17.10.2020 - 03:02 | Son Güncellenme:
Ayşim Özgür
Bu sezon 15’inci kez düzenlenen Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul da son zamanlardaki pek çok etkinlik gibi dijital platformlar üzerinden gerçekleştirildi. Ancak etkinliğin dijital bir moda haftası olarak düzenlenmesi kararı pandemiden çok önce, 2019 yılında alınmış ve MBFWI’nin dijital platformlara taşınmasıyla, Türkiye’yi moda aracılığıyla global ölçekte tanıtma misyonu belirlenmişti. Toplam 37 tasarımcı ve tasarım markasının koleksiyon çekimleri ağustos ayında Galataport İstanbul ve Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi’nde tamamlandı, 30 defile videosu geçen hafta www.mbfwistanbul.com adresinden yayınlandı.
Fiziksel sınırları ortadan kaldıran etkinliğin en güzel yanlarından biri hiç şüphesiz isteyen tüm modaseverlerin defileleri ve defile aralarında yayınlanan canlı sohbet programlarını izleyebilmesi oldu. Yani bu defa herkes “ön sıra”da oturma ayrıcalığına sahipti. Genel olarak baktığımızda salgın döneminde hazırlanan bu koleksiyonlarda dönemin etkilerini görüyoruz. Yeniden başlamak, öze dönmek, mutluluğu yeniden tanımlamak gibi temalar ön plana çıkıyor. Bu sezon eski kumaşları değerlendiren, daha küçük üretim ekipleriyle çalışan, teknolojiden daha çok faydalanarak karbon ayak izini azaltmaya çalışan tasarımcıların çoğu sürdürülebilirlik kavramına da önem vermiş. İşte etkinlikten öne çıkan bazı detaylar:
Moda dünyasında 30 yıl
Türk moda tasarımının tecrübeli isimlerinden Özlem Süer, bu yıl meslek hayatındaki 30’uncu yılını kutluyor. Bu özel yıldönümü, dijital moda haftasında Mercedes-Benz’in desteğiyle güçlendi ve hem tasarımcının 2021 İlkbahar-Yaz koleksiyonunu “Mercedes-Benz presents Özlem Süer” defilesiyle tanıtıldı hem de moda ve tasarıma yaklaşımı, kariyeri boyunca dönüşen heyecanları ve ilham kaynakları bir film projesiyle ölümsüzleştirildi. Süer, 30’uncu tasarım yılını sene boyunca farklı etkinliklerle kutlayacak.
El emeğine saygı
Bu sezon Mehtap Elaidi’nin “öze geri dönüş” temasıyla hazırladığı koleksiyona ÇATOM da (Çok Amaçlı Toplum Merkezleri) dâhil oldu. Türkiye’nin geleneksel sanatlarından oya işine yeni koleksiyonda yer vermek isteyen Elaidi ve ekibi, ÇATOM’un iş sağladığı yetenekli kadınlarla buluşmuş ve koleksiyona özel boncuklu mimoza oyası ile Türkiye’ye özgü çintemani deseninin oyası tasarımlara işlenmiş.
Avatar model SUI-D
Sudi Etuz markasına ait SUI-D adlı dijital bir karakter yaratarak 2021 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu bu karakterin ön sunumuyla gösteren Şansım Adalı, avatar modeline özel bir Instagram hesabı da oluşturmuş. sui.daily adlı hesabın şimdiden binden fazla takipçisi var! Bakalım önümüzdeki dijital moda haftalarında SUI-D’ye yeni sanal arkadaşlar katılacak mı...