07.07.2021 - 16:29 | Son Güncellenme:
DHA
Selay SAYKAL/TRABZON(DHA)-TRABZON’da, şehir içi trafiği hafifletmek, belirli bölgelerde yol ile toplu taşıma araçlarının güzergahını değiştirerek ulaşım sorunları azaltmak amacıyla ulaşım ana planı hazırlandı. Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, Güney Çevre Yolu projesinin ilk etabının ihale edildiğini ve projelendirme çalışması bittikten sonra çalışmalara başlanacağını açıkladı.
Trabzon Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı tarafından ‘Trabzon ulaşım ana planı mevcut durum değerlendirme çalıştayı’ düzenlendi. İlçe belediye başkanları, sivil toplum kuruluşları temsilcileri, akademisyenler, turizmciler ile çok sayıda meslek grubunun katıldığı çalıştayın ilk oturumunda bilgi veren Trabzon Büyükşehir Ulaşım Daire Başkanı Fatih Bayraktar, “2040 hedefli Trabzon ulaşım ana planı çalışmamızı Şubat 2021 itibariyle emin adımlarla başlatmış bulunmaktayız. Çalışmalar devam ederken ilimizde yürütülen altyapı çalışmaları dikkate alınarak Maraş caddesinin yayalara açılması gündeme gelmiştir. Bu konuda kapsamlı çalışma hazırlanmıştır ve Maraş caddesinin yayalaştırılması son noktaya gelmiştir” dedi.
Akçaabat Belediye Başkanı Osman Nuri Ekim de söz alarak, “Şehrin içerisindeki trafik yönlendirmeleriyle ilgili sorunlar belli. Bunların önünü açabilecek bir çalışmanın arefesindeyiz” dedi. Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, “Ulaşım planlamasında Avrupa’daki şehirlerde merkezi kısmı meydanlar oluşturan kısmın yayalaştırılmasına örneklik teşkil etmesi bakımından, trafiğiyle birlikte şehrimize hiç yakışmayan Maraş caddesinin yayalaştırılması adımını atan, Gazipaşa caddemizi de eski cazibesine dönük olarak ulaşım planlaması kararını veren başkanıma teşekkür ediyorum" diye konuştu.
'GÜNEY ÇEVRE YOLUNUN İLK ETABI İHALE EDİLDİ'
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, Karayolları Bölge Müdürü ve proje ekibiyle değerlendirme yaptıklarını söyleyerek, “Trabzon’un vizyon projelerinden en önemlisi Güney Çevre Yolu. Hakikaten Trabzon için olmazsa olmaz, diğer tedbirler pansuman tedbiri sayılabilir. Esas meseleyi çözecek olan Güney çevre yoludur. Şehir olarak bu işi sahiplenerek Ulaştırma Bakanımız da gereken desteği verdi. Akçaabat Akçakale’den başlayarak ilk etabı Trabzon Bahçecik’te nihayetlenen projenin birinci etabı ihale edildi. Çalışmalar başladı. İnşallah projelendirme işi tamamlandıktan sonra oranın ihalesini yapmak suretiyle Trabzon Güney Çevre yoluna kazmayı vurmuş olacağız” dedi.
Konuşmaların ardından proje ekibinde yer alan Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Soner Haldebilen katılımcılara mevcut ulaşım sorunlarıyla ilgili sunum yaptı. Proje ekibindeki uzmanlardan Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Hülagü Kaplan da, “Trabzon’un kimliğini ve tarihi çevresini en iyi biçimde gösteren ulaşım eksenlerini oluşturup kent görünümü ortaya koyup ona göre imar için de, gelişmiş bir Trabzon’a için sıçrama imkanı verecek bir plan olacaktır bu” diye konuştu.
'TRABZON TAFİĞİNDE HER SAAT ZİRVE SAAT'
Ulaşım planı proje ekibinde görevli Karadeniz Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Fakültesi Ulaştırma Anabilim dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Şeref Oruç da, şehir içi ulaşımdaki yoğunluğa dair elde ettikleri verileri paylaştı. Oruç, "“Trabzon’da sabah, öğle ve akşam saatlerinde trafik ne oluyor. Ulaşımcıların ‘zirve saatler’ diye bir tabiri vardır, Trafiğin zirve yaptığı saatler demektir. Bunlar genellikle sabah 7 buçuk 9 arası veya akşam 4 ile 7 arası vakitlerdir. Bölgesel özellikler nedeniyle değişir. Trabzon’a bakınca, zirve saat her saat. Sabahki trafik ile akşamki zirve saatin bitişine kadar olan trafik neredeyse aynı seyrediyor. Öğle saatlerine doğru hafifçe bir azalma var ama tümüyle zirve saat niteliği taşıyor” dedi
Konuşmaların ardından çalıştayın soru cevap bölümüne geçildi. Çalıştaya katılanlar, yeni ulaşım planı, alternatif yollar gibi pek çok konuda merak ettikleri soruları yetkililere iletti. Çalıştayın ikinci bölümünde ise katılımcılarla bire bir olarak ulaşım alternatifleri ve fikirleri görüşüldü.
FOTOĞRAFLI