerini aktaran Ak, “Intercity’nin 2011’deki büyüme hedeflerini yakalayabilmesi adına Japon ortağımız Mitsubishi Holding ile birlikte sermayesini 60 milyon TL kadar artırdık” dedi.
Bu yıl 110 milyon euro’luk bir kredi refinansmanı ve 120 milyon euro’luk da yeni bir kredi paketiyle ilgili çalışmalarını tamamladıklarını anlatan Vural Ak, “Bunlara ek olarak, Mitsubishi Grubu’nun aracılığıyla yeni tanıştığımız iki Japon bankasından 70 milyon euro’luk başka bir kredi paketinin kullanımıyla ilgili çalışmalarımızı haziran ayı itibariyle tamamlamış durumdayız. Bu krediler, Japon bankaları tarafından, Türkiye’de operasyonel filo kiralama sektörüne yapılan ilk krediler olma özelliğini taşıyor.
Tüm bu yaratılan fonlar, Intercity’nin büyümesinde kullanılacak. Tek amacımız şirketimizi operasyonel filo kiralama sektöründe dünyaca bilinen bir marka haline getirmek” diye konuştu.

Dizele rağbet var
Bugün 30 bin araç, 400’e yakın çalışan, 7 bin 500’e yakın kurumsal müşterisiyle yüzde 25’lik pazar payına sahip olan Intercity, geçen yıl 500 milyon TL’nin üzerinde ciro yapmış. Şirketin 2015 yılı hedefiyse 50 bin adede ulaşmak ve halka arz gerçekleştirmek.
Finansal kuvvetinin de verdiği rahatlıkla, Intercity’nin yeni bir hizmet/ürün olarak “bir yıllık sözleşme” ve “kiralamada paket dönemi”ni başlattığını hatırlatan Genel Müdür Vural Ak, “3 yıllık kiralama dönemini uzun bulan ve 1 yılın üzerinde kiralama yapmak istemeyen müşteriler, bu yeni uygulamaya çok ilgi gösterdiler. Projemiz yeni olmasına rağmen filo kiralamaya olan ilginin hissedilir biçimde artmasını sağladı” dedi. Müşterilerin tercihlerinin, yakıt ekonomisinden dolayı dizel araçlara, kullanım kolaylığından dolayı otomatik vites araçlara yöneldiğine dikkat çeken Ak, araç seçiminde, araçların sunduğu güvenlik paketlerinin de önemli bir kriter haline geldiğini belirtiyor.
Vural Ak, “Müşterilerimiz kiralama kararını vermeden önce araçların özelliklerinin yanında, hizmet paketlerini de detaylıca inceliyorlar. Bununla birlikte eskiden önemli olan tek kriter kiralama fiyatıydı. Sektör geliştikçe ve müşterilerimiz bilinçlendikçe, fiyat ikinci hatta üçüncü planda kalmaya başladı. Kaliteli, kesintisiz, sorunsuz, güvenli hizmet alabilmek fiyatın önüne geçti” ifadesini kullanıyor.




Fleetcorp’tan esnek çözümler

Operasyonel filo kiralama sektörünün öncü kuruluşlarından olan ve 1996’dan bu yana faaliyetlerini sürdüren Fleetcorp, müşteri ihtiyaçlarına esnek çözümler sunmasıyla dikkat çekiyor.
The International Investor’ın (TII) iştiraki olan ve geçen yıl Fleet Synergy International (FSI) ile imzaladığı stratejik ortaklık anlaşması sayesinde hem FSI’ın Türkiye’deki uluslararası müşterilerine hem de kendi müşterilerinin Avrupa ülkelerindeki operasyonel kiralama hizmet ihtiyaçlarını karşılayacak bir yapıya ulaşan Fleetcorp, 18 ülkede 600 bin adedin üzerinde büyüklüğe sahip bir filoyu yönetmekte.
Müşterilerine sunduğu hizmetin otomobil gibi somut bir ürünle sınırlı olmadığını, finansman, sigorta ve satış sonrası süreçlerinin toplamından oluşan büyük bir paket olduğunu düşünen Fleetcorp, çalıştığı firmaların ihtiyaçlarını yapılarına göre belirleyip ,bu gereksinimlere özel hizmetler sunmakta. Farklılaştırılmış hizmet paketleri sunan Fleepcorp, ücretsiz olarak maliyetleri düşürebilecek tedbirler konusunda danışmanlık desteği de verirken, firmaların sürücü ve filo yöneticilerine kazanın yanı sıra yakıt tüketimleri konusunda faydalı eğitimler düzenliyor.


LeasePlan’ın farklı ‘plan’ları

Uluslararası tecrübesi ve Doğuş Grubu ortaklığından gelen sinerjiyle 2010’da 800’den fazla müşteriye 7 bin 400 araç vererek sektörde yüzde 6’lık bir pay elde eden LeasePlan, bu yıl farklı çözümlerle adından söz ettirmeyi amaçlıyor. Genel Müdür Türkay Oktay, 2011 yılında da pazara sundukları yeni ürünler, hizmetler ve öncü uygulamalar sayesinde filo büyüklüklerini 8 bin adet seviyesine taşıyarak, yine pazarın üzerinde ve yüzde 15 büyüyeceklerini belirtti.
Oktay, 2011 hedefleri doğrultusunda hayata geçirecekleri yeni hizmetler olacağını söylerken, müşterilerine sundukları OGS Yönetimi, Filo Raporlama, HazırPlan, KonforPlan, OrtakPlan gibi hizmet ve ürünlerine, “Çevreye Duyarlı Filo” ve “Araç Politikası Oluşturma” ürünlerini ekleyerek sektördeki yenilikçi marka kimliğini korumak istediklerini ifade etti.


Haberin Devamı

Yeni şubeyi açtı

Haberin Devamı

Kurucuları arasında ünlü yatırımcı George Soros’un da bulunduğu, Güney Doğu Avrupa ve Türkiye bölgesine yönelik yatırım yapan en büyük ve başarılı özel sermaye fonlarından Southeast Europe Equity Fund II (SEEF II) tarafından 2006’da satın alınan Hedef Filo Hizmetleri, yeni şubeleri ve yatırımlarıyla büyümeye yönelik stratejisini sürdürüyor.
Geçen yıl Gedizler Filo Kiralama’yı satın alan ve sektörde üst sıralara çıkan Hedef Filo Hizmetleri, müşterilere daha yakın olabilmek amacıyla da yeni şubeler açıyor. İstanbul Kozyatağı’nda yeni bir ofis açan Hedef Filo Hizmetleri, bu ofisin, özellikle müşterilerine daha yakın olmak ve daha sık ziyaret edebilmek için hizmete alındığını açıkladı. Şirket, uygun çözümler üretmeye yönelik olarak yaklaşık 1000 adet anlaşmalı servis noktasında hizmet veriyor.