10.05.2013 - 08:04 | Son Güncellenme:
Bankaların sözleşme oyunu bitiyor. Tüketici şikayetlerine karşı 'Sözleşmende var' diyen bankalara, 'net ve kısa' sözleşme yapma zorunluluğu geliyor. Kurye ile sözleşme gönderme dönemi kapanıyor. Bankalar Birliği ile Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), tüketiciden gelen şikayetlerde başı çeken banka sözleşmelerine el attı. Tek taraflı yazılan sözleşmeler masaya yatırıldı.
BUNLARA DİKKAT!
BDDK uzmanları, sözleşme imzalarken dikkat edilecek başlıkları şöyle sıralıyor:
Sözleşmeyi iyice okuyun. Kredi kartı alırken, limit, kart ücreti, asgari ödeme tutarı, faiz gibi ayrıntıları inceleyin. Adınıza habersiz hesap açılmasını istemiyorsanız bunu yazılı olarak da belirtin. Sözleşmenin kopyasını alın.
İZİNSİZ KREDİLİ MEVDUATA SON
Hesap sahiplerinin izni olmadan kredili mevduat hesabı açılamayacak. Banka müşterisine satılan ürün ve hizmetlerin ücretleri tüm ayrıntılarıyla anlatılacak. Tüketici hakları mutlaka korunacak. Özel talep alınmadan kredili mevduat hesabı açılmayacak. Banka-müşteri arasındaki sorunun hemen yargıya taşınmaması için düzenleyici kurum yol gösterecek. Kurye kabul edilmeyecek
•Küçücük puntolarla ve sayfalarca yazılan sözleşmeler yerine 'net ve kısa' ifadelerin yer aldığı sözleşmeler yapılacak.
•Kuryeler aracılığı ile gönderilen sözleşmeler kabul edilmeyecek.
•Ürün ve hizmet satışı için vatandaşları arayan bankaların, şikayetler konusunda da tüketicilere dönmeleri istenecek.
•Satılan ürün, hizmet ve istenen ücret detaylı anlatılacak.