Serpil Yılmaz

Serpil Yılmaz

syilmaz@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Flyair ekibi ile Atatürk Havalimanında buluştuk. Kontuarın önünde, ev tekstil ürünleri ile yüklü bagajın sahibi Ermenistan vatandaşı bir hanım dikkatimi çekti; elinde üzerinde kırmızı zemin üzerine SSCB (Eski Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği) yazılı pasaport. SSCB dağıldıktan sonra hükmü kalmayan bu pasaportu, Ermenistan pasaportuna kılıf yapmış.Geçtiğimiz günlerde düzenlenen "Avrasya Nereye Gidiyor" panelinde konuşan Türk - Avrasya İş Konseyi Başkanı Tuğrul Erkinin bir sözü aklıma geldi: "Duvarlar tarih yazar. Kafamızın içindeki ve sınırlardaki duvarlar." Ermenistan sınır kapısı kapalı olmasına karşılık, 16 Ekimde Flyair Havayolunun Erivana yaptığı ilk Türk bayraklı seferin davetlisiydik. Bu sütunlarda yazdığım bir haberdi, o nedenle iki ülke arasında başlayan yeni döneme girmeyeceğim. Yalnızca seferi durumda önemli gördüğüm ayrıntıları paylaşmak istiyorum. Pasaporttan geçtikten sonra AKP İstanbul İl Başkan Yardımcısı Metin Külünk ile oturduk. Külünk, ildeki bir diğer başkan yardımcısı Murat Yalçıntaş ile gelmişti.MÜSİADın ihracatçılarına akıl hocalığı yapan ve gece - gündüz yerel seçimlere hazırlanan Külünk, İnanç Dış Ticaret Hizmetleri Grubu Lideri, (lider kavramını da ilk kez şirketlerde görüyorum) grubun yönetim kurulu başkanı ağabeyi Ergin Külünk.Amcaoğullarından Burhan Külünk AKP iktidara geldikten sonra, Türkiye Deniz İşletmeleri (TDİ) Genel Müdürü oldu. Kurumun eski genel müdürü Erkan Arıkan mahkeme kararı ile göreve iade edildiyse de, bu koltukta 17 gün oturabildi, yönetim kuruluna atladı.Metin Külünk, 22 Ocak 2001 tarihinde, firari Orhan Aslıtürk ve hapisteki ortağı Muhammed Ciğere açılan, 1.7 milyar dolarlık ASCOR hayali ihracat davasında, gümrükleme işlemlerini yaptığı gerekçesiyle tutuklanmıştı; beraat etti, siyasete girdi. Ak kadro Külünk Flyair kimin? Doğum yeri Trabzon Akçaabatta matematik öğretmeni Mehmet Hasançebinin. Hasançebi, Hollandaya yerleşiyor ve orada da öğretmenlik yapıyor. 1988de Sultan Reizen turizm acentasını kuruyor. Ahmet Özal ile Yavuz Çizmecinin ortak olduğu Sultan Havayollarına bilet kesiyor. Süleyman Demirel döneminde Sultan Havayollarının bileti kesiliyor.Hasançebi küçük ortağı Şadan Şat ile Alfa Airi kuruyor. O sıralarda Kombassan Holding de bir havayolu şirketi kurma girişiminde bulunuyor. Etkili güçler Alfa Aire Kombassanı ortak ediyor ki, göz kulak olsun. Hasançebi "Firmayı Kombassan ele geçirdi, paramızı da ödemedi" diyor.Hasançebi Anatolia Airi kuruyor, o da borçlarından dolayı Almanya üzerinden uçamıyor. 2001de Fly air ile yola devam ediyor. 10 tane uçakları var, 4 tanesi kendilerinin. Onur Airden sonra Türkiyenin en büyük özel havayolu şirketi ama borçları nedeniyle problemleri sürüyor. İç hat uçuş izinlerini MNG (Yavuz Çizmeci şimdi burada) ile birlikte alan ilk özel firma, Trabzondan başlayarak Anadoluda seferler düzenleyecek. Sultan Reizen Hollandada büyüyor, Türkiyeden kazanıyor. Türkiyeye yılda 1 milyon kişi taşıyor, 250 milyon dolar ciro yapıyor.Bizde laf çok tabii ama yer bitti. syilmaz@milliyet.com.tr Matematik öğretmeni