18.04.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
ANKARA Milliyet
Küresel salgının hayatın her alanında ciddi değişimlere neden olduğu günlerde yapılan bu toplantının zor günlerin geçeceği ve salgının olumlu verileriyle yola devam edileceğine dair umut verdiğini ifade eden Selçuk, “Milli Eğitim Bakanlığı olarak küresel salgın sürecinde uzaktan eğitimi dünyanın genelini göz önünde bulundurduğumuzda oldukça başarılı biçimde yürüttüğümüzü söyleyebilirim” diye konuştu.
Selçuk, eğitimde başarılı görülen her değişim, dönüşüm ve reformun sağlam felsefi yaklaşımlarla desteklendiğine değinerek, Türkiye’nin eğitim ekosisteminin felsefi temellerinin 2023 Eğitim Vizyonu ile ortaya koyulduğunu anlattı. Dünya genelinde dijitale doğru olan dönüşümün kitlesel eğitimden kişisel eğitime evrilen bir yapıyı beraberinde getirdiğinin altını çizen Selçuk, şunları kaydetti: “IB okullarında çocuklarımızın gördükleri derslerin onların kişisel ilgi, beceri, yeteneklerini esas aldığını biliyorum. Bu kişisel özellikleri göz ardı etmeyen, onlar üzerinde şekil alan bu eğitimde elbette irade ve disiplin de ön planda. Bunlar son derece önemli yetkinlikler. Hayata ve yüksek öğrenime daha donanımlı giren IB mezunu öğrenciler, sorunların tespiti ve çözümüne odaklı, çözümleme gücü yüksek, disiplinler arası düşünebilen ve etik değerleri dikkate alan verimli bireyler olma sorumluluğunu da hissediyorlar. IB’nin yanı sıra Türkiye’de bir meslek lisemizde CP’nin de yer almasını çok olumlu bulduğumu ifade etmek isterim.”