2022 yaz modasında festival havası esiyor. Koton Yönetim Kurulu Eş Başkanı Gülden Yılmaz, “Capcanlı renkler, çiçek desenleri ve neşeli aksesuarlarla moda bu sezon çok renkli ve çeşitli” diyor
Bu aralar vitrinler cıvıl cıvıl… Renkler, desenler adeta bahar dallarıyla yarışıyor. Pandemi ardından intikam alışverişiyle hareketlenen moda perakendesi, müşteri talepleri doğrultusunda koleksiyonlara bolca renk ve her zamankinden daha fazla çeşitlilik kattı. Modada adeta bir festival havası estiğini söyleyen Koton Yönetim Kurulu Eş Başkanı Gülden Yılmaz, “Sezon koleksiyonlarımızda kalıplar, detaylar, aksesuarlar oldukça maksimalist. Capcanlı renkler, çiçek desenleri ve neşeli aksesuarlarla moda bu sezon çok renkli ve çeşitli” diyor.
Sezon trendlerindeki el işlemeleri, kroşeler, dekolteler, dikkat çekici cut-outlar seksi ve kendine güvenen kadın stilini ortaya çıkarıyor.
Ece Sükan imzası
Gülden Yılmaz, modadaki bu stil çeşitliliğini, etkin isimlerle hazırladıkları koleksiyon işbirlikleri ile birleştirip sezon trendlerinden oluşan benzersiz tasarımları müşterileriyle buluşturduklarını anlatıyor. Bu sezon iki yeni isimle çalışmaya başladıklarını söyleyen Yılmaz, “Biri moda-stil danışmanı ve kreatif direktörü, dünya modasının Türkiye’deki en önemli temsilcisi Ece Sükan. Onun seksi, güçlü ve stil sahibi duruşu ‘Ece Sükan x Koton’ ilkbahar yaz koleksiyonumuzun tamamına hâkim. Koleksiyon cesur renk ve dekolteler, süper mini etekler, büzgülü ve cut-out tasarımlarla onlarca çeşit sunuyor.”
Ercümen ve Şallı
Etki gücü yüksek isimlerin imzasının olduğu koleksiyonları mağazalarına taşıyan Yılmaz detayları şöyle paylaştı:
“Böylesine değerli ve alanında öncü isimlerle yollarımızın kesişmesi büyük zenginlik. Doğaya dost üretim teknikleri ve materyallerle hazırlanan “Şahika Ercümen X Koton” ‘Suya Saygı’ koleksiyonu üçüncü sezonuyla beachwear ve swimwear ağırlıklı geniş bir ürün grubu sunuyor. ‘Ebru Şallı Loves Koton Sport’ koleksiyonumuz her sezon büyüyen payıyla ve son iki sezondur beğeniyle karşılanan yoga gurubuyla spor giyimi şıklık ve rahatlıkla buluşturmaya devam ediyor.”
Gülden Yılmaz (soldaki) ile Koton’un yeni koleksiyonlarını konuştuk.
Koton mağazaları, bir ressamın tuvalinden çıkmış gibi rengârenk.
Ağazat’ın etekleri
Geçen hafta lansmanı gerçekleşen, deneyimli moda direktörü Melis Ağazat ile hazırlanan “Skirtly Yours by Melis Ağazat” koleksiyonu hakkında da bilgi veren Yılmaz, “Koleksiyon son iki sezondur genişleyen ürün çeşitliliğiyle büyük beğeni topluyor. Sezonun yükselen trendi 60’lar ve retro esintilerinin görüldüğü ‘Melis Ağazat X Koton’ ilkbahar yaz koleksiyonunda ikonik tütü eteğin yeni yorumu ve şeker pembesi tonları dikkat çekici. Sezonun trend etek kombinlerini 6 farklı temada toplamda 122 parçada bir araya getiren koleksiyon, pamuklu mini tüvit etekler, şortlar, etek - crop ceket takımları, çiçek desenli midiler ve gökyüzü mavisinden doğanın yeşiline varan geniş renk skalası barındırıyor” dedi.
Turist Türkiye’yi özlemiş, 2019’u aşarız
Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) Turizm Yatırımları Forumu’nda sektörün geleceği masaya yatırıldı. TTYD Başkanı Oya Narin öncülüğünde sektör gelecek kurgusunu tartıştı.
İzlediğim forumlarda sağlık ve turizm sektörünün birlikte oluşturacakları iş modellerinin büyük fark yaratma potansiyeline sahip olduğunu gördüm. Cumhurbaşkanlığı Sağlık ve Gıda Politikaları Kurul Üyesi Nüket Küçükel Ezberci kendisini heyecanlandıran iş birliği alanlarından ilkinin kıta Avrupa’sının yaşlanan nüfusuna, ödeyici kurumlarla kapsamlı anlaşmalar yaparak çeşitli katmanlarda bakım hizmeti verecek yapıları oluşturmak olduğunu söyledi. Ekledi: “Bir başka ihraç kalemi olarak gördüğüm alan ise sağlıklı yaşam olarak adlandırılan anlayışın ‘wellness/ iyi olma hali’ başlığı altında fonksiyonel tıbbın da dâhil olduğu 360 derece modellenmesi suretiyle sunulması. Sağlık ve turizm sinerjisiyle Türkiye büyük fark yaratabilir. Forumun en önemli çıktısı TTYD ile DEİK Sağlık İş Konseyi’nin yeni iş modelleri ortaya koymak ve yasal mevzuatı hazırlamak için ortak bir çalışma grubu oluşturmasına yönelik karar olmuştur.”
Yıl boyu açık olacak
Peki, sektörü nasıl bir sezon bekliyor? Ege Bölgesi’nin önde gelen otellerinden Hilton Dalaman’ın Yönetim Kurulu Üyesi Aslı Çetinceviz müjdeli haberi verdi:
“Bölgemizde İngiliz pazarı hâkim. İngilizler, büyük bir özlemle geldiler. İki yıldır misafirlerimizden gelecekleri günü heyecanla beklediklerinin mesajını alıyorduk. Rezervasyon akışımız da bunu teyit ediyor. Kongre toplantı işlerinin geri dönmesi ile 2019’un üzerine çıkacağımız bir sene bekliyoruz. Kendi bünyemizde hedeflerimizi, doluluk ve kişi sayısından daha çok, kişi başı geliri arttıracak unsurlar üzerine planlama ve pazarlama yaparak belirlemeye çalışıyoruz.
Ege turizmi yaklaşımı çerçevesinde, ‘her şey dâhil sistemi’ ile işleyen kitle turizmini şekillendirerek, konaklama tesislerini orta ve üst segmente hitap edecek şekilde, tam pansiyon ve/veya oda kahvaltı satış modeline geçirerek daha verimli bir destinasyon haline getireceğimize inanıyorum. Bu ülkemiz turizm gelirlerimizin en az iki kat artmasını sağlar.”
Nerede kalmıştık!
Konaklama sektörünün geçen temmuzda başlayan hızlı toparlanma ivmesini artırdığına dikkat çeken Akfen Holding Yönetim Kurulu Üyesi Pelin Akın Özalp ise özellikle İstanbul’un uzun yılların en iyi ilkbahar aylarını geçirdiğine vurgu yapıyor. Türkiye’nin turizm stratejisinin artık kısa dönemli bakışla fazla turist çekmek üzerine değil, sürdürülebilir turizme odaklanması gerektiğini kaydeden Pelin Akın, “Biz Bodrum’da kendi projemizle bunu hedefledik, pozitif etkilerini de bizzat yaşadık. Üçüncü yılına giren Bodrum Loft tatil köyü projemiz doğaya saygılı, modern köy hikâyesi ile dikkat çekti. Pandemi nedeniyle iki senedir çekinceli olarak turizm aktiviteleri sürüyordu. Ancak bu sene tam anlamıyla ‘nerede kalmıştık’ diyoruz. Sektörümüz çok heyecanlı” diyor.
(Soldan sağa) Aslı Çetinceviz, Songül Hatısaru , Nüket Küçükel Ezberci, Pelin Akın Özalp
Oya Narin