24.02.2015 - 14:31 | Son Güncellenme:
Sabancı Holding ve Fransız Carrefour'un iştiraki Carrefoursa, ortaklık ve yönetim yapısındaki değişikliğin ardından beş yıl sonra ilk kez kâra geçerken; 2014'te yüzde 20 artışla 3.1 milyar TL ciro elde eden şirket bu yıl 4 milyar TL ciro hedefliyor.
Organik büyümenin yanı sıra satın alma fırsatlarını da değerlendirecek olan şirket; 2015'te organik olarak 200 yeni market açmayı; şu anda 366 olan market sayısını 2016 sonunda 750'ye çıkarmayı planlıyor.
Sabancı Holding, 2013 yılında Carrefour'un Carrefoursa'da sahip olduğu yüzde 12 hisseyi daha satın alarak şirketteki payını yüzde 50.79'a çıkarmıştı.
2014 yılında 127 yeni market açtı
Sabancı Holding, Carrefoursa'da hakim hissedar konumuna yükselmesinin ardından, şirkette iyileştirme çalışmalarının yanı sıra agresif bir büyüme planını da uygulamaya koymuştu.
Carrefour'un yönetimi elinde bulundurduğu 2009-2013 arasında yeni market açmayan Carrefoursa, Sabancı Holding'in yönetimi devralmasıyla birlikte 2014 yılında 127 yeni market açılışı gerçekleştirdi.
Yeni market açılışlarının da etkisiyle 2014 yılında yüzde 20 büyümeyle 3.1 milyar lira ciroya ulaşan Carrefoursa, 100.5 milyon TL net kâr elde ederek, beş yıl sonra ilk kez kâr açıklamış oldu. Şirket 2013 yılını 100.8 milyon lira zararla tamamlamıştı.
"Doğru lokasyondaki market açılışları büyüme getirdi"
Carrefoursa'nın değerlendirme toplantısında konuşan Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, "Geçtiğimiz yıl bize başarıya getiren başlıca etmenler arasında doğru lokasyonda doğru market yatırımları, insan kaynaklarına ve teknoloji kökenli perakendeye verdiğimiz önem ve tedarikçilerimizle olan ilişkilerimizi sadeleştirmemiz yatıyor... 2015'in de büyümemizin devam edeceği bir yıl olacağını öngörüyoruz" dedi.
Perakendenin Sabancı Holding için hâlâ bir büyüme alanı olduğunu ifade eden Dinçer, "Sabancı Holding toplam perakende cirosu 6 milyar lira seviyesinde bulunuyor. Sabancı Holding portföyü içinde perakende hâlâ bir büyüme alanı ve önemini koruyor" diye konuştu. Toplantıda verilen bilgiye göre, Türkiye gıda perakendesi sektörünün 2018'e kadar yıllık ortalama yüzde 6 büyümesi öngörülüyor.
Bu yıl 4 milyar lira ciro hedefliyor
Carrefoursa'nın iyileşen performansında yönetim değişikliğinin etkisine işaret eden Carrefoursa Genel Müdürü Mehmet Nane ise, "Carrefour 1993'te Türkiye'deki ilk market yatırımını yapmıştı. 20 yıl sonra yönetim değişikliği ile Sabancı Holding yönetime geldi. Yeni market açılışları, market formatlarının yenilenmesi, farklı satış tekniklerinin uygulanması, IT yapısının değişimi gibi farklı bir yol izledi" dedi ve ekledi: "Uzun zamandır yatırım yapmıyor, market açmıyorduk. 2014'te satışlarımızdaki yüzde 20 artışın yüzde 10'u yeni müşterilerin kazanılması; yüzde 10'u da sepet değerini yukarı çekilmesi suretiyle elde edildi."
Bu yılı "vites büyütme yılı" olarak belirlediklerini ifade eden Nane, "2015'te satışlarımızı yüzde 30 artıracağız. Hedefimiz 2015 sonunda 4 milyar lira ciroya ulaşmak. 2016'da ise net satışlarımızı 2013 yılına göre iki katına çıkararak 5 milyar liraya ulaşmak istiyoruz. Hedefimiz hem ciroyu, hem kârı, hem de pazar payımızı büyütmek" diye konuştu. Nane, şu anda 366 market ile faaliyet gösteren Carrefoursa'nın bu yıl 200 yeni market açacağını; 2016 sonunda ise toplam 750 markete ulaşmayı planladıklarını söyledi.
Nane, mağaza açılış hedeflerinin organik olduğunu ve fırsat çıkması halinde satın almalara da devam edeceklerini söyledi.
Carrefoursa, Ocak ayında İsmar Marketler Zinciri'nin 26 şubesini satın almıştı.