02.03.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
Ayşim Özgür / aysimozgur@gmail.com
Dergi kapaklarında bir süpermodel ya da ünlü tarafından giyilen marka olmak modaevleri için büyük önem taşıyor şüphesiz çünkü dergilerin içinde yüzlerce ürün fotoğrafı ve sayısız marka adı geçse de okuyucuya
“gel gel” diyen aslında kapaklar. Üstelik o fotoğraflar, modaseverlerin hafızasında koleksiyonun yer etmesi için de çok önemli. Kısacası kapaklarda yer almak sezonda bir modaevinin yapabileceği en büyük reklamlardan biri. İşte tam da bu yüzden her sezon bitişinde ortaya çıkan bilançoyla birlikte şampiyon belirleniyor. Ve o şampiyon da son
iki yıldır Gucci oluyor.
Dolce&Gabbana ikinci oldu, Dior geriden geldi
Geçtiğimiz yıl 102 dergi kapağını süsleyerek rekor kıran İtalyan modaevi, bu kış sezonunu da 81 kapakla fethetti. Amerikalı oyuncu Kristen Stewart, ekimde Vogue İngiltere’nin kapağında mavi-yeşil desenli elbiseyle görüntülendi. İngiliz model Poppy Delevigne ise Vogue Türkiye’nin Ocak kapağına siyah şifon elbiseyle poz verdi. Harper’s Bazaar İngiltere’de Keira Knightley, i-D dergisinin kapağında Lara Stone da Gucci’yle yer alan isimlerden yalnızca birkaçı. Elbette bunda modaevinin ve kreatif direktörü Frida Giannini’nin trend belirleyici vizyonunun etkisi büyük. Bir diğer sebepse koleksiyonun geride bıraktığımız sezonun ruhunu çok iyi yansıtıyor olması. Gotik-romantik etkiler taşıyan kış koleksiyonu; kadifeleri, şifonları ve tüy detaylarıyla hem seksi hem de gizemliydi. Gucci elbiselerin yarattığı bu akılda kalıcı etki de hem moda editörlerinin hem de modaseverlerin ihtiyaçlarına cevap verdi belli ki.
77 dergi kapağında yer alarak Gucci’yi takip eden isim Dolce&Gabbana olurken, Dior da 51 kapakla üçüncü oldu. Dünyanın en güçlü lüks markalarından biri olan Dior’un bu yarışta geriden gelmesi biraz şaşırtıcı. Ancak fashionista.com’da çıkan yazıya göre Dior’un yeni kreatif direktörü Raf Simons kapak savaşlarını kızıştırabilir.
Yaz sezonunda durum ne olacak?
Hemen hemen tüm moda dergilerinin mart kapakları piyasaya çıktı. Mart sayıları ilkbahar-yaz sezonunu kucakladığı için genelde bu konuda en önemli ipuçlarını veren sayılar oluyor. Aslında çoğu derginin şubattan itibaren yaza merhaba dediğini düşünürsek, yarışta yine ön sıralarda olan Gucci’yi Prada ve Louis Vuitton’un takip ettiğini söyleyebiliriz. Tabii şunu unutmamak gerekir; markaların dergi kapaklarında yer alma şansları, aslında verdikleri reklam sayılarıyla doğru orantılı.
Genç oyuncu Mila Kunis, Elle’in kapağına Dior elbiseyle çıktı.
Ukranya Marie Claire’in kapağında Dolce&Gabbana’sıyla Miranda Kerr vardı.