Ekonomi365 gün reklam yaptı tanınırlığını artırdı

365 gün reklam yaptı tanınırlığını artırdı

13.02.2010 - 00:24 | Son Güncellenme:

Araştırma kuruluşu GfK’ya yaptırdığı araştırmaya göre Dumankaya, gayrimenkulde akla gelen ilk 2 markadan biri. Uğur Dumankaya, “Reklam, beton ve demir gibi olmazsa olmazımız” dedi

365 gün reklam yaptı tanınırlığını artırdı

Araştırma kuruluşu GfK Türkiye, gayrimenkulcü Dumankaya için yaptığı araştırma sonuçları, şirketin, konut üretiminin yanı sıra pazarlamaya yaptığı yatırımlarının da sonuçlarını aldığını ortaya koyuyor. GfK Türkiye’nin 2006’dan beri düzenli olarak gerçekleştirdiği Marka İmaj ve Konut Satın Alma Davranışları Araştırması’nın 2009 yılındaki sonuçlarına göre, Dumankaya, hedef kitlesi doğrultusunda ‘ilk akla gelen konut markası’ ve ‘ilk akla gelen konut projesi’ olarak ikinci sırada yer alıyor.
GfK’nın Ekim-Aralık 2009 dönemini kapsayan araştırması, önümüzdeki 2 yıl içinde konut satın almayı düşünen 510 kişi ile yapıldı.

Haberin Devamı

‘Sadece konutla olmuyor’
Sonuçları değerlendiren Dumankaya Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Dumankaya, “Sadece konut yaparak sektörün liderleri arasında yer almak imkansız. Bunun için tüketicinin sesini dinleyerek ihtiyaçları doğrultusunda projeler geliştirmenin yanı sıra markanıza değer katacak doğru pazarlama stratejileri de geliştirmeniz gerekiyor” diye konuştu.
Dumankaya, GfK ile çalıştıkları ilk yıl olan 2006’da sadece ‘ulaşılabilir ödeme koşulları’ sunan bir firma olarak algılandıklarını, 2007’de buna ‘müşteri memnuniyeti’ni de eklediklerini söyledi. 2009’da ise k bu algılara yenilikçilik ve sürekli gelişim gibi kavramların da eklendiğini vurgulayan Dumankaya, “Bu algının oluşmasında 2009 yılı içerisinde geliştirdiğimiz Dumankaya Adres ve İkon projelerinin yanı sıra proje tanıtım aracımız Dumankaya Mobil’in de çok etkili olduğunu düşünüyoruz“ dedi.

Haberin Devamı

En çok Dumankaya İkon ile tanınıyor
GfK’nın araştırmasının sonuçlarından biri de Dumankaya projelerinin tek tek bilinirliği yönünde oldu. Buna göre şirketin en fazla bilinen projesi yüzde 42 ile Dumankaya İkon. Proje, 149 metrelik 3 kuleden oluşuyor. En çok tanınan 2. proje ise yüzde 26 ile Konsept İstanbul. Proje, özellikle yatay bir yaşam sunmasıyla dikkat çekiyor. Şirketin en çok bilinen 3. projesi ise yüzde 22 ile Dumankaya Vizyon. Proje, şehrin landmarkları’ndan biri olmaya aday.

BİLİNİRLİĞİNİ ARTIRMAK İÇİN NE YAPTI?
Dumankaya Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Dumankaya, reklama yatırdıkları parayı, inşaattaki beton ve demir gibi olmazsa olmaz gibi gördüklerini söyledi. Bu yüzden tüm projelerde toplam pazarlama giderinin proje satış bedelinin yüzde 7-8’i arasında değiştiğini ifade eden Dumankaya, son 4 yıldaki reklam harcamalarının ise 30 milyon TL olduğunu kaydetti. Dumankaya, son 4 yıl içinde uyguladıkları ana stratejiyi ise şu sözlerle anlattı:

- Proje isimlerinin hep Dumankaya uzantılı olmasına özen gösterdik.
- Reklamı yılın 365 gününe yaymaya çalıştık. Çünkü, tüketici unutkan. Reklamda sürdürülebilirlik çok önemli.
- Ağırlıklı olarak yazılı basını tercih ettik. Televizyon, internet ve açık hava reklamlarını yardımcı olarak görüyoruz.
- Sponsorlukları hep önemsedik.
- Sosyal sorumluluk projelerinde yer almak bir diğer dikkat ettiğimiz nokta. Önümüzdeki yıllarda daha da fazla önem vereceğiz.
- AVM’lerde stand kurmaktan hiç vazgeçmedik.

Haberin Devamı

Bankalar faiz düşürünce...
Kredi transferinde 2009 rekorla kapandı

Faizlerdeki düşüş, özellikle yüksek faizle kredi çeken müşteriyi geçen yılın son çeyreğinde hareketlendirdi. DD Mortgage Genel Müdürü Murat Aysan, son çeyrekte 8-10 milyar liralık yeni kontrat yapıldığını, bunun 6 milyar lirasının transfer ve yeniden yapılandırma kredilerinden oluştuğunu söyledi.
2006-2007-2008 döneminde yıllık ortalama 15 milyar liralık yeni konut kredisi verildiğini belirten Aysan, kabaca bu dönemlerde yılda ortalama 250 bin müşteri, yeni ev alan ve kredisini transfer eden dahil, 15 milyar liralık yeni kredinin kullanıldığını kaydetti. Aysan, “Bu rakam, 2009 son çeyrekte yukarı gitmeye başladı. 2009’un 9 ayında konut kredilerinde yaklaşık 13 milyar liralık bir işlem yapılırken, son çeyrekte 8-10 milyar liralık rekor yeni kontrat yapıldığını görüyoruz” dedi.
Bunun 6 milyar lirasının transfer ve yeniden yapılandırma kredilerinden oluştuğunu tahmin ettiklerini belirten Aysan, son çeyrekteki rekor artışın nedenlerini şu sözlerle açıkladı: “Bu krediler iki nedenden arttı; bir yandan daha önceden kullandırılan konut kredisi kendi bankasında yeniden yapılandırmaya uğruyor ve banka yeniden kontrat açıyor ya da başka bir finansal kuruluşa transfer oluyor. Faizlerin düşmesiyle insanlar daha önce kullandıkları kredileri bir kuruluştan başka bir kuruluşa veya aynı kuruluş içinde yeniden yapılandırmaya götürdü. Bu iş yoğun biçimde son dönemde yapılıyor. Ağırlıklı olarak ekim-kasım-aralık aylarında yoğun olarak yapıldı. Ocak ayında ise kredi transferleri ya da yeniden yapılandırma işlemleri önemli ölçüde azalmış durumda.”

‘22 milyarı TL’yi bulur’
2009’da yeniden yapılandırma ve yeni verilen kredilerle konut kredilerinde toplam tutarın rekor kıracağını söyleyen Aysan, “2009’da toplamda 22 milyar liraya yakın bir rakam olacağını tahmin ediyoruz” dedi.
Anormal faiz oranları olan, vadesi 48 aydan uzun kalmış veya vadesini uzatmak isteyenler ve borç tutarı 60 binin üzerinde olan müşteriler için kredi transferinin ekonomik olarak cazip olduğuna işaret eden Aysan, diğer müşteriler için ise cazip olmadığını vurguladı.

Haberin Devamı

365 gün reklam yaptı tanınırlığını artırdı

Haberin Devamı

GÜNÜN PROJESİ
Otomotive yatırım yapmak isteyenlere

Hürriyet Pazarlama’nın hayata geçirdiği ilk otomobil alışveriş merkezi olan Automall, pek çok açıdan cazip yatırım alanlarından biri. Öncelikle uzmanlık çarşılarının her zaman prim yapacağını belirtmek, ardından da Automall’da metrekare bazında fiyatların yatırım açısından gayet iyi olduğunu ifade etmek gerekiyor. Projede kapalı ve açık alanlarda dizayn edilmiş, iç dekorasyonları da tamamlanan galerilerin çoğu müşterilerini karşılamaya hazır. Automall, araç alırken yaptırılması gereken tüm işlemlerin tek bir adreste çözülmesini sağlaması yönüyle de işi otomotiv olanları ilgilendirecek bir proje.
Satılan araçların ekspertiz değerleri hakkında bilgi alınmasının yanı sıra devir, noter ve ruhsat işlemlerinin hepsi Automall çatısı altında yaptırılabiliyor. Banka şubelerinin de yerlerini almaya başladığı Automall’da sigorta işlemleri de yine kompleks bünyesindeki sigorta şirketleri tarafından gerçekleştirilebiliyor.

250 bin dolardan başlıyor
Automall’da galerilerin yüzde 90’ı pazarlanmış durumda. Geriye kalan galerilerde fiyatlar ise 250 bin dolardan başlıyor, 450 bin dolara kadar yükseliyor. Projede servis dükkanları 180 bin dolar ila 410 bin dolara, ofisler ise 150 bin dolar ila 160 bin dolara satılıyor. Automall için 48 aya kadar sıfır faizli ödeme seçeneği de bulunuyor.
Projede 379 adet oto galeri, 19 adet 3 bin 855 metrekare büyüklüğünde servis alanının yanı sıra otopark, servis alanları, resotran, cafe, fast food ve food court yer alıyor. Toplam 46 bin metrekarelik arsaya kurulan projenin inşaat alanı 83 bin metrekare.

NEDEN CAZİP?
- İstanbul’da uzmanlık çarşıları uzun vadede her zaman prim yapacak. Yatırım açısından iyi.
- Otomobil ile ilgili tüm işlemler tek çatı altında yapılacak.
- Metrekare bazında fiyatı, niteliklerine göre gayet iyi.
- Lokasyonu erişim açısından kolay.
- Finansal cazibesi gayet iyi.

Burc Halife’nin mimarı Emaar, Libadiye planlarını netleştirdi
200 metrelik binayı yapmaya temmuz ayında başlayacak

Emaar Türkiye, 425 milyon dolara satın aldığı Libadiye’deki arsada inşa edeceği projeyi netleştirdi. Projede konut ve alışveriş merkezinin yanı sıra 5 yıldızlı bir otel ve otopark yer alacak.
Libadiye projesinde çalışmaları tamamladıklarını, bu ay içinde projeyi onaylatmak üzere Üsküdar Belediyesi’ne vereceklerini ifade eden Emaar Türkiye CEO’su Ozan Balaban, “Proje onaylanması için Üsküdar Belediyesi aracılığıyla İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne iletilecek. Temmuz-ağustos ayında inşaata başlayacağız.
Eylül ayında da satışa çıkacağız. Projede 190 bin metrekare brüt alanlı 130 bin metrekare net alanlı alışveriş merkezi olacak. 60 ile 450 metrekare arasında değişen 1.200 konut yapmayı da planlıyoruz. Ayrıca 190 odalı 5 yıldızlı bir otel de proje kapsamında yer alacak. Otopark konusunu çok önemsiyoruz. 5 bin araçlık otopark yasal açıdan yeterli olmasına rağmen 7 bin 500 araçlık yapacağız” diye konuştu.

Anten dahil 200 metre
Öte yandan, dünyanın en yüksek binası olarak nitelendirilen Burc Halife’nin yapımcısı olan Emaar’ın Türkiye kolu olan şirket, hayata geçireceği projenin yüksekliğiyle de çok merak ediliyor.
Daha önce, Türkiye’nin en yüksek binasını yapmak gibi bir ana hedeflerinin olmadığı açıklamasında bulunan CEO Ozan Balaban, projenin 48 kattan oluşacağını belirterek, şöyle konuştu:
“Binanın her katı brüt 3.20, net 2.90 metre olacak. Anten dahil binanın 200 metre civarında olmasını düşünüyoruz” dedi.

1 milyar 600 milyon dolarlık proje
Emaar Türkiye, 2008’de Toprak Grubu’na ait
Libadiye’deki arsayı 425 milyon dolara satın almıştı.
Şimdiye kadar 75 milyon dolar harcama yapan Emaar’ın
ödediği para 500 milyon dolara ulaştı. İnşaatına 1 milyar
100 milyon dolar harcanacak proje tamamlandığında şirkete
1 milyar 600 milyon dolara mal olacak.

Tekel’in İzmir ve Ankara tesisleri satıldı
Eski adıyla TEKEL, ama British American Tobacco’ya satılmasının ardından logosunu değiştirmek zorunda kalarak 2008’den itibaren TTA olarak anılan kuruluş, gayrimenkullerini elden çıkarıyor. Elde edilen bilgilere göre, kuruluş en son Ankara ve İzmir’deki taşınmazlarını satıyor.
Kuruluşun Ankara Yenimahalle’deki tesisinin 7 Ocak 2010 tarihinde yapılan nihai pazarlık görüşmelerinin ardından 30 milyon lira bedelle Saki Kalender Ortak Girişim Grubu’na satılmasına karar verildi.
TTA’nın İzmir’deki 2 tesisi için çıkılan ihaleyi ise İzmir Ortak Girişimi kazandı. İzmir Karşıyaka’da bulunan tesis için Girişim, 7 Ocak’ta çıktığı ihalede 36 milyon 800 bin TL bedelle en yüksek teklifi veren grup oldu. İzmir Ortak Girişimi’nin şehirde kazandığı ikinci tesis ise Konak’ta yer alıyor. Girişim, buradaki taşınmaz için 7 milyon 490 bin TL teklif getirdi.

Varyap, daire alanı Avrupa’ya gönderecek
Varyap Meridian, Sevgililer Günü’ne özel bir kampanya başlattı. 14 Şubat Sevgililer Günü’nde Varyap Meridian’dan daire satın alanlar, iki kişilik Avrupa seyahati kazanıyor.
Projede 40 metrekarelik stüdyolardan özel tasarımlı penthouse dairelere kadar çok farklı seçenekler bulunuyor. Türkiye’nin ilk büyük ekolojik karma konut projesi olarak da gösterilen Varyap Meridian, 107 bin metrekarelik alan üzerinde tasarlandı. Çevreci malzeme seçimi yapılan ve atık yönetimi sistemi uygulanan projede, yüzde 40’a varan oranda enerji ve su tasarrufu özelliği öne çıkıyor.
2011 yılında tamamlanacak proje kapsamında 1.500 konut, 5 yıldızlı otel, iş merkezi, ticaret ve sosyal alanlar yer alıyor. Varyap Meridian, geçtiğimiz aylarda, gayrimenkulün oskarları olarak bilinen Uluslararası Gayrimenkul Ödülleri yarışmasında Avrupa bölgesinin ‘En Beğenilen Gayrimenkul Projesi’ ve ‘Yüksek Bina Projesi’ seçilmişti.
Varyap Meridian’da daire fiyatları 225.000-1.209.000 TL. arasında değişiyor.