Özgür Kaynar

Özgür Kaynar

ozgur.kaynar@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Her şey ‘yol’unda...


Karayolları 2’nci Bölge Müdürü Erol Altun (üstte), Ege-Koop’un Çatı Dergisi’ne çok önemli açıklamalar yaptı, tüm Egelilere ulaşım müjdeleri verdi.




ZAMAN çok şeyi değiştirdi, değiştirmeye de devam ediyor.
Üç-beş yıl öncesine kadar İzmir’in ulaşım sorunları konuşuluyordu.
En büyük dert, megakent İstanbul’a giden yoldu.
Cümleler, “İhtiyacı karşılamıyor”la başlıyor, “Yakışmıyor”la sonlanıyordu.
İki kent arasında ulaşımın... Kamyon ve TIR’ların arkasında uzayıp giden kuyruklara takılıp ağır aksak sağlandığı o günler geçmişte kaldı.
İstanbul’la İzmir arası, sadece Balıkesir İkizcetepeler Barajı üzerindeki köprüler hariç artık bölünmüş yol...
Şimdi bir de buna paralel otoyol eklenecek. Nereden nereye...
İzmir’de bayram ediliyor. Eski günleri çok iyi bilen iş dünyası ve taşımacılar başta olmak üzere yüzler gülüyor, gözler yarınlara umutla bakıyor...
Ege-Koop’un yayın organı Çatı Dergisi’nin son sayısını okuyunca ulaşımda gelinen nokta ve güzel gelecek gözümün önünde canlandı...
Karayolları 2’nci Bölge Müdürü Erol Altun, Çatı’ya konuşmuştu. Anlattıkları doğrusu insana büyük keyif veriyordu.
Bunları sizlerle paylaşmak istedim. Bakın Altun neler söylüyor:
- Yedi yıl içinde İzmir’le İstanbul arasında hizmete girecek otoyol çok şeyi değiştirecek. Şu an 6.5 saat olan yolculuk süresi 3.5 saate inecek. Ciddi zaman ve yakıt tasarrufu sağlanacak. 6 milyar dolar harcanacak 421 kilometrelik projenin geçtiği illerin ekonomisi daha da canlanacak.
- Yapımına 20 yıl önce başlanan İzmir Çevre Yolu’nun, Çeşme ve Aydın otoyollarıyla bağlantısı yapılıp Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne kadar uzatılmasıyla kentin tıkanan damarlarını açtık. Bunun en güzel örneği trafiğin rahatladığı Altınyol ve Anadolu Caddesi’dir... Çevre Yolu’nun Harmandalı’ya kadar olan bölümü (Çiğli Hava Üssü Kavşağı) temmuzda tamamlanacak. Çiğli-Menemen bölümü (toplam 10 kilometre) için de 29 Nisan’da ihaleye çıkıyoruz, 2 yılda bitireceğiz. Çevre yolunun Seyrek ayrımına yonca şeklinde köprülü kavşak yapılacak, inşaat bir yıl sürecek.
- Bölge turizmine katkıda bulunacak 50 kilometrelik Menemen-Çandarlı yolu yatırım programına alındı. Foça bölümünde, Buruncuk-Foça-Yeni Foça-Aliağa bağlantı yolu proje çalışmalarına başlandı. Tek şeritli Menemen-Manisa yolu da duble olacak; projesi hazır, ihaleye çıkıyoruz.
- Kazaların yaşandığı İzmir’in iki girişine çözüm buluyoruz. Bunlardan biri Bornova Ambarlar Kavşağı, diğeri Sabuncubeli... Ambarlar’da yeni düzenlemeye gidiyoruz. İzmir’le Manisa arasında geçişi sağlayacak Sabuncubeli tünelinin de ön projesi hazır. 1-2 yıl içinde nihai proje tamamlanacak, vakit geçirmeden inşaatına başlanacak. Tünel 2 yılda açılacak.
- İzmir-Antalya bölünmüş yolu yıl sonuna kadar hizmete girecek. Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım’ın bu yönde talimatı var. 469 kilometrelik bu güzergahta 70 kilometrelik bölüm kaldı. İzmir-Antalya arasındaki bölünmüş yolun ilk etabı Aydın-Denizli arasındaydı. 2003’te temelini atıp 2004’te açmıştık. Bu projenin toplam maliyeti 250-300 milyon lira...



Kentin ortasında bir varoş!
KEMERALTI, İzmir’in simgesi, gözbebeği...
Kalbimizdeki yeri bu. Ya gerçekteki yeri?..
Tarih boyunca kentte alışverişin merkezi olmuş çarşıda bugün gelinen nokta içler acısı...
Çatı Dergisi’nde Kemeraltı’nın bugünkü üzücü hali de var.
Tarihi Kemeraltı Çarşısı Esnaf Derneği Başkanı Mehmet Gülaylar, acı konuşmuş:
“Göçle hem kentin merkezinde hoş olmayan görüntüler hem de kayıtdışı ekonomiyi destekleyici faaliyetler gösteren işletmeler oluştu. Plansızlığın sonucunda bugün çarşı, kentin merkezinde bir varoşa dönüştü. Kemeraltı’nda şu anda tam bir keşmekeşlik söz konusu...”
Gülaylar, acil önlem alınmasını, Kemeraltı’nın doğru planlamayla geleceği taşınmasını istiyor. Kemeraltı’nda doğup büyümüş bir ismin bu sözleri üzerinde durup düşünmemiz gerekiyor.