Menderes Özel

Menderes Özel

menderes.ozel@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Milli gururumuzla en büyük rakibi Bautista, Algarve Uluslararası Pisti’nde geçen pazar gerçekleşen asfalt düellosunda birbirlerini tam 35 kez geçti

Dünya Superbike Şampiyonası’nın geçen pazar Portekiz’de Algarve Uluslararası Pisti’nde düzenlenen ayağı, MotoGP dahil bütün kulvarlarda son yılların en çekişmeli motosiklet yarışına sahne oldu.

Sezonu “kapatılabilir bir farkla” önde götüren Aruba.it Racing Ducati yarışçısı Alvaro Bautista ve soluğunu onun ensesinden hiç eksik etmeyen Pata Yamaha Prometeon’un savaşçısı Toprak Razgatlıoğlu arasındaki mücadele iki Orta Çağ şövalyesi arasındaki bir düello gibiydi. Birçok kez birbirlerine temas ederek yarış dışı kalmanın eşiğinden dönen iki yarışçı, “o viraj senin, bu düzlük benim” birbirlerini tam 35 kez geçti.

Haberin Devamı

Son kez son düzlükte geçilen Toprak, 0.0126 saniye gibi milimetrik bir farkla Bautista’nın hemen ardından ikinci oldu.

Come on Toprak

Toprak Razgatlıoğlu’nu her yarışına bizzat giderek takip eden fanatik bir Türk kitlesi var. Ancak onu tribünlerde daha da özel kılan Toprak’ın uluslararası takipçi kitlesi. Kendisini sadece düzlüklerde geçebilen Bautista’yı her arkasına alışında tribünden yükselen “Come on (Haydi) Toprak” haykırışlarına Türk seyirciler de Türk bayraklarını sallayarak eşlik etti. Zaten Türk bayraklarını gören Portekizliler, İngilizler ve daha nicesinin de “Toprak, Toprak” diye bağırması da en içten şekilde sporcumuzun çekim alanında olduklarınının bir ilanıydı.

Motosiklet tarih kitaplarına geçmeyi hak edecek değerdeki yarışın her virajında 26 yaşındaki Toprak Razgatlıoğlu, 38 yaşındaki İspanyol Alvaro Bautista’yı evire çevire geçmeyi başardı. Bautista’nın özgürlük alanıysa düzlüklere sıkışıp kalmıştı. Çünkü Yamaha’nın motor gücü Ducati’yi düzlüklerde geçebilmeye yetmiyordu. Bunun bilincinde olan Toprak, pistin tüm virajlarında Bautista’ya boyun eğdirmeyi başardı.

Yetenek, cesaret, direnç ve strateji Toprak’ta vücut bulmuştu. Ne var ki kazanan bu kez insan değil motorun ta kendisi oldu.

Yarıştan sonra konuşan Bautista duygularını sıcağı sıcağına, “Muhteşemdi. Toprak’la aramızda büyük savaş gerçekleşti. Onunla savaştığım için gurur duyuyorum. Kaybedecek hiçbir şeyi yoktu ve en iyisini yaptı. Hangi virajda nasıl geçtiğinin hiçbir önemi yok. Ben de en iyisini yaptım” diyerek ifade etti.

Haberin Devamı

Sorun motorda

Toprak’sa daha soğukkanlıydı: “Kazanmaya odaklanmıştım. Onun zayıf noktalarını biliyordum. İyi hissediyordum. Her bir viraj bir öncekinden daha iyi geliyordu. Son virajda farklı bir şey denedim ama işlemedi. Motosiklete asıldığımda yeteri kadar gazlamadı ki bu en büyük problemdi. Alvaro dış kulvara uzandı. Onun arka lastiğini benimkinden nasıl daha iyi tutabildiğini de çözemedim. Motosikletinin hızlanması da inanılmazdı. Gerçekten çok kızgınım. Kazanmak için her şeyi yaptım. Her neyse; ikinci olduk ve bu umurumda değil!”

Virajların Efendisi Toprak Razgatlıoğlu

Alvaro Bautista, Toprak’la böyle bir savaşta olduğu için gurur duyduğunu söyledi.

Virajların Efendisi Toprak Razgatlıoğlu

BMW’yle yarışacak

Superbike Dünya Şampiyonası’nda (World SBK), bilinen, piyasada satılan 1000cc motorların modifiye edilmiş versiyonları yarışıyor. MotoGP’de yarışan motosikletlerse satışta olmayan prototipler. 2017’de motosiklet kazasında hayatını kaybeden ünlü Türk motosikletçi “Tek Teker Arif”in oğlu olan Toprak Razgatlıoğlu 2021’de World SBK Şampiyonu olarak Jonathan Rea’nın 6 yıllık şampiyonluk serisine son vermişti.

Haberin Devamı

Babasının etkisiyle küçük yaşlardan beri motosiklet dünyasının içinde olan Toprak Razgatlıoğlu, 2015’te bana verdiği bir röportajda gelecekte MotoGP yarışçısı olmak istediğini söylemişti. Toprak’ın bu ideali henüz gerçekleşmedi. Ancak Superbike Dünya Şampiyonası’nın MotoGP’den daha zorlu ve yorucu bir
turnuva olduğunu da
not düşmeliyim.

Önümüzdeki sezon yarışacağı BMW’nin sporcumuza iyi bir kontrat önerdiğini biliyoruz. Ancak motosiklet yarışlarında başa güreştiğine pek tanık olmadığımız BMW’de Toprak’ın nasıl bir sezon geçireceği yine de gerçek bir merak konusu.

Virajların Efendisi Toprak Razgatlıoğlu

Toprak, nefes kesen yarış öncesinde selfie isteğimizi kırmadı.

Virajların Efendisi Toprak Razgatlıoğlu

Prometeon’un önde gelen Türk yöneticilerinden Gökçe Şenocak (solda) ve Faruk Uslu, yaklaşık 75 ülkeden sorumlu.

CEO, Toprak’ı bizzat seçti

Pirelli’den ayrılarak Prometeon adında cisimleşen dünyanın endüstriyel ve ticari lastik odaklı tek global şirketi, Toprak Razgatlıoğlu’na sponsorluğuyla da marka bilinirliğini kitlelerin zihninde kurumsallaştırmayı hedefliyor. Prometeon yönetimi tutku, performans gibi değerlerini vurgulayacak şekilde spora yatırım yapma kararı alınca Dünya CEO’su Roberto Righi geçmiş deneyimleri ışığında bu değerlerle örtüştüğünü düşündüğü Toprak’ı öneriyor. Righi, Razgatlıoğlu’nun takımına da bizzat şirketinin adını veriyor; Pata Yamaha Prometeon! Bununla da yetinmeyen Righi, Razgatlıoğlu’nun takım arkadaşı Andrea Locatelli ve World SBK’ya da sponsor oluyor.

Yarış vesilesiyle biri Türkiye’de, üç ülkede dört fabrikası, 160 ülkede 8 bin çalışanı olan şirketin gelecek vizyonunu Türkiye, MEA, Rusya, CIS Bölgesi CEO’su Gökçe Şenocak ve aynı bölgenin Pazarlama Direktörü Faruk Uslu’dan dinledik. Türkiye Cumhuriyeti tarihinin ilk lastik fabrikası olan Kocaeli fabrikasının da gücüyle Prometeon Türkiye, 75 ülkeyi kapsayan “Türkiye-Afrika-Orta Doğu-Rusya-Orta Asya ve Kafkaslar Bölgesi’nin merkez üssü konumunda. Şirket, akıllı lastik üretiminde de Türkiye’de öncü. Ürettikleri üç lastikten biri RFID teknolojisine sahip. Bu sayede lastiğin üretimden hurdaya kadar tüm yaşam döngüsünde izlenebiliyor. Bu da kullanıcılara verimlilik ve maliyet tasarrufu imkânı sağlıyor.