17.01.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Gözlükte Ray-Ban, Oakley gibi markaların üreticisi olan İtalyan Luxottica ve Fransız lens üreticisi Essilor’un birleşmesi sonrasında 50 milyar euro’luk (52.5 milyar dolar) bir dev doğdu. Luxottica’nın 24 milyar euro’luk, Essilor’un ise 22 milyar euro’luk piyasa değeri var. Birleşmeleri için ‘eşitlerin birleşmesi’ tanımı kullanılıyor.
Efsanevi kurucu...
Luxottica’nın 81 yaşındaki kurucusu Leonardo Del Vecchio’nun birleşen şirkette tek en büyük hissedar olacağı belirtiliyor. Del Vecchio’nun başkanlık pozisyonunu koruyacağı ve yüzde 31’lik oy hakkının da yeni firmada devam edeceği öğrenildi.
Essilor Başkanı Hubert Sagnieres de yönetimde eşit hakka sahip olacak. Birleşen firmada başkan yardımcısı olarak devam edecek.
Bu anlaşma Avrupa’daki ülkeler arasında sınırlar ötesindeki en büyük satın almalardan biri olarak görülüyor. Firmanın yıllık satışı 16 milyar euro ve toplam çalışan sayısı 140 bin olacak.
Essilor, birleşmenin lensler, güneş gözlükleri ve lüks çerçevede dünyada artan global talebi artırmak için yapıldığını söyledi. Essilor ve Luxottica yönetim kurulu bu birleşmeyi pazar günkü toplantılarında onayladı.
‘Yatırıma devam edeceğiz’
Leonardo Del Vecchio, “İtalya ve Fransa’ya yatırıma devam edeceğiz. Avrupa şampiyonunun köklerini güçlü bir şekilde korumasını istiyoruz” dedi. Luxottica, uzun süredir gözlük sektörünün devi durumunda. Ray-Ban gibi markaları satın aldı. Aralarında Prada, Chanel, Armani, Burberry ve Dolce&Gabbana bulunduğu moda markaları için de üretim yapıyor.