EğitimEğitimde çözüm bekleyen konular

Eğitimde çözüm bekleyen konular

03.03.2023 - 07:01 | Son Güncellenme:

Deprem felaketinin ardından öğretmenlerin özlük haklarında kayıp yaşanmaması için harekete geçen eğitim sendikaları, yer değiştirmede kolaylık sağlanmasını istiyor. Sınavla öğrenci alan liselerin kontenjanlarının artırılması da talepler arasında.

Eğitimde çözüm bekleyen konular

MİNE ÖZDEMİR GÜNELİ- Türkiye’de büyük yıkıma neden olan Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından eğitimde çözüm bekleyen sorunların sayısı daha da arttı. Özellikle deprem bölgesinde görev yapan öğretmenlerin özlük haklarıyla ilgili sorunların bir an önce çözümü için eğitim sendikaları, Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) taleplerini iletiyor. Son olarak Eğitim-Bir-Sen, MEB’e başvurarak, deprem bölgesindeki eğitim kurumlarının zorunlu çalışma yükümlülüğü öngörülen hizmet alanı olarak değerlendirilmesini talep etti.

Haberin Devamı

‘Değişiklikler oldu’

Eğitim-Bir-Sen konuyla ilgili yaptığı açıklamada, deprem sonrasında bölgede fiziki altyapının, konutların, kamu hizmet binalarının çökmesinin, ağır hasarlı veya kullanılamaz hâle gelmesinin, günlük hayatın idamesinin devletin ve sivil toplum kuruluşlarının desteğiyle mümkün olabilmesinin, öğretmenlerin çalışma şartlarında esaslı değişiklikler ortaya çıkardığına dikkat çekti. O nedenle depremden etkilenen illerdeki eğitim kurumlarının zorunlu çalışma yükümlülüğü öngörülen hizmet alanı olarak değerlendirilmesini talep eden sendika, emniyet personeli için depremden etkilenen bölgelerde yapılan görevlerin şark hizmetinden sayıldığını hatırlatarak, MEB’in de benzer bir uygulamayı öğretmenler için hayata geçirmesini istedi.

Haberin Devamı

‘Kolaylık sağlanmalı’

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan da Zorunlu Hizmet Tazminatı benzeri bir uygulamanın, depremin oluşturduğu zor koşullarda görev yapan öğretmenlere yönelik bir an önce hayata geçirilmesi gerektiğini kaydetti. Geylan, ayrıca depremzede öğrencilerin, sınavlar için alınan ücretlerden muaf tutulmasına yönelik ÖSYM’ye çağrıda bulundu. 

ÖSYM’nin MSÜ, YÖKDİL/1, YDS/1 ve TUS 1’in depremden etkilenen illerden Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş ve Malatya’da yapılmayacağını, adayların sınav merkezi değişikliğine gitmesi gerektiğini açıklaması üzerine Eğitim İş Genel Başkanı Kadem Özbay, kararın depremzede adayları bir kez daha başka yere taşıyarak mağdur edeceğini vurguladı. Deprem bölgesinde az sayıda da olsa öğrencilerin bulunduğunu söyleyen Özbay, “Bu çocukların oldukları yerlerde sınava girmelerini sağlamak yetkililerin sorumluluğunda” dedi.

‘Kontenjanlar artırılsın’

Deprem bölgesinden diğer illere öğrenci nakilleri devam ederken sınavla öğrenci alımı konusunda Anadolu Eğitim Sendikası’ndan (AES) bir öneri geldi. Deprem bölgelerinden farklı illere nakillerini aldıran 8. sınıf öğrencilerinin mağdur olmaması için AES, deprem bölgesi dışındaki illerde sınavla öğrenci alan liselerin kontenjanlarının artırılması yönünde MEB’e resmi yazı yazdı.

Haberin Devamı

Deprem bölgesinde mazeret kapsamında yer değiştirme başvurusunda bulunacak öğretmenlerin kendilerinden istenen belgelere erişimde sorun yaşadığına dikkat çeken AES, belgelerin dijital ortamlarda elde edilmesi için gerekli kolaylığın sağlanması yönünde de MEB’e başvuruda bulundu.