Songül Hatısaru

Songül Hatısaru

songul.hatisaru@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Pandemide verdiği iki yıl aranın ardından bu yıl 21’incisi ‘remastered’ mottosuyla düzenlenecek olan MARKA Konferansı, katılımcılarına teknolojik sürprizler yapacak

Pandemide farkına vardığımız en önemli şeylerden biri, bir arada olmanın kıymetiydi. Bu kıymetli hazineye ulaşmak için ise teknolojiyi daha iyi kullanmayı öğrendik. Bazılarımız ise bu bilgiyi, artık birbirimize tereddütsüz sarıldığımız günlere de taşıdı ve köklü değerleri yeni dokunuşlarla taçlandırdı.

MARKA Konferansı iki yıl aradan sonra değişen dünya için yeni baştan tasarladığı ve ‘remastered’ olarak tanımladığı bir deneyimle, 29-30 Eylül’de Tersane İstanbul’da gerçekleşecek. Bu yıl 21’incisi son 19 yıldır olduğu gibi Yapı Kredi World ana sponsorluğunda düzenlenecek olan konferans, 2 bini aşkın iş insanını buluşturacak.

Haberin Devamı

Günümüz teknolojilerini harmanlayan dijital deneyimleri duygusal dünyayla ve sanatla bütünleştirerek sunacak. Dikkat çekici içeriği ve 15 dakikalık konuşma limitiyle, 44 seans ve 70’in üstünde konuşmacının yer aldığı çok sürükleyici bir program katılımcıları bekliyor. Birbirinden ilginç konu ve konukların yer aldığı MARKA 2022 yine iş dünyasının gündemini belirlemeye hazırlanıyor. İstanbul’un dünyada en çok bilinen etkinliklerinden MARKA Konferansı’nın kurucusu Ayşegül Yürekli Şengör sorularımızı yanıtladı.

Gümbür gümbür geliyor

En son sizi 20. yıl kutlamanızda bırakmıştık. Araya pandemi girdi. İki yıl aradan sonra MARKA Konferansı yeniden iş dünyasıyla buluşacak. Neler hissediyorsunuz?

MARKA Konferansları 20. yılını 2019 yılının aralık ayında kutlamıştı. Hatırlarsanız daha o zaman ikinci 20 yıllık döneme girmenin motivasyonu ve sorumluluğuyla dönüşüme, yenilenmeye hazır olduğumuzun sinyallerini açıkça vermiştik. Derken tam o sırada pandemi patladı. Biz MARKA’nın hangi detaylarını değiştirmeliyiz diye düşünürken, dünya toptan değişti! Bu çok durgun gözüken ama bir o kadar da fırtınalı garip dönem “bitti, bitecek” derken bitmedi, uzun sürdü. Bugün geriye dönüp baktığımda görüyorum ki bu zorunlu duraklama sonrasında yeniden hareket edebilir hale gelmek, özgürleşmek bizi çok özel bir noktaya getirdi. Nadas dönemi mi desek, kuluçka mı, bu dönemi nasıl adlandıracağımı tam bilmiyorum ama sonuçta MARKA Konferansı bambaşka bir güçle, yepyeni bir anlayışla yeniden doğdu. İki yıl aradan sonra gümbür gümbür geliyor. Çok özlemiş ve çok özlenmiş olarak…

Haberin Devamı

MARKA melodisine teknolojik dokunuş

Bu yıl bizi neler bekliyor? Neden ‘remastered’?

İlk günden beri kendimizle yarışıyoruz ve yaptığımız işin daha iyisini yapmaktan motive oluyoruz. MARKA Konferansı içinde bulunduğumuz dünya ve ülke dinamiklerine, geçtiğimiz 20 küsur yıl içinde yaşanan onca çalkantıya, iniş çıkışa bakınca istikrarıyla şaşırtıyor. Bu performansı öncelikle kendi marka DNA’sının eşsiz özellikleri sayesinde gösteriyor. MARKA platformunun bir karakteri var. İnançları var. Bunun ötesinde, çok büyük bir kolektif gücün ürünü. Sponsorlarıyla, seyircisiyle, medya ilgisiyle, konuşmacılarıyla, dışarıdan takip eden kitlesiyle benzersiz bir ekosistem… Son yıllarda geldiği noktada iş dünyasının en etkili, tarafsız, bağımsız fikir platformu. Bu kuvvetin ve yaratıcı gücün bir sonucu olarak 21. yılında tüm dünyada konferans anlayışını değiştirecek bir sistemle geri dönüyor.

Haberin Devamı

Bu yıl MARKA deneyimini ‘remastered’ olarak kodladık. Remastered müzik dünyasında kullanılan ve Türkçeye yerleşmiş bir terim. Var olan bir müziği, yeni teknolojiyle, farklı enstrümanlarla, yeni seslerle yeniden düzenlemek, o melodiye güncel değerlerle yeni bir hayat vermek için kullanılıyor. Çıkış noktamız tam da bu aslında.

Örnek olacak

Bu yılki konferansı düzenlemek için masaya oturduğunuzda kendinize sorduğunuz ilk soru ne oldu?

Yeni dünyayı karşılarken, hepimiz yeni hayat dinamiklerini çok iyi kavramalıyız. Bu anlayışla “ustalığımızı” konuşturarak iş ve yaşam biçimlerimizi yeniden tanımlamamız, kendimizi bu yeni dünya için hızla güncellememiz ve baştan tasarlamamız gerekiyor. MARKA 2022 sadece, bu konuyla ilgili en etkileyici içeriği sahnesine taşımak için değil kendisi de bu anlamda iş dünyasına örnek olmak için hazırlandı. Kısaca yeni dünyada iş konferansları en iyi nasıl ‘remaster’ edilir diye kendimize sorduk. Cevabımız 29-30 Eylül’de Tersane İstanbul’da.

Çok boyutlu bir deneyim

Neden Tersane İstanbul?

MARKA 21. yılında cesaret, yenilenme ve farklılaşmadaki öncülüğünü mekân anlayışına da taşımak istedi. ‘Remastered’ ruhunu en derinden hissettiğimiz, kuralları baştan yazdığımız bu sene mekân seçiminde de konfor alanımızın dışına çıkma ihtiyacını hissettik. Bunun için de İstanbul’un en özel noktalarından birinde, tarihi bir hazinenin yeniden yaşam bulduğu bir restorasyon projesi bizim için en ideal mekân oldu. Restorasyonu hala devam eden tarihi binaların içinde bu deneyimi kurgulamak bize yepyeni formatlar geliştirebileceğimiz yaratıcılık özgürlüğünü tanıdı. Bu sayede MARKA 2022’de katılımcılarımızı dünyada ilk kez uygulanacak bir sahne ve salon deneyimiyle karşılayacağız. Konferans salonu ve sahnenin tamamen yeni dünya değerleri ve duyguları üstünden kurgulandığını, dijital dünyayla fiziksel dünyayı bir arada yaşatan çok boyutlu, özgün bir deneyim yaşatacağını söyleyebilirim. Daha fazla ipucu da vermeyeyim.

Katılımcı deneyimine yönelik sürpriz projeleriniz var mı?

Bu yıl konferansta teknoloji, çevreci değerler ve sanat üçgeninde çok kapsamlı projelerle güncel yaşam değerleri işleniyor. Son teknolojiyi yaratıcılıkla kullanmayı hedefledik. Teknolojiyle çözüm ürettiğimiz tüm projelerde her zaman önceliklendirdiğimiz gibi duygu ve düşünce bütünlüğüne katkı sağlayan bir anlayışla hazırlanıyoruz. Son teknolojinin bize sağladığı alanlarda duyguları, değerleri açığa çıkaran anlam yüklü deneyimler katılımcılarımızı bekliyor.

Karbon ayak izini siliyor

2018 yılında ‘Sıfır Atık Konferans Salonu’ uygulamasını başlatarak iş dünyasına bu alanda öncü olan MARKA Platformu, bu yıl sürdürülebilirlik konusunda çıtayı daha da yükseltti. Platform, MARKA 2022’nin bu yıl ‘karbon ayak izi en düşük iş etkinliği’ olması hedefiyle hazırlanıyor.

Bugüne kadar 30 bini aşkın katılımcıyı ve 1500’den fazla konuşmacıyı ağırlayan MARKA Platformu’nun bu yılki etkinliğiyle ilgili daha fazla bilgi edinmek için www.marka2022.com sitesini ziyaret edebilirsiniz.

TEGV yararına Altındere ile iş birliği

MARKA Konferansı her yıl kendi platformu için bir STK’yla iş birliği yapıyor ve o yıla özel bir sosyal sorumluluk projesi tasarlıyor. Bu yıl dünyaca ünlü sanatçı Halil Altındere’yle iş birliği yaparak TEGV yararına çok özel projelerle bu alanda öncülük yapıyor.

Ahmet Uysal’ın gerçekleştireceği Dünya Maratonu Meydan Okuması koşusundan esinlenen, Halil Altındere’nin 7 gün, 7 kıta ve 7 maratonu temsilen oluşturduğu yedi görsel AR teknolojisiyle çocuk kitap sayfalarını hareketlendiriyor. Kitabın metnini Süreyyya Evren kaleme aldı.

Çocukların iklim değişimiyle ilgili bilinçlenmesine katkıda bulunmak, onlara sağlıklı spor konusunda farkındalık kazandırmak ve sosyal sorumluluk değerlerini anlamalarını sağlamak gibi önemli konuları teknolojinin heyecan verici dünyasını kullanarak algılatmayı hedefleyen bu kitabın özel baskısı tüm MARKA 2022 katılımcılarına hediye edilecek. MARKA 2022’yi takip eden günlerde kitap Türkiye genelinde satışa çıkacak, tüm geliri TEGV’e ait olacak. Kitap için yarattığı yedi görseli, “Metaverse’te Dünya Maratonu Mücadelesi” adı altında tek bir video esere dönüştüren Altındere, bunu 5 edisyonluk bir NFT eser haline getirdi. Bu eserler MARKA 2022 etkinliği içinde satışa çıkacak ve elde edilen tüm gelir TEGV’e bağışlanacak.

Metaverse’teki konferansa NFT bilet

Değişen dünyaya en etkin şekilde uyum sağlamak için remastered temasıyla baştan tasarlanan Marka Konferansı, bu yıl katılımcılarına teknolojideki son gelişmeleri interaktif şekilde deneyimleyecekleri bir etkinlik sunacak. Bu kapsamda MARKA 2022’nin katılımcılarına, ileriki yıllarda sanal evrende düzenlenmesi planlanan organizasyona giriş biletleri olacak, sanatçı Hamza Kırbaş’ın MARKA 2022’den esinlenerek ürettiği NFT’ler tüm MARKA 2022 katılımcılarına edisyonlu olarak hediye edilecek. MARKA Platformu, ‘MARKALand’ adını verdikleri kendi sanal evrenlerine (Metaverse) giriş için, bu NFT’ler anahtar görevi görecek.

MARKALand için domain adreslerini alan MARKA Konferansı bu dünyayı yakın gelecekte üyeleriyle buluşturmak için çalışmalarını hızlı başlattı. MARKA platformu NFT teknolojisinin gelecekte komünitelere ait üyelik ve ödül sistemleri için kullanımının artacağı öngörüsüyle bu alanda öncü adımlar atıyor.