20.04.2025 - 07:01 | Son Güncellenme:
Mithat Yurdakul - Son olarak tekstil sektörünü radarına alan Kurul, dev şirketlere ceza keserken; üst limit olarak belirlenen indirim oranının standart indirim olarak gösterildiği reklamlar ile ülke genelinde reklamı yapılan düşük stoklu tanıtımlar Kurul’un incelemesine takıldı. Bu kapsamda tekstil devlerine toplamda 8 firma için 4.8 milyon TL ceza uygulandı.
Tüm ülkede reklam kampanyası ile duyurulan indirimli ürünlerin stok miktarının çok az olduğu, sanki talep eden herkese ürün yetecekmiş gibi algı oluşturulmasına rağmen bazı ürünlerden stokta 11 adet olduğu bilgisine ulaşıldı. Kurul kararında, “Söz konusu ürünlere ilişkin stok miktarının 11 ile 492 civarında değiştiği dolayısıyla internet üzerinden tüm ülkeye satış yapıldığı göz önüne alındığında stok sınırı bulunmadığı iddiasının kabul edilmesinin mümkün olmadığı değerlendirilmiştir” denildi.
‘Gerçek’ değil
Kurul, yaptığı tespitlerde indirimlerde kullanılan “yüzde 80’e varan indirim” gibi tanıtımlarda “…e varan, …den itibaren, …e kadar” gibi ibarelerin, okunamayacak küçüklükte yazıldığını belirledi. Bu şekilde, üst limit olarak belirlenen indirim oranının, standart indirim olarak anlaşılabileceği durumlar ortaya çıktı. Ayrıca yapılan reklamların “bir mal veya hizmetin indirimden önceki satış fiyatının tespitinde indirimin uygulandığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyat esas alınır” ve “ne kadar indirim uygulanacağı hususlarında anlam karışıklığına yol açarak tüketicileri yanıltabilecek veya gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturacak ifade veya görüntülere yer verilemez” hükümlerine aykırılık teşkil ettiği belirlendi. İndirimli olduğu iddia edilen ürün fiyatlarının son 30 günlük fiyat periyoduyla karşılaştırıldığında esasen indirim uygulanmadığı görüldü.