02.05.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Ayşim ÖZGÜR - moda - aysim.ozgur@milliyet.com.tr
eşhur “Lolita” filminin 1997 versiyonunda Dominique Swain’in taktığı kırmızı, kalp çerçeveli gözlükleri hatırlarsınız. 90’lı yıllara damgasını vuran bu çerçeveler, şimdi Moschino’nun Barbie temasını kullandığı 2015 ilkbahar-yaz koleksiyonuyla geri döndü. Ancak bu kadarla sınırlı değil. Defilede kalpli çerçevelerin yanı sıra 60’lı yıllara gönderme yapan taşlı, kedi gözü gözlüklere de yer veren İtalyan modaevi, sezonu güneş gözlüklerinin yardımıyla daha eğlenceli hale getiren markalardan yalnızca biri.
Şekerlemeyi andıran çerçeveler
Prada podyumundaki modeller, tüm ciddi duruşlarına rağmen dikişli, ahşap çerçevelerle gülümsetirken, Miu Miu ve Thom Browne farklı çerçeve kesimleriyle moda haftalarının çok konuşulanlarından oldu. Libertine ise şekerlemeyi andıran çerçeve süslemeleriyle çocuksu ruhunu asla kaybetmeyenlere hitap ediyor. Dolce&Gabbana, Armani gibi gözlükleriyle çok sevilen markalar da farklı materyallerle oyuna dahil oluyor.
Ayna camlar yerine renkliler
Son birkaç yıla hakim olan retro güneş gözlüğü sevdası farklı formlarla, neşesine neşe katarak varlığını sürdürmeye devam edecek. Elbette
sıra dışı olan yalnızca çerçeveler değil. Geçtiğimiz yaz etrafı kasıp kavuran ayna camlar gözden düşmeye başlayacak belki ama yerini daha mat tonlardaki renkli camlara bırakacak. Öyle ya da böyle, bu yaz dünyayı daha renkli görmemek için kimsenin bahanesi yok.
Gözlük seçerken bunlara dikkat edin
- Güneş gözlüğü seçimi yapmak kadar aldığınız gözlüğün ömrünü uzatmak da önemli. Güneş gözlüğünüzü kağıt mendillerle değil, mikrofiber ya da pamuklu bezle temizleyin, camlarını ovuşturmayın ve yıkayacaksanız ılık su kullanın. Güneş ışınlarının altında bırakmamak ve çıkarırken iki elle çıkarmak da ömrünü uzatır.
- Büyük çerçeveli gözlükleri seviyorsanız bile seçtiğiniz modelin şakaklarınızdan dışarı taşmamasına dikkat edin. Gözlük denerken yapılması gerekenlerden biri de gülümsemek. Gülümsediğinizde elmacık kemikleriniz gözlüğü yukarı kaldırıyorsa, o gözlük yüzünüze uygun değil demektir.
- Kare yüz şekline sahip olanlar oval ya da yuvarlak, yüzü yuvarlak olanlar ise dikdörtgen, kalın ve geniş çerçeveleri tercih etmeli. Yüz şekliniz üçgense ince çerçeveli modellere yönelin.
- Ultraviyole korumalı olması çok önemli. UV200, UV400 ve UV600 gibi ibarelerle belirtilen koruma özelliklerine dikkat edin ve özellikle deniz kenarında kullanmak için minimum UV400 korumalı gözlükleri tercih edin.
Alışveriş
- Çerçevesi yarım bırakılmış gibi görünen taşlı Miu Miugözlükle dikkat çekmemek imkansız. Fiyatı 979 TL.
- Bir klasiğin renklenişi.
Ray Ban’in Aviator modeli, mor çerçevesiyle daha da havalı. 515 TL.
-Dolce&Gabbana birkaç sezondur devam ettirdiği süslü çerçeve geleneğininin çıtasını daha da yükseltti. Kristallerle süslü gri gözlük çerçevesi bir bahçeyi andırıyor. Fiyatı 7.801 TL.
-Giorgio Armani çerçevelerinde sıra dışı materyal kullanmayı seven markalardan. Gri gözlük hem kumaş çerçevesi hem de renkli camlarıyla bu sezona hitap ediyor. 1.063 TL
Kısa kısa
Efsanenin mücevherleri
Yves SaInt Laurent’ın ilham perisi olmasının yanı sıra kendi markasını yaratmış başarılı bir mücevher tasarımcısı olarak da tanınan Loulou de la Falaise’in mücevherleri 16 Mayıs’a kadar İstanbul’74 Galatasaray’da sergilenecek. 2011 yılında hayata veda eden bu ikonun ölümsüz stilinden ilham almak isteyenlere duyurulur.
Ünlülerin gözdesi
ÖnceMiranda Kerr açık mavi rengiyle görüntülendi, ardından Kate Hudson hardal rengiyle. MICHAEL Michael Kors’un yeni çanta modeli Riley, kısa sürede ünlü isimlerin gözdesi oldu. Çıkarılabilir omuz askısıyla farklı stillere uyum sağlayan çanta, dört renk seçeneğiyle de yeni bir klasik olmaya aday.
Sportif sokak stili
Hazırgiyim dünyasının iki kült markası Topshop ve Adidas Originals, spor ve sokak stilini birleştiren özel bir kapsül koleksiyon yarattı. Yeniden yorumlanan parçalar arasında kadınlar için lüks, feminen bir görünüm verilerek ince bir silüete kavuşan Superstar ceket ve ön kısmında değişiklikler yapılan Superstar ayakkabı da var. Adidas Originals’ın “trefoil” logosu ana motif olarak sweatshirt’ler ve tişörtlerdeki yerini alırken sportif başarılara gönderme yapan parçalar kronometre detaylarıyla süslenmiş.