Menderes Özel

Menderes Özel

menderes.ozel@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Sizin tipiniz hangisi

Tanrım, trafik çıldırtacak veya öldürecek insanı... Ya motosikletini satın alırken karşılığını vermeden alınan (hani yol-su-elektrik), resmen el konulan yüzde 37 Özel Tüketim Vergisi’ni hatırlar; düşünür, kızgın gözlerle önünde uzanan güvensiz yola, sağ, sol ve arkandaki manyak şoförlere tedirgin gözlerle bakarsın (hani özel tüketim şartları)... Ya da o manyak şoförlerin veya tehlikeli bir yol şartının kurbanı olursun. Yöneticimiz uyuyor mu?
Ama bunları unutursan, şu bir gerçek; cinsi, modeli, konforu ne olursa olsun, motosiklet en pratik, en ekonomik, en havalı ve en zevkli ulaşım aracı. Motosiklete hükmedebilmek hayatta bir avantaj da sağlıyor; artı, motosiklet kullanmak duyuları açıyor, insanı dinç ve atik yapıyor.
Haydi bunları unutalım; “ne mal oldukları yüzde 100 belli” Türkiye tipi ego manyaklarını da bir kenara bırakalım. Britanya’da Essex Üniversitesi’nden spor psikolojisi doktoru Murray Griffin,
2 bin motorcuya ait verileri analiz ederek, “alter egosal” açıdan beş tip motorcu olduğunu tespit etmiş. Bakalım sizin tipiniz hangisi.

Haberin Devamı

Güneş motorcuları: Güneşe doğru sürmek için doğmuştur. Motosikletlerini kış aylarında dinlendirir; tatlı su motorcusu diye laf atanlar olsa da havalar ısınınca, dişli iki tekerleğiyle yüzlerce kilometre yapmaya tereddüt etmezler. Tatlı virajlar ve alacakaranlık bir günbatımından asla vazgeçemezler.
Yönetim kurulu motorcuları: Kariyerinin zirvesine erişmiş; artık bir Harley Davidson satın alıp istediği zaman ofisten kurtulabilme hakkını kazanmıştır. Hafta sonlarındaysa Harley’i onu evden kurtarıp ufka taşır. Motosikletini marka aksesuarlarla donatır. İmaj onun için her şeydir ve onun imajının da en iyi tamamlayıcısı bir Harley’dir. Hayır bu kesinlikle bir orta yaş krizi değil; Harley ve o, birbirleri için yaratılmıştır. Favori motosikleti Harley Davidson Road King Classic.
Skuterciler: Hızlı bir skuterle, kent sokaklarında dolanmak için doğmuştur. Genç ve umursamazdır. Bir skuter, kentte arzuladığı sonsuz özgürlüğün anahtarıdır. Asla kıllı, deriler içinde bir motorcu gibi olamaz. Tecrübe ve büyük masraflara girmesi de gerekmez. Ama o, skuterinin avantajlarını sonuna dek kullanmasını çok iyi bilir. Favori motoru Piaggio Fly 125.
Rossikafalar: Hız, güç, imaj ve cesur bir motorcu motosikletin olmazsa olmazıdır. Pahalı bir hobidir onun için; superbike solur, dünya çapında yarışçıların yolunu gözler, yarışlara, toplantılara katılır. Bıçak sırtında yaşamaktan zevk alır. Adrenalin onun gençlik pınarıdır. Favori motoru Yamaha R1.
Motorkafalar: Güçlü, kaslı ve çıplak cadde motorları en büyük ihtirasıdır. Motosikletler hakkında bilgili ve yaratıcıdırlar; sahip olduğu en değerli varlığı modifiye edip güzelleştirmeye bayılır. Tek başına gezmeyi sever; güzel bebeğini diğer motorculara gösterip hava atarak eğlenmeyi de... Favori motosikleti Suzuki Bandit 1200.

Haberin Devamı

Motosiklet hayattır
Klasik anlamıyla bir motosiklet dergisinden çok “motosiklet kültürü” dergisi diye tanımlanmayı hak eden Motoron’un Lazy Rider’ı Murat Z. Özbilgi, büyük ilgi gören yazılarını “Motosiklet Hayattır” adıyla kitaplaştırdı. Motosiklet aşkını bambaşka açılardan ele
alan Özbilgi’nin lirik dili, motosikletçilerin yanı sıra, özgürlükle eşanlamlı bu araca meyledenleri iyice kışkırtıyor.
“Motosiklet Hayattır” seçkin kitabevlerinde. Israrla sorun ya da Motoron’un internet sitesinden sipariş edin.

Haberin Devamı

Hava yastıklı kask piyasada

Merkezi Barselona’da bulunan Katalan kask şirketi APC, “dünyada bir ilk” olan hava yastıklı motosiklet kaskını bu ay içinde piyasaya sürüyor. Motosikletçi güvenliği için önemli bir aşama olarak tanımlanan kaskın arka bölümündeki haznede bulunan hava yastığı kaza anında 0.15 saniyede açılarak boyun çevresini sarıyor, omurgayı da korumaya alıyor ve motosikletçiyi boyun, omur kırılmalarına karşı koruyor.
Dört yıllık bir sürede ve 2 milyon dolar yatırımla geliştirilen kask şimdilik Avrupa’daki motosiklet mağazalarından satın alınabilir.

18’lik gençten devrim tasarım

18 yaşındaki Kanadalı Ben J. Poss Gulak’ın geliştirdiği
Uno, “V ikiz” motorların egemenliğindeki Toronto Ulusal Motosiklet Fuarı’nın sıra dışı yıldızıydı. Hatta bazı motosiklet dergileri, paralel iki tekerleğe sahip Uno’yu bir ulaşım devrimi diye tanımlamakta tereddüt etmedi.
Ben’in, tamamen kendi imkanlarıyla geliştirdiği, çizimini bedava yazılımlarla yaptığı Uno, yalnızca 54.4 kg ağırlığında. Üzerinde tek bir açma / kapama düğmesi dışında bir kontrol, gaz ve fren yer bulunmuyor.
İleri gitmek için sürücünün uzanması, durmak içinse geriye doğru yaslanması yeterli.
Hızı, üzerine binenin ne kadar ileri uzandığına bağlı. Elektrikle çalışan bu motosiklet, kullanım kolaylığı, “gaz çıkararak” çevreye zarar vermemesi ve paralel iki tekerlek üzerinde durması, yani düşme riskinin olmaması gibi özellikleri göz önüne alındığında gerçekten bir ulaşım devrimi olabilir.

BMW motosikletler Marmaris’te buluşuyor

BMW Motosiklet bu yıl ilk kez düzenlenecek “BMW Motorrad Long Weekend” aktivitesi ile motosiklet tutkunlarını doğa, tarih ve eğlence dolu uzun bir hafta sonunda buluşturuyor. Katılımcılar, 16-19 Mayıs arasında Marmaris’in doğal güzellikleri eşliğinde dostlarıyla
birlikte vakit geçirirken aynı zamanda BMW Motosiklet’in yeni modellerini tanıma ve test etme fırsatını bulacaklar.
Marmaris’in turistik ve tarihi bölgelerini kapsayan bu motosiklet turunu, Dalyan’da tekne gezisi, yarımada ve Knidos bölge turları ve sahil partileri süslüyor. Benim de katılacağım etkinlik, markası ne olursa olsun tüm motosikletlere açık.
Ayrıntılı bilgi BMW Borusan’ın internet sitesinde.