EkonomiAlışverişteki yeni tercih: Outletler

Alışverişteki yeni tercih: Outletler

24.08.2008 - 12:15 | Son Güncellenme:

.

Alışverişteki yeni tercih: Outletler

Fabrika satış mağazası konseptinde marka ürünleri tüketiciye ucuz fiyata sunan outletler son yılların tercih edilen alışveriş merkezleri haline geldi.
         A.A muhabirinin edindiği bilgiye göre, outletler özellikle hazır giyim sektöründe tüketiciler tarafından oldukça rağbet görürken, üreticileri de stok ve depo masraflarından kurtarıyor.
         Böylelikle tüketiciler lüks ürünleri de cazip fiyatlarla satın alma fırsatına sahip oluyor.
         Gelişmiş ülkelerde genellikle kent dışında kurulan outlet mağazaları ve alışveriş merkezleri, Türkiye’de de outlet konsept anlayışını yaygınlaştırmaya başladı.
         Diesel, Beymen, Vakko, Nike, Benetton, Mango, Dexter, Media Markt, U.S Polo, Levi’s gibi ünlü markaları aynı çatı altında toplayan outlet alışveriş merkezlerinde sezon sonu ürünlerinin yanı sıra, mevsimde ihraç fazlası ürünleri de maliyetine bulmak mümkün.
         Gelir düzeyi yüksek kesimin alışık olduğu markaya daha az para harcadığı, sabit gelirli vatandaşın da aynı ürünü zorlanmadan satın alabildiği outletlerde sezona göre ekstra indirimler de yapılabiliyor.
         Outlet alışveriş merkezlerinde giyim, ayakkabı, aksesuar, züccaciye gibi ürünlerin yanı sıra, çocuklu aileler için eğlence merkezleri de bulunuyor.

Haberin Devamı

İSTANBUL VE İZMİR’E YENİ OUTLET MERKEZLERİ

         İstanbul’da açılan Viaport dışında Ankara’da Optimum Outlet ve Eğlence Merkezi, bu alanda hizmet veren başlıca yerler arasında bulunuyor. Ankara’da bu yıl açılan ACity outlet alışveriş merkezi ise mısır çarşısıyla ilgi görüyor.
         Outlet alışveriş merkezi Optimum Kasım ayında İstanbul’da, 2009 yılında ise İzmir’de merkez açmayı planlıyor. İzmir’de açılacak Optimum İzmir’in 200 milyon dolarlık bir yatırımla Türkiye’nin en büyük Outlet Merkezi olacağı belirtiliyor.

Yazarlar