Mesleki ve teknik eğitim, ‘2023 Eğitim Vizyonu’nda öne çıkan maddelerden biri. Mesleki ve teknik eğitimde esnek ve modüler müfredat, alan eğitimlerinin 9’uncu sınıfta başlaması, mesleki teknik eğitim öğrencilerinin okurken çalışması, yurt dışında mesleki eğitim olanaklarının devreye girmesi, başarılı projelere mikro kredi sağlanması, savunma sektörüne ara eleman yetiştirilmesi vb. iyileştirilmeler düşünülüyor.
Vizyon Belgesi’ndeki birçok madde orta ve uzun vadeli sürece ihtiyaç duyarken, mesleki ve teknik iyileştirmeler son sürat ilerliyor. Vizyon Belgesi’nin açıklanmasıyla birlikte mesleki alanda pek çok yenilik uygulamaya koyuldu.
GELENEKSEL TÜRK SANATLARI MESLEK LİSESİ KURULUYOR
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk ve Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy tarafından imzalanan ‘Geleneksel Türk Sanatlarını Gelecek Nesillere Aktarma ve Yaşatma İş Birliği Protokolü’ kapsamında ilk kez bu alanda eğitim verilecek. Geleneksel Türk Sanatları Meslek Lisesi İstanbul’da kuruluyor. Bakanlık,
Bu, son yazı…
Yazması en zor yazı…
Kelimeler boğazımda düğümleniyor…
Aklım bulandı, her şey birbirine karıştı…
İçim acıyor, canım yanıyor…
16 yıldır kelimeleri yan yana getirdim…
Bugün kelimeleri değil, son noktayı koy dediler…
Gazetemi çok seviyordum.
‘2023 Eğitim Vizyonu’nda öğretmenlerle ilgili düzenlemeler neydi, kısaca bir hatırlayalım...
- YÖK ile işbirliği yapılarak, uygulama ağırlıklı pilot öğretmen yetiştirme programları hazırlanacak
-Öğretmenlik meslek kanunu çıkartılacak
-Sözleşmeli süresi 4 yıla indirilecek
-Öğretmen ve okul yöneticilerinin iş yükü azaltılacak
-Pedagojik formasyon şartı kaldırılacak, bu eğitimi MEB verecek.
İlk dört maddede sıkıntı yok, ancak son madde kafaları karıştırdı!
Bu konuda gelen soruların haddi hesabı yok.
MEB, liselere geçişte örnek soruları yayımladı. Kitapçıkta, sayısal ve sözel testlerde yöneltilecek soru sayısının yarısı kadar örnek soruya yer verildi. Edindiğimiz bilgiye göre MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, her ay örnek soru kitapçığı yayımlamaya devam edecek.
Örnek soru kitapçığının erkenden yayınlanması ve kitapçığın her ay yayınlanacak olması, öğrenci açısından çok yararlı bir uygulama.
Buraya kadar her şey güzel, ancak birkaç konuya dikkat çekmekte yarar var: Yaklaşık 1 milyon adayın katıldığı ve neticesinde 130 bin adayın yerleştiği bir sınavda ve bu sınavın hazırlık sürecinde çok dikkatli olmak gerekiyor. Bu sınava katılan her 8 adaydan ancak biri hedefine ulaşacak. Sınavın, sınavdaki soruların ve sınav mantığının çok iyi kavranması gerekiyor.
Demem o ki, sadece örnek sorulara bakmak, her ay yeni örnek soruları beklemek, böyle sorularla karşılaşacağız demek, işi basite indirgemekten öteye gitmez. Olayın mantığını iyi kavramak gerekiyor.
Çok önemli bir
2023 Eğitim Vizyonu Belgesi, 23 Ekim’de açıklanacak. Önem verilmesi gereken başlık önerilerimiz: ‘Okul türü’ kısık döngüsünden kurtulmalıyız. Öğretmenlerin maaşları hak ettikleri seviyeye çıkarılmalı. Tarafsız uzman bir kadro sorunları değerlendirmeli...
MEB’in 3 yıllık vizyonunu ve yapacağı tüm çalışmaları içeren ‘2023 Eğitim Vizyonu’ belgesinin açıklanma tarihi değişti...
Daha önce 15 Ekim’de açıklanacağı belirtilen belge, şimdi 23 Ekim’e kaldı...
2023 vizyonu, 23 Ekim’de açıklanacak...
Anlamlı bir bütünlük!
Her kim ki bu tarihi eşleşmeye dikkat etmişse, umarım ki vizyon belgesinin içeriğinde de bu derece hassas davranmıştır!
15 Ekim’de açıklanacak ‘Vizyon Belgesi’ndeki açıklanacak konuların bazıları belli olmaya başladı. Ezberden vazgeçilmesi, uygulamalı eğitim ve öğretmenlerin eğitilmesi açısından bakarsak bu niyetler çok önemli. Aslında bundan önceki dönemlerde de eğitimde ezberden uzaklaşma, uygulamaya dayalı eğitim, öğretmenlerin eğitimi hep konuşuldu. Niyet olarak ortaya da kondu. Bir bölümü kısmen gerçekleşti bir kısmı ise niyette kaldı. Şimdi burada da MEB’in iyi niyetli olduğu görülüyor ama bizim ihtiyacımız olan bunların niyet düzeyinde kalmayıp hayata geçirilmesi.
Teker teker incelersek, ne LGS’de ne de üniversite giriş sınavlarında çocuklara ezber sorulmuyor. Ama sosyal bilimlerde çocukların belli tarihleri bilmesi isteniyor. Sorulan sorulara cevap verebilmesi için tarihleri bilmesi şart ya da sorulan matematik sorusuna doğru cevap verebilmesi için formül bilmesi gerekiyor. Bunları ise ezberleyerek değil uygulamaya dayalı eğitim ile öğrenerek başarabilir.
Yeni alınan kararlar arasında dikkat çeken
Ek yerleştirmelerde son iki gün…
Ayın 20’sinde ek yerleştirme işlemleri tamamlanıyor…
Ancak ortada ilginç ve vahim bir iddia var!
İddia İzmir’den…
Şayet bu iddia doğru ve ÖSYM tercih sistemi yanlış işlem yapılıyorsa, sonuçta onbinlerce adayın canı yanabilir!
Olay, bununla da bitmez…
Acaba iddia edilen bu durum, sadece ek yerleştirme ile mi sınırlı, yoksa ilk yerleştirmede de aynı sorun var mıydı?
İzmir’den bir rehber öğretmen aradı, “Öğrencim, meslek lisesi iklimlendirme alanı mezunu. TYT puanı 208, ek puanlı TYT puanı 227. Kendi istekleri doğrultusunda 6 tercih yaptık. Bu 6 tercihten, çocuk gelişimi ve iç mekan tasarımı programlarına ek puanlı TYT puanı yetiyor, ancak normal TYT puanı yetmiyor. Çocuk gelişimi ve iç mekan tasarımı programlarına ek puanlı TYT puanı yetiyor. Ek puanlı TYT puanı yettiği için kabul edilmesine rağmen, bu programlar aslında alandışı tercih oluyor. Bu aday, sadece kendi bölümüyle ilgili alanları tercih yaptığında ek puandan yararlanabiliyor. Nasıl oluyor da, ÖSYM’nin sistemi, alandışı tercihleri, alaniçi tercih