Karbon sıfır hedefi ile yeşil mutabakatın devreye alınması iklim ve çevre dostu çalışmaları hız kazanırken, Google, Starbucks, Gucci gibi markaların ardından, Türkiye’de de Arçelik, İzmir’de ilk platin seviyesinde uluslararası LEED yeşil bina sertifikasına sahip çevre dostu mağazasını faaliyete açtı. Şirket böylece perakendede sürdürülebilirlik dönüşümünü İzmir’de açtığı ilk İklim Dostu Mağaza ile başlatmış oldu.
860 metrekarelik alana kurulu mağaza, proje aşamasından itibaren, malzeme kullanımından aydınlatmasına, su kullanımından atık yönetimine ve deneyim alanındaki aktivitelere kadar her aşamada sürdürülebilirlik odağında iklim dostu olarak tasarlandı.
Sürdürülebilir değer
Mağazanın açılış töreninde konuşan Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu,“Topluluk olarak 2050 yılına kadar net sıfır emisyon taahhüdümüz çerçevesinde sürdürülebilirlik hedeflerimizi tüm iş kollarımıza taşıyoruz. İklim değişikliğiyle mücadele konusunda iş dünyasında liderlik rolünü üstelenen Topluluğumuzun öncü şirketlerinden Arçelik’in İzmir’de açtığı İklim Dostu Mağaza perakende sektörüne örnek olacak. Koç Topluluğu olarak yatırımlarımızla hem adımımızda yaşadığımız gezegen ve ülkemiz için sürdürülebilir değer yaratmayı hedefliyoruz. Teknoloji ve inovasyonun gücünden yararlanarak iklim kriziyle mücadeleye devam edeceğiz” dedi.
Hedef 60 mağaza
Sürdürülebilirlik konusunda her yıl kendilerine daha da yüksek hedefler koyduklarını belirten Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu ise şunları söyledi: “İklim krizi ile mücadele çabalarımıza bayilerimizi de dahil ederek sürdürüyoruz. Bu alandaki yatırımlarımızı sürdürerek İklim Dostu Mağaza konseptini Türkiye’ye yaymayı ve iklim dostu mağazalarımızın sayısını 60’a çıkarmayı planlıyoruz. İzmir İklim dostu Mağazamızın sahip olduğu Platin seviyesi LEED sertifikası, mağaza içindeki hava kalitesinden, kullanılan malzemelerin geri dönüştürülebilir olmasına, su ve enerji yönetiminden ulaşım kolaylığına kadar birçok başlıkta en yüksek skoru ifade ediyor. Böyle bir dönüşüme öncülük ettiğimiz için gururluyuz”
Doğadan ilham aldı
Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer de, “Mağazamızla, sürdürülebilirlik alanında, üretim ve inovasyonun yanı sıra bayi ekosistemimizde de çok önemli bir dönüşümü başlattık. Arçelik iklim dostu mağazamızın yeşil logosunun arkasında, projelendirme aşamasından başlayarak, dekorasyonda kullanılan materyallerden, çalışanlarımızın kıyafetlerine kadar çok detaylı ve titiz bir çalışma var. Mağazamızdaki Sürdürülebilir Yaşam Ağacı, gezegenimizde yaşamın, ekosistemin nasıl birbirine bağlı olduğunu, aynı kökten beslendiğini gösteriyor. Bu ağacın yapımında da yine atık metallere yeniden hayat verildi. Doğadan aldığımız ilhamla, burada ağacın gölgesinde Arçelik’in iklim dostu, sürdürülebilir ürünlerini sergiliyoruz” dedi.
İklim krizi en büyük tehdit
Arçelik İYİ-GE Kurulu Bilim Koordinatörü- Dr. Uygar Özesmi, “İklim Krizi, insanlığın bugüne kadar karşı karşıya kaldığı en büyük tehdit. Bir buçuk derece hedefini tutturmak üzere, bir an önce harekete geçmemiz gerekiyor. Bunu ancak hep birlikte yapabiliriz. Arçelik’in böylesine çok sesli bir yapıyı karar süreçlerine dahil etmesini İYİ-GE ile ortaya koyduğu vizyonu çok kıymetli buluyorum” derken, Sanatçı Yiğit Özşener şunları söyledi: “Arçelik tüm bu çalışmaları tek başına yürütebilir, sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını tek başına devam ettirebilirdi. Ancak bunun yerine çok daha kıymetli, benim de bir kez daha takdir ettiğim bir şey yaptı: “ne yapabiliriz” sorusuna yanıt aramaya, benim de dahil olduğum, içinde Türkiye’nin önde gelen STK’larının, kıymetli akademisyen ve iklim aktivistlerinin yer aldığı bir kurul oluşturarak, çok sesli bir şekilde devam etmeyi tercih etti. Bildiğim kadarıyla bunun başka bir örneği yok.”