EğitimBloom Taksonomisi Nedir? Bilişsel Alan Basamakları Ve Kazanım Örnekleri

Bloom Taksonomisi Nedir? Bilişsel Alan Basamakları Ve Kazanım Örnekleri

24.03.2022 - 16:45 | Son Güncellenme:

Son zamanlarda oldukça fazla karşılaşılmakta olan ifadelerden birisi de Bloom Taksonomisi olarak ifade edilebilir. Özellikle Bloom taksonomisi sıklıkla kullanılan bir terim olarak bilinmektedir. Bu yüzden Bloom taksonomisi hakkında bilgi sahibi olmak isteyebilirsiniz. Bloom taksonomisi nedir? Bilişsel alan basamakları ve kazanım örnekleri nelerdir detayları ile derledik.

Bloom Taksonomisi Nedir Bilişsel Alan Basamakları Ve Kazanım Örnekleri

Bloom taksonomisi, üç hiyerarşik modelden oluşan bir set olma özelliğine sahiptir. Bahsedilen bu üç listenin ise duyuşsal, bilişsel ve sikomotor alanlardaki öğrenme hedeflerini içerdiğini söylemek mümkün olmaktadır. Eğitimsel öğrenme hedeflerinin sınıflandırılmasında kullanıldığını ifade etmek de mümkündür. 

Haberin Devamı

Bloom Taksonomisi Nedir? 

Bloom taksonomisi, eğitimsel öğrenme hedeflerinin özgüllük ve karmaşıklık düzeylerine göre sınıflandırılması için kullanılmaktadır. Aynı zamanda üç hiyerarşik düzeyden meydana geldiğini ifade etmek de mümkündür. Hedeflerin belirlenmesini kolaylaştırıcı bir etkiye sahip olduğunu söylemek de mümkün olmaktadır. Bloom, her öğrencinin algısının farklı olduğunu savunmuştur. Bu durumda kişisel algılama yöntemlerinin uygulanması durumunda her öğrencinin istenen düzeye ulaşmasının mümkün olduğunu söylemiştir. 

Bilişsel Alan Basamakları ve Kazanım Örnekleri

Bilişsel alan basamaklarına örnek olarak ilk sırada öğrenci niteliklerinin yer aldığını söylemek mümkündür. İkinci basamakta ise öğretim hizmetinin niteliği yer almaktadır. Aynı zamanda üçüncü ve son basamakta ise öğrenme ürünlerinin yer aldığını söylemek mümkün olmaktadır. Bloom Taksonomisi farklı basamaklardan meydana gelmektedir. Bloom taksonomisine göre yukarıdan aşağıya doğru; yaratma, değerlendirme, analiz, uygulama, anlama ve hatırlatma yer almaktadır. 

Haberin Devamı

Bilişsel alan basamakları, Bloom taksonomisinde oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin bilişsel becerilerini kategorize eden bir özellikte bulunduğunu söylemek de mümkün olmaktadır. Aslında tek bir alanda ilgili olarak görünse bile temel olarak Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor olmak üzere üç farklı alanı kapsadığını söylemek de mümkün olmaktadır.