Murat Bozok

Murat Bozok

bozokmurat@gmail.com

Tüm Yazıları

Yeme-içme sektöründeki devinim hiç bitmiyor; herkes yeni bir şeyler yapıp, öne çıkma hevesinde...

Dünyanın büyük metropellerinde, yeme-içme sektöründe hiç bitmeyen bir devinim var. Herkes yeni bir şeyler yapıp, öne çıkma hevesinde. İşin güzel kısmı, tüketiciler de bu çabalara olumlu reaksiyon veriyorlar.
İşte son zamanlarda yeme-içme dünyasında öne çıkanlar...

Kore Mutfağı: Koreliler, bundan 10 yıl önce İspanyollar’ın gastronomide yaptıklarını birebir kopya ediyorlar.
Kendilerini bir şekilde, İspanyollar’ın parladığı biçimde konumlandırıyorlar. Hükümetlerinin de bu konuda açık bir desteği var.
Özellikle Londra’da bu çabalarının meyvelerini toplamaya başladılar. İngiltere’de; Kore’den gıda ithalatı yapan 11 firmanın geçtiğimiz yıl iş hacminde yüzde 135’lik bir büyüme yakalamaları bunun en açık göstergesi. Financial Times’ın da bu konuda oldukça iddialı haberler yapması, Kore Mutfağı rüzgarının kesilmeyeceğini gösteriyor.

Soğuk Sıkım Meyve Suları: ABD’de ‘cold press’ (soğuk sıkma) meyve sularında adeta bir çılgınlık yaşanıyor. Nasıl ki bizde zeytinyağının nasıl sıkıldığı ve elde edildiği zaman içinde popüler olmaya başladı, bunun aynısını şimdilerde ABD’de meyve sularında görmek mümkün.
Klasik meyve suyu sıkma makinelerinin aksine, hidrolik yardımı ile (ısı ve yüksek devir olmaksızın) sıkılan meyve sularının vitamini daha fazla ihtiva ettiğini düşünüyorlar.
Bu tarz makineleri 200-300 dolardan başlayan fiyatlara satın almak mümkün.

Deniz Mahsullerinden Şarküteriler: Et ürünlerinden yapılan sucuk, sosis gibi şarküteri ürünlerine hepimiz alışığız. Şimdi moda, benzer lezzetleri deniz mahsüllerinden elde etmek.
Aşina olduğumuz lakerda veya füme somondan bir adım daha ileri gidilmiş. Deniz mahsüllerinden pastırmalar ve sosisler oldukça popüler.

Barın Arkasındaki Kadınlar: Adı üstünde ‘bar-men’ diyoruz. Batı’da kadınların her konuda özgürleşmesi ve ihtisaslaşmasından, barlar da nasibini aldı.
Özellikle bazı restoran ve kulüplerde, sadece kadın barmenler çalışıyor. Başarılı olmalarından dolayı, yakın zaman içerisinde tüm dünyada barların arkasında daha fazla sayıda kadın göreceğiz.

Butik Kahve Dükkanları: Kendi kahvelerini kavuran ve farklı kahve çeşitleri sunan dükkanların sayıları uzun zamandır artıyor. Şimdi bu butik kahveciler, hiç alışık olmadığımız yerlerde karşımıza çıkıyorlar.
Bir iç çamaşır dükkanının veya kot satan bir mağazanın içerisinde pop-up kahveciler açılmaya başladı. Çok fazla alana ihtiyacı olmayan ve hayatımıza renk ve lezzet katan butik kahvecilerin sayılarının çoğalması dileğiyle.

Çeşme Suyu: Özellikle pahalı restoranlarda, su veya soda için astronomik fiyatlar istendiğine şahit olmuşsunuzdur. Şimdilerde filtreden geçmiş ve arıtılmış musluk suyunu bedava olarak su opsiyonları arasında misafirlere önermek revaçta.
Orhan Veli’nin dediği gibi;
Bedava yaşıyoruz, bedava
Hava bedava, bulut bedava
***
Peynir ekmek değil ama
Acı su bedava
Kelle fiyatına hürriyet
Esirlik bedava
Bedava yaşıyoruz, bedava...