Vodafone, Beşiktaş Kadın Futbol Takımı’na desteğini artırdı, formadan sonra isim sponsoru da oldu. Bir yıllık anlaşmaya göre Vodafone, siyah-beyazlı kulübe 2 milyon lira ödeyecek.
Hayatın her alanında cinsiyete dayalı eşitsizlik var. Bunun en çok hissedildiği alanların belki de başında futbol geliyor. Erkek futbolcuların şatafatlı, güce dayanan hayatları üzerinden kurgulanan, erkek egemenliğinde olduğu düşünülen bir alan futbol. Bu nedenle futbolda kadınların da var olduğunu göstermek, cinsiyetçi algıyı kırma noktasında adeta bir devrim niteliğinde.
Vodafone, dünyada geçen yıl başlattığı “Ben Varım” projesinin kapsamında Beşiktaş Kadın Futbol Takımı sponsorluğunu genişletme kararı aldı. Takıma göğüs sponsorluğunun yanı sıra isim sponsoru da oldular. Beşiktaş’ın başarılı kadın futbolcuları, önümüzdeki bir yıl boyunca, Beşiktaş Vodafone Kadın Futbol Takımı adıyla sahalara çıkacak. Bir yıllık anlaşmaya göre Vodafone, siyah-beyazlı kulübe 2 milyon lira ödeyecek.
Akıllı ekonomi
İş birliğini Vodafone Park’ta, kadın köşe yazarlarının katıldığı toplantıyla duyuran Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy konuşmasına, kadınların ekonomik ve sosyal hayata katılımının teşvik edilmesine olan ihtiyacı gösteren araştırmalardan bahsederek başladı: “McKinsey araştırmasına göre, ülkemizde kadınlar 2025’e kadar erkeklerin işgücüne katılma oranını yakalayabilirse, ülke olarak 200-250 milyar dolar civarında bir ek hasıla yaratma imkânımız oluyor. Bu da milli gelirimizin yüzde 20 artması anlamına geliyor. Toplumsal yaşamda eşitliğin sağlanmasını ve beraberinde kadın istihdamının artırılmasını ‘akıllı ekonomi modeli’ olarak benimsemek gerektiğini düşünüyoruz. Teknolojinin gücünü kullanarak, kadınların güçlenmesine yönelik projeler geliştirmeye devam edeceğiz.”
Şiddete karşı
Vodafone kadına şiddete karşı da çözüm üreten kurumlardan. Geliştirdikleri Kırmızı Işık uygulaması, kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda, kolluk kuvvetleri ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyor. Geçen sene “Şiddete karşı #BenVarım de, acılar maskelenmesin” dediler ve insanları şiddete karşı durmaya çağırdılar. Dildeki ayrımcılığa son vermek için yapay zekâ teknolojisini kullanarak Kırmızı Çizgi projesini geliştirdiler. Geçen yıl da tüm dünyada “Ben Varım” hareketini başlattıklarını hatırlatan Engin Aksoy, sponsorluk projesinin toplumda geride bırakılmış grupların varlığını ve başarılarını ön plana çıkarmayı hedeflediğine vurgu yaptı.
Kalıp değişiyor
Beşiktaş Kadın Futbol Takımı’nın birçok kadına ilham olacağını söyleyen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin ise, “Toplumun genelinde erkeklere biçilmiş rol tanımlarında kadınların da yerinin olduğuna ve bunun cesaretle ön plana çıkarılması gerektiğine yürekten inanıyoruz” dedi.
Kurulduğu günden bu yana Beşiktaş Kadın Futbol Takımı’na destek verdiklerini hatırlatan Şahin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Beşiktaş Kadın Futbol Takımı, üst üste aldığı şampiyonluklarla toplumsal cinsiyet yargılarını futbol sahasında kırmayı başardı. Geçen yıl Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle Vodafone Park’ta düzenlediğimiz Vodafone Kupası’nda Atlético de Madrid ile dostluk maçını tam 33 bin kişi izledi.”
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, Meltem Bakiler Şahin, Teknik Direktör Bahar Özgüvenç ve Takım Kaptanı Bahar Gündoğdu, işbirliğine ilişkin detayları anlattı.
Yüzde 100 eşitlik için...
Beşiktaş Kadın Futbol Takımı’nın Teknik Direktörü Bahar Özgüvenç ve Takım kaptanı Başak Gündoğdu’nun da katıldığı toplantıda, kadınlar ve futbol temalı reklam filmini de izledik. Reklamda sayılarla gösterilen eşitsizliğin boyutu:
- Lisanslı futbolcuların sadece %2’si kadın
- Futbol antrenörlerinin yalnızca %1’i kadın
- Kadın istihdam oranı sadece %29
- Kadınların işgücüne katılım oranı yalnızca %34
- Üniversite mezunlarının yalnızca %17’si kadın
- İş hayatında kadın yönetici oranı %18
Meltem Bakiler, filmin içeriğine de yansıyan mevcut durumu şu sözlerle özetledi:
“Başka bir deyişle, mücadele hep aynı olsa da rakamlar eşit değil. Bu rakamları futbol formalarında gösterdik. Vodafone olarak, hayatın her alanında eşitliğin galibiyeti getireceğine inanıyoruz. Vodafone olarak her alanda “Ben Varım” diyen kadınların yanındayız. Yüzde yüz eşitlik için herkesi “Ben Varım” demeye davet ediyoruz.”
Teknik ‘kadın’
Yine bir ilke imza atıp takımın başına bir kadın teknik direktör getiren Beşiktaş’ı tebrik ediyoruz. Beşiktaş Kadın Futbol Takımı Teknik Direktörü Bahar Özgüvenç bu gelişmeyi şöyle sundu:
“Göreve geldiğimden beri Beşiktaş ailesi çok yakın ve samimi yaklaşım gösterdi. Başkanımıza ve eşine verdiği değerden ötürü teşekkür ediyorum. Vodafone ile görüşmeler başladığından beri, süreçte hep bizleri öne sürdü. Bizden rütbece yüksek direktörlerimiz erkek olduğu için hiçbir fotoğrafa girmediler. Bu anlamda Beşiktaş çok özel. Şanslıyız, mutluyuz.”