14.04.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Son yıllarda yurt dışı atağına kalkan Damat Tween, İtalya merkezli Avrupa atağında önemli bir hamle atmaya hazırlanırken, İspanya cephesinde de dünyaca ünlü futbol takımlarından İspanyol devi Atletico Madrid’e sponsor oluyor. Ön anlaşma imzasını attıklarını belirten Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “3 yıllık bir sözleşme yapıyoruz. Dünyada 100 milyona yakın taraftarı olan bir takım” dedi. D’S Damat ve Damat Tween ile Türkiye’de ve Avrupa’da futbol ve basketbol takımlarının giyim sponsorluğunu üstlenen grubun Milli Takım, Fenerbahçe, İspanyol Deportivo Alaves, İtalyan Cenova ile anlaşması bulunuyor.
Merkez üssü Bologna
Avrupa’dan Asya’ya, ABD’den Afrika’ya 5 kıtada faaliyet gösteren ve yurtdışında 200 mağazası bulunan grup, global marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Dünya modasının kalbinin attığı İtalya’da Bologna’nın en lüks noktasında mağaza açacaklarını ve ülkedeki mağaza sayısını 16’ya çıkaracaklarını söyleyen Orakçıoğlu, “Bununla birlikte İtalya’da çok büyük bir grupla anlaşma yapmak üzereyiz. Farklı markalarda 200’ün üzerinde mağazada operasyonları var. 3 tane AVM’leri ve Avrupa’nın çeşitli lokasyonlarında mağazaları bulunuyor. Üç yıl içinde İtalya’daki 50 mağazayı D’S Damat veya Damat Tween’e çevirecekler. İlk 6’sı bu yıl dönüşecek, ikinci yılda 20’ye çıkacak. Bizi, fiyat, kalite ve tasarım segmentinde ulaşılabilir lüksü marka haline getiren bir marka olarak görüyorlar” dedi.
Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “İtalya’da işbirliği yaptığımız grubun adını vermek istemiyoruz. Çünkü verdiğimiz anda birçok firma o gruba gidiyor ‘yüzde 10-20 daha ucuza mal veririm’ deyip işi bozuyor” dedi.
Nisan ve mayısta yurtdışında 14 yeni mağaza daha açacaklarını anlatan Orakçıoğlu, “Bologna ile birlikte Rusya St. Petersburg’da üçer, Irak’ta (Bağdat-Erbil) iki, Romanya, Kosova, Cezayir, Avustralya Melbourne, Kamerun, Bosna Hersek’te de yeni mağaza açacağız. Dubai’deki mağaza sayımızı 6’ya çıkaracağız” dedi. 2023’te yurtdışında toplam 35 mağaza açarak global arenadaki sayısı 205’e çıkarmak istediklerini söyleyen Orakçıoğlu, “Yıl sonu ihracat hedefimizi ise 45 milyon dolar olarak belirledik” mesajı verdi. Şirketin toplam gelirleri içinde yurt dışının payı yüzde 35’e ulaşmış durumda.
Dış ticaret için lojistik merkezini İtalya’ya taşımak istediklerini belirten Orakçıoğlu bunun da sebebini şöyle açıkladı: “Farklı ülkelerde farklı KDV’ler var. Bazı ülkeler o ürünün ülkeye girişinde KDV alıyor. Bu büyük bir finansman yükü. İtalya’da ise ürünü sattıktan sonra KDV (yüzde 21) ödüyorsunuz.”
‘Döviz kuruna bakmıyoruz’
Giresun’da yüzde 40 kapasite artışı yaptıklarını, fabrikanın 8 ayının dolu olduğunu vurgulayan Orakçıoğlu, ihracatta kurun tek parametre olmadığını belirterek, şöyle konuştu: “İhracat evrim geçiriyor. Üründeki farklılıkla, markanla ön plana çıkıp fark yaratıyorsun. Değişim de biraz sancılı oluyor. Katma değer olmadığında döviz kuruna kilitleniyorsun. Kur ihracatta tek parametre değil. Biz İtalya’dan kumaş alıyoruz, burada tasarlayıp dikiyoruz, 1’e 5 katma değerle yeniden Avrupa’ya satıyoruz. Dolayısıyla biz dövüz kuruna değil yarattığımız katma değere bakıyoruz.” Süleyman Orakçıoğlu ayrıca, “İhracatın en fazla arttığı yerler Suudi Arabistan ve Belarus. Afrika’da olmadığımız yer yok. Şu anda normalleşmeyle Mısır’da büyük potansiyel görüyorum. Mayıs ayında Avustralya’da ilk mağazamızı açacağız, önemli bir hamle bizim için. Toplam mağaza sayımız 400’e ulaştı” dedi.
Deprem fonu oluşturdu
Depremin ardından seferberlik ilan ettiklerini söyleyen Süleyman Orakçıoğlu, “Hem kışlık ürünlerimizden hem de polar, battaniye gönderdik. Yaşam kentlerine destek veriyoruz. Türk Eğitim Derneği’yle depremzede çocukların eğitimine destek veriyoruz. Damat Tween mağazaları ve internet sitesinden yapılacak her alışverişte fatura başına 100 TL marka müşterileri adına depremzede çocukların eğitimi için bağışlandı” dedi.