11.07.2018 - 23:04 | Son Güncellenme:
MUSTAFA DEĞİRMENCİOĞLU AA
Türk havlu ve bornoz ihracatçıları, tekstilde Türk malına yönelik ilginin giderek arttığı kaydetti, hedeflerinin Çin pazarı olduğunu söyledi. Denizli’de ihracatçılar alternatif pazarlara yöneldi. Turquality kapsamındaki projeyle “Turkish Towels” adı altında markalaşma çalışması yürüten dışsatımcılar, önde gelen uluslararası organizasyonlara sponsorluk yapıyor. Denizli’den Çin’e yapılan tekstil ihracatı 2017’de önceki yıla göre 2 kat artışla 11 milyon 730 bin dolara ulaştı. Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Hüseyin Memişoğlu, hedef pazarda büyümek için bu ülkenin geleneksel fuarı olan Canton İthalat İhracat Fuarı’na etkili bir katılım planladıklarını söyledi.
Dünyada tanıtılacak
Denizli’den 20 firmanın yanı sıra “Turkish Towels” standıyla Türk havlusunu tanıtacaklarını belirten Başkan Hüseyin Memişoğlu, şöyle devam etti: “Çin’de üst gelir grubundaki insan sayısı ülkemizin 2 katına tekabül ediyor. O ülkede de kaliteli ürünler var ama insanlarda Avrupa malı almak gibi bir algı var. Biz Avrupalı bir ülkeyiz. Bu nedenle Türk mallarının orada pazar bulması çok olası. Uzakdoğu pazarlarında ‘Made in Turkey’ ile ‘Made in Europe’ beraber yürüyor. Bu algı çok önemli. Dünyanın birçok tanınmış markasının Çin’de mağazaları var. Biz de depomuzla, mağazamızla, markamızla orada olursak çok rahat pazar bulabiliriz.”