25.02.2011 - 02:54 | Son Güncellenme:
PERAKENDE - EYLEM TÜRK
Ev geliştirme perakendeciliğinde faaliyet gösteren Koçtaş, hızlı mağazalaşma sürecine 2011 yılında da devam etmeyi hedefliyor. Bu yıl en az 6 mağazayı daha hizmete sokmayı amaçladıklarını kaydeden Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu, “Bu konudaki hazırlıklarımız devam ediyor. 2011’de açacağımız yeni mağazalarla birlikte toplam mağaza sayımız 36’ya çıkacak” dedi.
Önümüzdeki yıl en önemli hedeflerinin ciroda 1 milyar liraya ulaşmak olduğunu belirten Özpamukçu, “Bu yıl yüzde 25 civarında büyüme öngörüyoruz. 2011’de hedeflediğimiz mağaza açılışları için 50 milyon liralık yatırım yapmayı planlıyoruz. Açacağımız yeni mağazalarla birlikte yıl sonuna kadar ilave 700 kişiyi daha istihdam edeceğiz” diye konuştu.
Ev geliştirme perakendeciliği sektöründe çok büyük bir potansiyel olduğunu kaydeden Özpamukçu, şunları söyledi: “Türkiye’de nüfusun ve yaşam standardının hızlı yükselmesi konut talebini artırdı. Emlak ve inşaat piyasasında son yıllarda çok büyük hareketlilik yaşanıyor. Ayrıca şehirleşme oranı arttıkça, eğitim ve yaşam standardı yükseldikçe insanların yaşam alanlarını geliştirme, güzelleştirme isteklerinde de belirgin bir şekilde artış yaşanıyor.”
Türkiye’de 18 ilde toplam 30 mağaza ve 160 bin metrekare satış alanına sahip olduklarını vurgulayan Özpamukçu, “Koçtaş olarak 2010 yılını 800 milyon lirayı aşan bir ciro ve yüzde 20 büyüme ile kapattık. 2010 yılında yaklaşık 500 kişiye istihdam sağladık. Toplam çalışan sayımız 2 bin 600’e ulaştı. Koçtaş mağazalarında 40 binden fazla farklı ürünü tüketicilerimizle buluşturuyoruz” diye konuştu.
Yabancı ilgisi
Sektöre yerli oyuncuların yanı sıra çok sayıda yabancı oyuncunun da yatırıma istekli olduğunu anlatan Özpamukçu, “Burada Türkiye’nin istikrarlı bir ekonomiye sahip olması ve ekonomimizin uzun vadeli yatırım olanaklarını cazip kılması büyük önem taşıyor. Türkiye’deki bu pazar hızlı bir şekilde modernize oluyor ve büyüyor. Pazarın büyüklüğü 10 milyar dolara yaklaştı” dedi.
‘40 yaşın üzerindekiler romantik tarzı seviyor’
Koçtaş olarak ev modası, tarzlar ve trendler konusunda ortakları Kingfisher ile birlikte yürüttükleri uluslararası çalışmalar olduğunu söyleyen Alp Önder Özpamukçu, şu bilgileri verdi:
“Son beş yıldır bu konuda yoğun çalışmalarımız var. Tarzlar ve trendler çalışması kapsamında dört tarz belirledik. Bunlar modern, naturel, romantik ve festival. Renklerimizi, ürün gamımızı ve görünüşlerimizi bu temalar etrafında oluşturduk. Örneğin banyo bölümümüzde dört farklı tarza uygun banyolar oluşturduk.
İnsanların evlerinin, kişiliklerini yansıttığını düşünüyoruz. Örneğin sadelikten hoşlanan müşterilerimiz daha çok modern ya da naturel tarzı tercih ediyor. Ya da özel yaşamında veya giyiminde gösterişli olmayı seven müşterilerimiz festival konseptindeki canlı, neşeli, iddialı ürünleri tercih ediyor. Koçtaş müşterisi özelinde genel tercihlere bakarsak daha çok modern ve naturel seçimlerin ön planda olduğunu görüyoruz. Tabii bu yaşa göre de değişiyor. Bizim için önemli bir kitle olan üniversite öğrencileri seçimlerinde daha çok festival konseptinde olan ürünleri tercih ediyorlar. 40 yaşın üzerindeki müşterilerimiz ise romantik dediğimiz, içinde daha klasik dokunuşlar barındıran ürünlere daha çok ilgi gösteriyor.”
‘Müşterilerimizin yarısı kadınlar’
Tüketim eğilimlerini ortaya koymak için çeşitli araştırma yaptıklarını belirten Alp Önder Özpamukçu, araştırma sonuçlarını şöyle paylaştı:
“2010 yılında gerçekleştirdiğimiz araştırmaya göre, Koçtaş müşterisinin yüzde 50’sini kadınlar oluşturuyor. Tüketici uygun fiyatlı ve kaliteli bir ürün almak için birkaç mağazayı ziyaret ederek nihai alım kararını veriyor. Tüketicinin eğilimleri ekonominin gidişatına göre de şekilleniyor. Kriz döneminde tüketici evinde çok büyük değişimler yapmak yerine daha çok dekorasyon amaçlı küçük değişimleri tercih ediyor.”
Tüketiciyi ve eğilimini anlamadan büyük sayıda müşteriyi mağazaya çekmenin mümkün olmadığını anlatan Özpamukçu, “Tüketicilerimizin ihtiyaçlarını sürekli takip ediyor, sahadan gelen dönüşlere kulak veriyoruz” dedi.
MAĞAZA AÇILIŞLARI
Sakarya’ya ikinci Expres açıldı
İstanbul dışındaki yatırımlarında da hız kesmeyen CarrefourSA, Sakarya’da 2’nci mağazasını açtı. Bu açılışla birlikte, CarrefourSA Expres’ler’in sayısı da Türkiye genelinde 192’ye ulaşmış oldu. Sakarya Hendek’te yer alan mağaza, 600 metrekarelik büyüklüğe sahip. Mağazada açılışa özel indirim kampanyaları düzenlendi.
CarrefourSA’nın şu anda Türkiye’nin 42 ilinde mağazalarıyla yer alıyor. Bu şehirlerde 27 hipermarket ve 220 süpermarketle konumlanan şirketin ulaştığı çalışan sayısı ise 7 bin 800. CarrefourSA’dan yapılan açıklamada, mağaza açılışlarının devam edeceği de belirtildi.
2011’de ilk mağazanın adresi İzmir oldu
Darty, 2011’in ilk mağazasını İzmir Balçova’da açma kararını hayata geçirdi. Asmaçatı Alışveriş Merkezi’nde yer alan mağaza, bugün alışveriş merkezinin de açılışıyla birlikte hizmete giriyor.Yüzde 50’ye varan indirimlerin yanı sıra pek çok sürprizin de planlandığı Darty mağazasında elektronik ürünlerin yanı sıra küçük ev aletlerinden beyaz eşyaya kadar 6 binden fazla ürün yer alacak. Bu açılışla birlikte Türkiye genelindeki mağaza sayısını da 21’e çıkaran Darty’nin İzmir’deki ilk adresi ise Mavişehir Koçtaş olmuştu.
Firma, alanında Avrupa’nın üçüncü en büyük kuruluşu olan İngiliz Kesa Electricals PLC Grubu’nun beyaz eşya ve elektronik mağazalar zinciri alanındaki en önemli markası olarak nitelendiriliyor.
‘Delifişek’ yazar AVM konferansında
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından bu yıl 3’üncüsü düzenlenen ve ana teması ‘sürdürülebilirlik’ olarak belirlenen AVM Yatırımları Konferansı, 3 Mart Perşembe tarihinde Swissotel’de gerçekleştirilecek. AVM’lerin gelecek 10 yılının tartışılacağı konferans, konuşmacı profiliyle dikkat çekiyor. Dünyanın en beğenilen konuşmacıları arasında yer alan ve ‘Delifişeklik’ ile ‘Karaoke Kapitalizm’ kitaplarıyla satış rekorları kıran Dr Kjell A. Nordström, konferansta ‘perakende ve inovasyon’ içerikli bir konuşma yapacak. Nördström, 2009‘un 50 düşünürü arasında gösterilmişti. Öte yandan, sektörün önde gelen isimleri de konferansta hazır bulunacak.
Karayip Adaları’na saf kaşmir
Karayip Adaları’nın en büyüklerinden Gaudelope Havaalanı’nda da saf kaşmir ve kaşipek ürünleri sattıklarını söyleyen Silk&Cashmere’in kurucusu ve CEO’su Ayşen Zamanpur, “Tüm bu gelişmelerden cesaret alarak Paris’te yeni mağaza açma kararı verdik” dedi.
Zamanpur, “Silk&Cashmere’in yeni mağazası Paris’in ünlü Saint Germain Rue du FOUR bölgesinde yer alacak. Amacımız kısa sürede üç yeni mağaza daha açmak. 2012 sonuna kadar sekiz yeni mağaza ve 25 yeni corner hedefliyoruz” diye konuştu.
Moda dünyasının en önemli fuarlarından biri olan Paris Who’ Next Fuarı’nda önemli gelişmeler yaşadıklarını belirten Zamanpur, “Yarının yetenekleri kimler? ve Yarının modası ne olacak? gibi sorulara yanıt aranan fuarda saf kaşmir koleksiyonumuzla Fransa’nın en önde gelen markalarından 5 ayrı temsilciye bölgesel mümessillik verdik” dedi.
Gabon’dan sipariş
Başta Fransa olmak üzere İtalya, Almanya gibi Avrupa ülkelerindeki pek çok butikten şimdiden siparişler gelmeye başladığını anlatan Zamanpur, “Sıcak bir iklime sahip olmalarına rağmen ilginçtir ki ilk yüklü sipariş Afrika ülkesi Gabon’dan geldi” dedi.
Shopping Fest’ten...
Tatlıtuğ, tanıtıma Dubai’den başladı
İstanbul Shopping Fest’in (ISF) yurtdışındaki tanıtım atağında önemli coğrafyalardan biri olarak kabul edilen Dubai’de önemli bir adım atıldı. Bu nedenle, 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek festivalin yurtdışı tanıtım yüzü olarak belirlenen ünlü isim Kıvanç Tatlıtuğ’un, ilk durağı Dubai oldu.
Önümüzdeki günlerde dünyanın farklı coğrafyalarında da İstanbul Shopping Fest’in tanıtımı için bulunacak olan Tatlıtuğ, festival kapsamındaki bu ilk ziyaretinde büyük ilgi gördü.
Özellikle Ortadoğu, Arap ülkeleri, Kuzey Afrika, Balkanlar ve Türkiye’nin kuzey komşularında büyük ilgi gören oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ Dubai’de 14 ve 16 Şubat tarihleri arasında bulundu.
Aydınlı markalarını online satacak
Aydınlı Grubu, erkek giyim markası Pierre Cardin’in, online satış mağazasını hizmete soktu. “store.pierrecardin.com.tr” adresinde hizmet veren sitede takım elbiseden cekete, gömlekten trikoya, pardösüden jean pantolona onlarca Pierre Cardin ürününe bir “tık”la ulaşmak mümkün olacak.
Pierre Cardin e-store’unun, Aydınlı Grup’un bu yıl hız vereceği e-ticaret atılımlarının önemli adımlarından birisi olduğunu belirten Aydınlı Grup Genel Müdürü Levent Özkan,“E-ticaret, Grup olarak 2010 itibariyle yoğunlaştığımız ve 2011’de önemli atılımlar yapacağımız bir alan. Pierre Cardin’in ardından Cacharel ve U.S. Polo markalarımızın da online mağazalarını çok yakında hizmete sunacağız” dedi.
Tüketicilerin mağazaya gitmeye gerek kalmadan alışveriş yapabileceklerini kaydeden Özkan, “Türkiye’nin neresinde olursa olsun seçtikleri ürünler kapılarına ücretsiz ulaştırılacak. Markalarımızın online mağazalarından yapacağımız satışlardan bir yılda 5 milyon TL tutarında ciro hedefliyoruz” diye konuştu.
Sürpriz ürünler
Sitede ürünlerin kumaş ve hangi sezona ait oldukları bilgilerinin yanı sıra renk ve beden seçeneklerinin bulunduğunu söyleyen Özkan, “Sitede önümüzdeki dönemde ayrıca fırsat niteliğinde sürpriz ürünler de sunulacak. Siteye üye olan ziyaretçiler fırsatlardan e-bültenle haberdar edilecek” dedi.
İki kardeş kadınlar için hayal etti
Esra ve Elif Silanoğlu kardeşler, Lamedore markasıyla Bağdat Caddesi Erenköy’deki butiğinde hizmet veriyorlar. Bugünlerde vitrinlerindeki 2011 gelinlik ve abiye koleksiyonu ise oldukça göz alıcı. Koleksiyonun tipik özelliği yenilikçi ve özgün olması. Detaylardaki özen ise ilk bakışta dikkat çeken bir diğer özellik olarak ön plana çıkıyor. Bir diğer nokta da beden ölçülerinde son derece özgürlükçü bir yapının olması. Çünkü, koleksiyonda 34’den 50’ye kadar her beden tipinde kadın için seçenek var. Belki, daha da iyi olanı, her tasarımdan sınırlı sayıda yer alıyor olması.
Ödüllü tasarımcıyla çalışıyorlar
Dünyaca ünlü tasarımcılarla işbirliği yapan isimler olarak anılan Esra ve Elif Silanoğlu kardeşlerin vitrininde ödüllü tasarımcı Martin Thornburg ve ekibinin yarattığı Amerika’nın gözde markalarından ‘Mon Cheri’ ve iddialı açıklamalarıyla dikkat çeken dünyaca ünlü İtalyan tasarımcı ‘Sophia Tolli de yer alıyor.
Bu arada Silanoğlu kardeşler, Siparişin dört ay önceden verilmesi ya da var olan koleksiyondan seçilmesi durumunda yüzde 30 indirim ve oldukça cazip ödeme fırsatları sunuyor.
Gençlerden Kiğılı’ya bir ödül daha geldi
Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı’ya bir ödül de İstanbul Teknik Üniversiteli (İTÜ) gençlerden geldi. Bu yıl 18’incisi düzenlenen İTÜ Endüstri Mühendisliği Öğrenci Sempozyumu’nun (EMÖS)’ün Harbiye Askeri Müzesinde düzenlenen açılış gecesinde, Kiğılı’ya teşekkür plaketi verildi. Sempozyumun 22 Şubat’ta Harbiye Askeri Müzesi’nde düzenlenen açılış gecesinde konuşma yapan Abdullah Kiğılı, en son Yıldız Teknik Üniversitesi’nden aldığı Onur Ödülü’nden sonra İstanbul Teknik Üniversiteli gençlerden de ödül almanın sevincini ve gururunu yaşadığını ifade etti.
26 Şubat’a kadar sürecek olan sempozyum bünyesinde Kiğılı da, üniversiteli gençlere keyifli saatler yaşatmak adına ‘en iyi ütü yapma’ ve ‘en hızlı kravat bağlama’ yarışmaları da düzenliyor.