AdvertorialYatırımda hız kesmedik
Sponsorlu

Yatırımda hız kesmedik

17.05.2024 - 15:39 | Son Güncellenme:

Son üç yılda yaklaşık 100 milyon euro’luk yatırım yapan Lezita, Kahramanmaraş’a kuracağı entegre üretim tesisinin inşaatına başlıyor. Böylece Orta Doğu’daki ihraç pazarlarına yakınlaşacak olan şirket, hem piliç eti hem de işlenmiş üretim kapasitesini iki katına çıkaracak.

Yatırımda hız kesmedik

Beyaz et sektöründe faaliyet gösteren Lezita, son yıllarda yaptığı yatırımlarla dikkat çekiyor. Sadece üç yılda yaptığı yatırım, 100 milyon euro’ya ulaşan şirket, depremden önce projelendirdiği Kahramanmaraş yatırımında ise inşaat aşamasına geldi. Tam entegre olarak planlanan bu tesis, Lezita’nın kapasitesini artıracak ve özellikle Orta Doğu’ya ihracatta avantaj sağlayacak. “Yatırımda hız kesmedik” diyen Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül, sorularımızı yanıtladı.

-Lezita’nın kuruluşu ve faaliyetleri hakkında bilgi verir misiniz?

Lezita, Abalıoğlu Grubu’nun kurucusu rahmetli Orhan Abalıoğlu’nun gıda sektöründe yatırım yapma vizyonuyla 2006 yılında kuruldu. Abalıoğlu Grubu’nun 1969’dan bu yana yem sektöründe elde ettiği zengin tecrübe ve bilgi birikiminden aldığı güçle faaliyet gösteriyoruz. İstanbul Sanayi Odası’nın İSO 500 verilerine göre Türkiye’nin en büyük 90’ıncı sanayi kuruluşuyuz. Mottomuz “Hayatın Lezzeti” ile hayatın renklerini ürünlerimize taşıyoruz.

- Lezita olarak geçen yıl ne kadarlık yatırım yaptınız? Bu yılki yatırım tutarınız ne olacak?

Son üç yılda yaklaşık 100 milyon euro’luk yatırıma imza attık. Yatırım yapmaya, var olan yatırımlarımızı ileriye taşımaya devam ediyoruz. 2023 yılında da yatırım konusunda hız kesmedik. Global bir gıda markası olma vizyonumuz doğrultusunda yatırımlarımıza devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde yeni ürünlerle bu vizyonumuzu destekleyeceğiz.

- Lezita bu büyümeyi nasıl yakaladı?

İzmir Kemalpaşa’daki toplam 180 bin metrekare büyüklüğündeki et entegre tesisinde, saatte yaklaşık 28 bin, günde ise yaklaşık 420 bin adet üzerinde piliç işleme kapasitesine sahibiz. Ayrıca Malatya tesisimiz günde 90 bin adet üzerinde piliç işleme kapasitesi ile çalışıyor. 2006 yılından bu yana istikrarlı bir şekilde büyüyerek sektöründe en çok tercih edilen ve sevilen markalardan biri haline gelen markamız, güçlü satış ağı sayesinde tüm Türkiye’deki ulusal ve yerel zincir mağazalarda, toplu tüketim ve perakende kanallarında ürünlerini tüketicilerle buluşturuyor. Yaklaşık 3 bin 500 kişiye sağladığımız iş olanakları ile küresel bir etki yaratıyoruz.

- Kahramanmaraş’taki yatırımınız ne aşamada? Depremden etkilendi mi? Ne zaman devreye girecek? Devreye girdiğinde üretiminiz ne oranda artacak?

Tam kapasiteyle çalışan İzmir’deki tesisimize ek olarak Kahramanmaraş’ta tam entegre üretim tesisi kuruyoruz. Deprem sebebiyle yasal izinlerde gecikme yaşansa da şu an inşaat çalışmalarına başlayacak duruma geldik. Kahramanmaraş tesisimizde önceliğimiz ileri işlenmiş ürünler olacak. Tesisle ayrıca İç Anadolu, Güneydoğu, Doğu Anadolu bölgelerine, oradaki tüketicilerimize daha yakın olacağız. Yeni üretim tesisimiz Lezita’nın önemli ihracat pazarlarından Ortadoğu’ya yakınlığıyla da avantaj sağlayacak. Yatırımlarla toplamda hem piliç eti hem işlenmiş üretim kapasitesini iki katına çıkarmayı planlıyoruz. Damızlık, kuluçkahane, yem fabrikasını içine alan yatırımın hayata  geçmesiyle sektörde yerimizi güçlendiriyoruz

Yatırımda hız kesmedik
Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül

- İhraç pazarlarınız nereleri? Yeni pazarlara açılma planlarınız var mı?

Ürünlerimizi Amerika kıtası, Afrika, Asya ve Avrupa bölgesindeki yaklaşık 70 ülkeye gönderiyoruz. Üretimimizin yüzde 18’ini ihraç ederek, geçtiğimiz yıl 84 milyon dolar ciro elde ettik. İhracat faaliyetlerimizi yürütürken, markamızı ve ürünlerimizi en iyi şekilde temsil edecek ve uzun vadeli iş birliği geliştirebileceğimiz iş ortakları ile çalışmaya özen gösteriyor, stratejik olarak farklı ülkelerdeki satışlarımız için ilgili pazarın gereksinim ve tüketim trendlerine göre ürün ve satış aksiyonları geliştiriyoruz. İhracatta son zamanlarda gündeme gelenler, bizi geleceğe yönelik stratejimizden uzaklaştırmadı. Önümüzdeki dönemde var olan pazarlarımıza yenilerini ekleyerek büyümeyi sürdüreceğiz.

- Yeni ürün çalışmalarıyla ilgili bilgi verir misiniz?

Lezita olarak inovasyon odaklı iş stratejimiz doğrultusunda müşterilerimize kaliteli ve besleyici ürünler sunarken, sofralarına yenilik katmaya devam ediyoruz. Uluslararası gıda markası olma vizyonumuz doğrultusunda, ürün portföyümüze dondurulmuş patates, soğan halkası ve sarma tavuk döner ekledik. 2024 yılı içerisinde 4 yenilikçi ürünle ticari ürün kategorimizi büyütmeyi hedefliyoruz. Ayrıca kırmızı et başta olmak üzere yeni yatırım projeleri üzerinde çalışıyoruz. Gıda markası vizyonumuzun bir parçası olan konsept  projemizle ise Lezita’nın ürünlerini tüketicilere daha yakından tanıtmayı hedefledik. İzmir Göztepe’deki ilk konsept mağazamızda, tüketicilerimiz Lezita’nın tüm ürünlerine tek bir noktadan ulaşabiliyor ve deneme imkanı buluyor. Bu sayede, Lezita olarak biz de tüketicilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarını anlık olarak dinliyor, onları daha yakından tanıma imkanı buluyoruz. Müşterilerimize farklı bir deneyim sunduğumuz bu mağazaları tüm Türkiye’ye yayacağız. Türkiye’nin dört bir yanından mağaza açma talepleri gelse de, sabırlı ve seçici  davranıyoruz. Konsept mağazamızın ikincisini Ankara’da, ardından da İstanbul’da hayata geçireceğiz.

YENİLİKÇİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR

- Ar-Ge ve inovasyon alanındaki çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

İnovasyona tutku ile bağlıyız. İzmir Kemalpaşa üretim tesisimiz, son teknolojilerle donatıldı. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Ar-Ge merkezi belgesine sahibiz. Teknolojik altyapımızı her geçen gün güçlendiriyoruz. Öte yandan, ürünlerimizi sürdürülebilirlik anlayışıyla tüketicilerimizle buluşturuyoruz. İşimizi büyütürken, ekonomi ve toplumun yanı sıra çevreye de değer katmak için çalışıyoruz. Kemalpaşa üretim tesisimizde, çevresel ayak izimizi en aza indirmek hedefiyle sürdürülebilirlik ilkelerine uygun çalışmalara imza atıyoruz. Uluslararası gıda güvenliği standartlarında üretim yapıyoruz.

- İçinden geçtiğimiz zorlu ekonomik koşullarda beyaz et, vatandaşın protein ihtiyacını karşıladığı en önemli gıda maddesi haline geldi. Lezita’nın, ürünlerini ulaşılabilir kılma yolundaki çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz?

Kırmızı et fiyatlarındaki yükselişin de etkisiyle sağlıklı ve erişilebilir protein kaynaklarından biri olan beyaz et büyük ilgi görüyor. Bu durum sadece Türkiye’de değil, globalde de beyaz ette kişi başı tüketimin artmasında önemli bir rol oynuyor.  Lezita markasının çıkış noktası, pratik ürünlerle şehir hayatının problemi olan lezzetli ve sağlıklı beslenme ihtiyacının önündeki bariyerleri yok etmek ve insanların protein ihtiyacını ulaşılabilir şekilde karşılayabilmek. Halkımıza en uygun fiyatlı protein kaynağı olan beyaz eti kesintisiz olarak ulaştırmak üzere tam kapasiteyle kesintisiz üretim yapıyoruz. Dünyadaki yeni trendleri ve tüketici ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. Geliştirdiğimiz ve planımızda olan tüm ürünlerle daha pratik, daha lezzetli, daha besleyici ve daha sağlıklı ürünleri Lezitaseverlerle buluşturma yolunda faaliyetlerimize devam edeceğiz.

İlandır

Yazarlar