25.02.2025 - 07:01 | Son Güncellenme:
Yapay zekâ ürünü dijital modeller modası, bazı kapıları sonsuz açarken bazılarını kapatıyor. Londra merkezli model Alexsandrah Gondora, yapay zekâ kopyası sayesinde aynı anda iki yerde bulunabiliyor. Gondora, modacıların kendisinin stüdyoda bulunmasına gerek kalmadan fotoğraf çekimleri için dijital dublörünü kullanabildiğini söyledi. Kendisi Londra Moda Haftası’nda podyuma çıkarken dijital dublörünün de fotoğraf çekiminde rol aldığını belirten Gondora, “Bu çok zaman kazandıran bir çözüm” dedi.
‘Hep genç olacak’
Yapay zekanın etik bir şekilde kullanıldığında modellere fırsatlar sunduğunu belirten Gondora, bu teknolojinin kendisi için “belirli kapılar açtığını” vurguladı. Bunlardan biri de yapay zekâ modelinin “zamansız” olması. Gondora, “Yapay zekâmın son kullanma tarihi yok... Dünyanın bir yerinde, yapay zekâm her zaman genç olacak, ben yaşlandığımda bile” diye konuştu.
35 bin yerine 500 euro gider
Portekizli stüdyo sahibi Artem Kupriyanenko, “Fransız Alpleri’nde fotoğraf çekimi içeren bir reklam kampanyası hazırlamak birkaç ay sürer ve 35 bin euroya (1.3 milyon TL) mal olur. Oysa dijital modellerle sanal kampanya hazırlamanın faturası sadece 500 euro (19 bin TL)” dedi. Öte yandan İsveçli iç çamaşırı markası CDLP’nin reklam kampanyası da Copy Lab Stüdyosu tarafından yapay zekâyla oluşturuldu. Teknoloji şirketi Genera, yapay zekâ tarafından üretilen 500 modellik bir kataloğa sahip.
‘Tek tip’ eleştirisi
İsveçli yapay zekâ stüdyosu Copy Lab’ın ortağı Carl-Axel Wahlstrom, dijital modellerde tek tip yüz yaratma riski olduğunu söyledi. Örneğin bu modellerin hepsi kalın dudaklı olabilir. Bu da çeşitliliği yok eder. Wahlstrom, beyaz Batı estetiğinin baskın olabileceğine dikkat çekiyor. Öte yandan mankenler bilgileri dışında sanal olarak kopyalanabilir. Buna karşı New York’ta “Moda İşçileri Yasası”nın yürürlüğe girmesi bekleniyor.