Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri Başkanı Ahmet Fikret Kileci, bir motosiklet tutkunu. Gaziantep’ten Sinop’taki fabrikasına, Antalya, Ankara’daki iş toplantılarına da motosikletle gidiyor. Kileci, “İhracat da motosiklet de bir felsefe, bir yaşam şekli. İkisinde de rüzgârı hissedeceksin” diyor.
Güneydoğu’nun lider, Türkiye’nin ise beşinci büyük ihracatçı şehri olan Gaziantep, güçlü ihracat rakamları ve spora yatırımları ile dikkat çekiyor. Son yedi yılda 50 kilometrelik bisiklet yolunun hizmete açıldığı Gaziantep’te motosiklet de popüler bir ulaşım aracı. Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) Başkanı Ahmet Fikret Kileci için ise ihracat da motosiklet de bir felsefe, bir yaşam şekli.
Motosiklet tutkusunu “Ben binersem oğlum da binecek” düşüncesi ile 27 yaşına kadar erteleyen Kileci, 20 yıldır motosiklet kullanıyor. Fabrikalara da iş görüşmelerine de motosikletle gidiyor.
198 ülkeye ihracat
Geniş ve zengin tarım alanları, güçlü sanayisi ve gastronomisiyle öne çıkan Güneydoğu, Türkiye’nin üretimine, istihdamına ve güçlü ihracatına ciddi katkı sunuyor. Güneydoğu 11.7 milyar dolarla tarihinin en yüksek yıllık ihracatını gerçekleştirerek 2021 yılında ihracatını yüzde 26 büyüttü ve 198 ülkeye ihracat yaptı. Güneydoğu’nun lider, Türkiye’nin ise beşinci büyük ihracatçı şehri olan Gaziantep ise 11.7 milyar dolarlık bölge ihracatı içinde 10.1 milyar dolarla yer alıyor. Ülke ve bölge pazarlarındaki durum hakkında bilgi almak üzere görüştüğüm Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) Başkanı Ahmet Fikret Kileci, Kileci Tekstil, Simfleks Tekstil, Ornes Gıda, Ata Rail, Gaziport ve network marketing firması Eko FNS ile istihdama katkı sağlarken renkli kişiliğiyle de dikkat çekiyor.
“Motosiklete binerim, tenis oynarım, kayak yaparım, doğa yürüyüşü yaparım” diyen Kileci için ihracat da motosiklet de bir felsefe, bir yaşam şekli. Öyle ki “İkisinde de rüzgârı hissedeceksin. Motosiklet bağımsızlıktır, özgürlüktür, eskiden at vardı şimdi demir at var” diyor ve ekliyor “20 yıldır motosiklet kullanıyorum.
Bir ayda 3 bin km
27 yaşında başladım ama geç bile kaldım. Oğlumdan dolayı erteledim. O biraz hareketliydi. Ben binersem ,o da binecekti. Ondan söz aldım. Şimdi o da motosikletçi. Artık o da olgunlaştığı için bir problem yok.”
Kileci, Gaziantep’ten Sinop’taki fabrikasına, Antalya, Ankara’daki iş toplantılarına da motosiklet ile gidiyor. İstanbul’daki satış ofislerine ve toplantılarına da Gaziantep’teki fabrikalara da motosikletle giden Kileci, bir ay içinde yaklaşık 3 bin km yapıyor.
Kontrollü ve tedbirli
“Motosiklet akıllı adamın işidir. Aklına hakim olamıyorsan motosiklet kullanamazsın. Motosiklet seni gaza getirir. Motosiklet senin adrenalini yükseltir. Kontrollü ve tedbirli olacaksın. Normal bir otomobil kullanıcısından en az iki ya da üç kat dikkatli olacaksın. Bütün konsantrasyonunu ona vereceksin” diyen Kileci ihracatta kontrollü büyümeyle dikkat çekiyor. “AB ve Amerika pazarına ihracatımız pandemiyle birlikte artış gösterdi. AB, Kuzey Amerika, Uzakdoğu ve Afrika pazarlarında dikkat çekici bir büyüme yakaladık ve 2022 yılına öyle girdik” diyen Kileci, bölgenin rüzgârı arkasına alarak 2022 yılında da güçlü bir ihracat rakamına ve bölgesel büyümeye imza atacağından emin.
Yönlendirici olmuş
“Hem İstanbul’da motorum var hem burada var. Motosiklet çok ciddi bir ulaşım aracı, hele de İstanbul düşünüldüğünde” diyen Kileci, etrafındaki herkese de bunu anlatıyor. Öyle ki fabrikalara motorla gidenlerin sayısında ciddi bir artış olmuş.
Nebahat Çehre zamanı durdurdu!
Hazır giyim markası LC Waiki’nin Nebahat Çehre ile hazırladığı kampanya herkesin dilinde. Herkes birbirine Çehre’nin fotoğraflarını atıyor.
Nihat Odabaşı’nın çektiği kareler inanılmaz. Nebahat Çehre’yi yakından tanıyanlar fotoğrafların nasıl da aslını yansıttığını bilir. Çehre gerçekten hiç yaş almayarak zamanı durdurmuş durumda! Zaten kampanyanın adı da “Stilini yaşat ve zamansız ol”.
Hazır giyimin uygun fiyatlı markası ile stil ikonu Nebahat Çehre’yi bir araya getirmeyi kim düşündüyse “Bravo” diyorum. Son yıllarda gördüğüm en başarılı işlerden biri. Çehre, yaşı olmayan her daim şık, alımlı ve zarif görünmek isteyen kadınlar için, kapsül koleksiyon hazırlamış.
Bu kampanyanın ardından markanın her yaştan yeni müşteriler edineceğini ve kendisini moda tarafında daha sağlam bir şekilde konumlayacağını şimdiden görebiliyorum.